Hitman HD Enhanced Collection – Recenze

Hitman HD Enhanced Collection je nostalgickým připomenutím původních dobrodružství Agenta 47.

31. 1. 2019

Hitman HD Enhanced Collection byl poněkud překvapením. Sice nám jej předem potvrdila ratingová komise, ale jen málokdo mohl čekat, že bychom se dočkali remasteru starších titulů. Díky tomu si můžeme Agenta 47 užít ve vysokém rozlišení, a dokonce až ve 4K. Pro nostalgiky je tu možnost připomenout si kousky Blood Money a Absolution.

Kdo by neznal Blood Money. Ačkoliv je tahle hra stará již 13 let, tak spousta hráčů si dokáže vybavit nejrůznější mise, a dokonce i situace z ní. Stala se doslova kultem a hráči si nadšeně vypravovali historky ze svého hraní. Občas docházelo k poměrně humorným situacím. Je třeba podotknout, že hra zůstala taková, jakou ji známe.

Blood Money kolekci kraluje

Veškeré mise a prvky jsou stejné jako před lety, takže fungují staré a prověřené postupy. Trochu mě překvapilo, že ačkoliv jsem hru dohrál několikrát, tak jsem si po delší době nemohl vybavit určité detaily k tomu, abych misi úspěšně dokončil bez zaváhání. Pochopitelně existují stovky návodů, jak dosáhnout i nejvyššího hodnocení. Co je však důležité pro Blood Money, tak je fakt, že právě hodnocení a trofeje budou lákadlem pro sběratele. Díky tomu se budou snažit hru dokončit co nejlépe.

Příběhově je Blood Money vyprávěn poněkud zajímavě, neboť Agent 47 je na začátku mrtvý a vracíme se do minulosti, abychom skrze jeho poslední zakázky zjistili, proč se tak stalo. Pokud jde o grafickou stránku, tak Blood Money je viditelně zastaralý titul. Díky tomu, že má vytažené rozlišení, tak se samozřejmě lépe hraje, ale na všem je vidět, že je to zkrátka 13 let staré. Najednou zjišťujete, že co vám přišlo kdysi jako dav je jen hlouček a mapa je velká akorát tak, abyste ji během půl minuty přeběhly. I proto se některé mise dají dokončit neuvěřitelně rychle. Co je však třeba ocenit, tak v tomto díle je mnoho variant, jak dosáhnout zabití vašich cílů.

Absolution jako slabší odvárek

Ačkoliv Absolution vyšel o 6 let později než předchozí titul, tak nebyl ani zdaleka tak dobrým. Tento díl má jen málo zapamatovatelných momentů či misí. Přesto že nabídl poněkud ponurou atmosféru Hitmanova světa, tak se mu nepodařilo vykřesat ze sebe lepší titul. Hlavním problémem byl fakt, že postup měl hráč povětšinou jen jeden s drobnými obměnami. Takže pokud se nabízela nějaká potenciálně proveditelná možnost, tak ji nešlo využit, neboť to zkrátka autoři nedovolili.

Absolution není příliš zajímavý příběhově, snad až na samotný konec hry, ale jinak je to poměrně plochý děj. Oproti Blood Money je grafické podání na mnohem lepší úrovni a hra nepůsobí tak vyčpěle z hlediska technologie. Hitman tu nově může využívat také Instinctu, který byl tehdy novinkou. Díky němu můžete například sledovat, kudy stráž chodí nebo si krýt obličej v davu.

Pátý titul v sérii poněkud vsází na to, že se jej dá hrát i dost akčně, což samozřejmě znamená, že můžete klidně vystřílet celou jednu oblast a ta druhá o tom absolutně neví. Je to dost úsměvné, ale co se dá dělat. Zklamáním je poté hudba, kterou už nesložil Jesper Kyd, a tak chybí skvělé chorály a bubny, jako v předchozím díle.

Hitman HD Enhanced Collection je určena převážně těm, kteří hodlají zavzpomínat na staré dobré časy. Zejména v případě Blood Money, protože sám jej považuji za nejlepší titul v sérii a dosud se jej nepodařilo překonat. S odstupem času je ale znát, že tituly zestárly. Pro mnohé hráče tak mohou být výše zmíněné neduhy překážkou. Zatím nepříliš velkým lákadlem je cenovka, kterou vydavatel dal příliš vysoko.

Hitman HD Enhanced Collection nenabízí žádnou variantu české lokalizace

- nostalgické Blood Money
- hudba v Blood Money