Gears of War: Ultimate Edition – Recenze

Původní Gears of War se vrací s mnoha vylepšeními a brutální akcí!

24. 8. 2015

Recenzovaná verze: Xbox One (hra vyjde později i pro PC)

Abych byl upřímný, tak jen těžko jsem mohl očekávat, že po sedmi letech se dočkám toho, že si opět zahraju Gears of War, jako kdyby to bylo poprvé. A Microsoft tuto možnost předložil. Gears of War: Ultimate Edition je velice pěkným remasterem, který vám ukáže proč je vlastně tahle střílečka oceňována napříč všemi médii.

Namakaní borci z Delty jsou zpět!

Gears of War asi nemá příliš smysl představovat. Tým Delta je jednou z nejpopulárnějších stálic, kterou Xbox má. Microsoft se rozhodl společně se studiem The Coallition, jež připravuje i pokračování, že by se mohl remasterovat první díl. Jak řekli tak učinili. Vylepšená grafická stránka, vylepšené audio a přidána chybějící kapitola, která se v původní Xbox 360 verzi nevyskytuje.

Příběh zůstal pochopitelně zachován. Sledujete tedy Marcuse Fénixe v době, kdy je ve vězení za jeho zločin proti Koalici. Záhy je osvobozen Domem Santiagem a začíná tvrdý boj proti Locustům, kteří zamořují planetu Sera z hlubin. Marcus coby navrátivší je jedním z hlavních článků v boji Koalice s těmito stvůrami. Osud planety tedy může začít.

Zpracování je špičkové

Je až neuvěřitelné, jak skvělou hrou původní Gears of War jsou a v novém remasteru je to vidět o to lépe. Pravdou je že první díl se tolik nezaměřuje na samotné postavy, ale je důležitým prvkem k následujícím dvěma pokračováním (Gears of War: Judgment nepočítám). Ačkoliv jde na první pohled o prachsprostou střílečku bez špetky originality, opak je pravdou. Díky tomu že jsou postavy rozebírány i z hlediska jejich charakteru a minulosti, dostává hra jiný spád. Tomu všemu ještě kralují vtipné prvky, které jsou rozesety po misích a samozřejmě hláškující Baird.

Co se tedy změnilo oproti původní verzi pro Xbox 360? Značnou změnou prošla samozřejmě grafika ve hře. v původní hře často nebylo znát co si daná postava myslí nebo jak se tváří. Zde vidíte veškerou mimiku. Obličeje zde přesahují kvalitu ztvárnění v Gears of War 3. Samotná grafika jako celek je pak dost podobná poslednímu dějství, nicméně nabízí ostřejší obraz a plynulejší chod. I na loadování jednotlivých misí je vidět rychlejší pokrok. Nemusíte tak dlouho čekat při případné smrti.

Multiplayer zatím offline

To samé je v případě zvuku. Dabing byl o trochu vylepšen, byť jsou zachovány původní stopy a hudba je rovněž poněkud oprášena. Znovu je třeba podotknout že i hudební doprovod pro Gears of War je zkrátka brilantní a je s podivem, jak skvěle měli původní autoři vychytanou hudbu s děním na scéně.

Během mého testování nebylo možné kromě lokálního multiplayeru vyzkoušet ten online. Ačkoliv hra neustále hlásila, že hledá spoluhráče, ani v jednom módu se nepodařilo nikoho najít. Je tedy možné že multiplayerová hra není ještě řádně spuštěna a dá se očekávat, že hra se brzy dočká nějakého patche. Ostatně k tomu se hned dostanu níže.

Pár much se najde

Přesto že se autoři mohli poučit z chyb původní hry, tak se tak nestalo. Ultimate Edition trpí stejnými problémy jako původní hra. Ačkoliv je mnohem hezčí a rychleji se načítá, velkým zklamáním jsou stejné drobnosti, které ji sužují. Jedná se o to že v případě že zapnete pilu na Lanceru, tak občas dojde k tomu že vrčí i  v případě kdy už je vypnuta. Sem tam vám sestřelí spolubojovníka. Ve chvíli kdy k němu doběhnete, abyste jej zvedli, tak se dost často stává že místo aby klečel na čtyřech, tak stojí. Působí to poměrně hloupě a zbytečně. Mám tak silné podezření že zlepšení se týkalo pouze audiovizuálu, zbytek zůstal nezměněn.

Gears of War: Ultimate Edition je vynikající konverze prvního dílu pro Xbox One. Škoda však že se autoři báli více sáhnout do kódu a opravit některé zbytečné chyby. Pak by to byl opravdu ukázkový remaster. I tak jde ale o více než brilantní záležitost. Jen cena mohla být nižší.

Gears of War: Ultimate Edition nenabízí žádnou formu české lokalizace

- přepracování
- kooperace