Zavřít reklamu

Řetězec GAME ve finančních problémech

Již před dvěma dny pronikly do širší veřejnosti neblahé zprávy týkající se sítě herních obchodů GAME, která je krom Británie (610 poboček) rozprostřena ve Francii, téměř celé Skandinávii, ale samozřejmě i v ČR. Dle nich totiž tento přední Britský řetězec ztratil úvěrové pojištění, což ve výsledku znamená, že za všechny odebírané hry musí distributorům platit […]

2. 2. 2012    

Již před dvěma dny pronikly do širší veřejnosti neblahé zprávy týkající se sítě herních obchodů GAME, která je krom Británie (610 poboček) rozprostřena ve Francii, téměř celé Skandinávii, ale samozřejmě i v ČR. Dle nich totiž tento přední Britský řetězec ztratil úvěrové pojištění, což ve výsledku znamená, že za všechny odebírané hry musí distributorům platit v hotovosti, což pro společnost není příliš optimální. Pokud k tomu navíc připočteme i fakt, že se tento prodejní gigant dle nejrůznějších zdrojů nenachází v nejlepším finančním stavu, může být konečný výsledek především pro Velkou Británii větší a horší, než se na první pohled zdá.

Na nedůvěru distributorů však hráči doplácí již nyní. Z internetového eshopu GAME už včera zmizely hry, jako Metal Gear Solid: HD Collection, Final Fantasy XIII-2, Soul Calibur V nebo Mass Effect 3. Dle zástupce společnosti sice budou všechny jmenované tituly nejpozději do týdne opět skladem, či opět dostupné, ale vše nasvědčuje tomu, že prodejce ocitl na prahu vlastní existence. Zastupující mluvčí tak zahraničním magazínům naznačil, že společnost vážně přehodnocuje udržení poboček ve zbylých evropských státech, jichž je více jak 660. To by ve výsledku mohlo vést i k drastickým opatřením, jako pozdržení vydání předních her především na PS3, či PS Vita, jelikož právě Game je v Británii největším a klíčovým partnerem Sony, jež by mělo následně velké problémy s dodáním her cílovým zákazníkům. Bude tedy nesmírně zajímavé, jak se distributoři, tvůrci, ale především prodejce k celé situaci nakonec postaví a jestli ji i schůdně vyřeší.

Za špatnou finanční situaci však i dle ostatních gigantů v prodejích her může především digitální distribuce, jenž právě klasické obchody obírá o velké zisky. Každý rok je procento her prodané přes služby jako Steam, Direct2Drive, XBLA nebo PSN větší a je velmi nepravděpodobné, že by něco celou situaci zvrátilo. Stále více a více lidí si totiž uvědomuje výhody, jakou skýtá nižší cena, okamžité stažení odkudkoliv, či možnost mít kdykoliv k dispozici i uložené pozice. Oproti tomu krabička může nabídnout pouze DVD, jelikož i manuál přestává být standardem. Stále více a více obchodů se tak ocitá v nepříliš přívětivých finančních hodnotách, zatímco Valve a ostatní si mnou ruce.