Zavřít reklamu

Hitman: Absolution – Preview

Numero 47 je zpátky! Toto trvalo. Naváže pátý díl na vynikající Blood Money, nebo to budou jen vystřelené nábojnice ze Silverballeru do vzduchu?

12. 9. 2012    

Když se před lety vynořil Hitman:Blood Money, mnozí z nás to považovali za úplný konec série. O pár měsíců později jsme sice dostali malou náhradu v podobě Altaira, ale srovnávat ságu Hitman s Assassins Creedem je poněkud liché. Srovnat si to budeme moci někdy v budoucnu u extra rubriky. Do středu všeho dění se vložil Square Enix, který vloni zažil obrovský úspěch se třetím dílem Deus Exu. Mnozí nevěřili a jiní nevěřili už vůbec. Ale povedlo se to. A Hitman? Ten má přinejmenším na slušný comeback dobré šance…

Udělat z Hitmana Au Pair je krapet unfair

Pokud jste hráli některé předchozí dobrodružství, víte, že se hlavní děj obtáčel kolem Hitmana postupně a často rozvláčně. Absolution by na vás měl vybafnout od prvních minut. A co půjde? Na začátku napíšete rozsudek smrti Dianě. Ano, Hitmanova pravá ruka a rádce hezky skape. Diana si však přeje, aby se Hitman stal ochráncem malé dívky jménem Victoria. Atypická role, kterou Hitman příjme, se později stane závodem na život a na smrt s jinými elitními vrahouny. V podstatě je to kombinace třetího a čtvrtého dílu. Zde totiž holohlavému nejednou teklo do bot. Je jasné, že příběh bude jedna velká štika, která se bude na talíři mrskat až do konce. Hitman to bude mít hodně těžké. Avšak přežil svůj vlastní žeh, tak jaké pak obavy….

Série Hitman vždy uchvacovala různorodými městy nebo lokacemi. Vzpomínáte na zasněžený Petrohrad, slunnou Sicílii nebo americký venkov? Absolution poskytne pouze dvě místa činů. Městečko Hope a ulice Chicaga. Může se to zdát jako velké ochuzení od geografických rejdů, ale autoři se po celou dobu dušovali, že to bude zájezd jako víno. A jakmile vám popíšu i grafické ztvárnění, dáte mi asi zapravdu.

Naplňujeme márnice

Účelem vašich cest bude uklízení nepohodlných osob. Série nabídla ve své bohaté historii úsměvné figurky. Prozatím neznáme kompletní seznam cílů, ale bude jich dost. Hra se na mnohých videích tvářila jako obyčejná vyvražďovačka bez ždibíčku steatlhu. Ale nebojte. Kdo chce, může si svůj postup pečlivě plánovat, aby dosáhl kladného hodnocení jako ve druhém díle ala pověstné Silent Assassin. BM zavedl konceptuální nápad nehod a náhod. I tady si můžete pohrát se štěstěnou někoho druhého.

Likvidace ovšem neprovádíte pouze zbraněmi palnými. Ke slovu přijdou také ruce, jedy nebo dokonce předměty, na které můžete narazit. To dává Hitmanovi neskutečný výběr toho, co a jak udělá. Hitman po sobě musí uklízet i stopy. Videopásky se objevily už v BM, mohlo by však dojít i na jiné stopy než je kamerový systém.

K Hitmanovi vždycky patřily také převleky a přestrojení. Tvůrci chtějí systém drobně předělat, aby hra získala nový náboj. Obleky však mají jen omezené možnosti. Pokud si myslíte, že se Hitman mezi lidmi schová jako žížala ve špagetách, jste vedle. Pozornost přihlížejících bude větší a policejní jednotky ostřejší. Když není zbytí, Hitman může nafasovat rukojmí a hezky odkráčet ke dveřím.

Střel mě, jsem hlupák

A teď si povíme, jaké finty bude Hitman využívat ve svůj prospěch. Pomáhat mu bude tzv. Instinkt. Ten slouží jednak jako nápověda (ukáže cíle, možnou cestu atd.) a jako flexibilní souhrn všech důležitých informací. Druhou velkou novinkou je zaměření na cíle. Je to v podstatě variace na Call of Juarez. Zamíříte na cíle, označíte si je… a pal! A kochejte se animovanou sekvencí. Samozřejmě tyto vychytávky budeme mít jen v omezeném množství. Kdo se bojí zjednodušování, může si berličky rychle odstranit. Hra nabídne také markantní rozdíl mezi obtížnostmi. Autoři tak chtějí dát šanci novým i stávajícím hráčům.

To kvádro ti sluší!

Hitman měl vždy osobitou grafickou ulitu. Vzpomínáte si na druhý díl a engine Glacier? Ten přinesl do té doby nevídanou podívanou, První díl Mafie z téže doby působil vedle něj jako ošklivé kačátko. Ztvárnění Hitman: Abolution vypadá prostě skvěle. Postavy jsou vymodelované dosytnosti, výborně se pohybují, detaily kam až oko dohlédne. Stínování a nasvícení barev patří k nejlepším. HW nároky nejsou ani přehnané, takže si tuhle hru užije velká část natěšeného publika. Radost třeba vyvolá koberec, tužka, plakát nebo dřevěná komoda. Je vidět, že seveřané si libují v detailech pořád.

Zachován byl i původní hlas – Davida Batesona. O hudbu se tentokrát postarali Peter Kyed a Peter Peter. Nahradit Jespera Kyda bude oříšek, ale i tady by se muzika mohla vrýt rychle pod kůži.

Hitman: Absolution předvádí své finesy s bravurou a elegancí. Jsem si jist, že se pokusí zabojovat o absolutorium. A i když ho nahradil za těch pět let Altair či Ezio, jedno je jisté. Hitman ještě neřekl poslední slovo. On moc nemluví, ale víte snad, jak to myslím, ne?

Vybrat si můžete hned ze tří edic. Hitman: Absolution vychází 20. listopadu pro PC Xbox 360 a PS3.

Hru si můžete zakoupit na Hry.TojePohoda.cz