Forza Horizon 3 – Recenze

Forza Horizon 3 jede na stejné vlně, jako její předchůdci, avšak se spoustou inovací a novinek. Nejlépe hodnocená závodní série je zpět, a to ještě v lepší formě.

21. 9. 2016

Recenzovaná verze: Xbox One

Závodní série Forza Motorsport již dlouhá léta nabízí klasické závodění na okruzích s pořádnou dávkou simulace. Oproti tomu odbočka Horizon od studia Playground Games sází na otevřený svět a svobodu jízdy. První dva díly udělaly vskutku velkou díru do světa a řadí se mezi nejlepší závodní hry vůbec. Forza Horizon 3 není výjimkou, jedná se totiž o mistrovský kousek. Žádná automobilová závodní hra se Forze Horizon 3 nevyrovná, pocit z jízdy je prostě dokonalý. A je úplně jedno, zda sednete za volant superauta či nějakého veterána, protože ježdění je čistá radost.

Návrat automobilového krále

Festival Horizon, který tentokráte pořádáte přímo vy, se po Americe a Evropě přesouvá do Austrálie, což je určitě skvělá volba. Nová mapa nabízí mnohem rozmanitější prostředí. Pláže, deštné pralesy, poušť či velkoměsto, to vše a mnohem více na jedné mapě. Díky tomu hra nabízí pestřejší a zábavnější závody, navíc si během jízdy můžete prohlížet dechberoucí scenérie a prozkoumávat hromady zajímavých míst. Austrálie byla vskutku správná volba.

Forza Horizon 3 - Recenze 1 Vyťukej.cz

Jak jsem již zmínil, festivaly pořádáte vy a pochopitelně se jich i zúčastňujete, abyste vydělali peníze, sbírali zkušenosti a hlavně získávali fanoušky. Jedná se o novinku v sérii, za každý odjetý závod, splněnou výzvu a jiné získáváte neustále nové a nové fandy, díky kterým můžete neustále rozšiřovat po světě festival Horizon. Dokonce si můžete libovolně zvolit, v jaké lokaci otevřete další festival, čímž se vám zpřístupní další závody.

Hra opět nabízí Drivavatary, takže můžete vždy soupeřit se svými kamarády nebo reálnými hráči. Drivavataři jezdí volně po herním světě a vy je můžete kdykoli vyzvat na souboj. Avšak nově si za vyhrané duely zpřístupníte pouliční závody, které jsou tak trochu na styl Need for Speed. Jezdí se na neuzavřených tratích za běžného provozu. Protivníci nejsou žádná béčka, mají chuť vyhrávat a nic vám nedají zadarmo.

Forza Horizon 3 - Recenze 2 Vyťukej.cz

Nechybí také nové inovace

Vývojáři, díky zpětné vazbě od fanoušků dotáhli v Horizon 3 několik zajímavých nápadů ze druhého dílu. Nechybí systém dovedností ani výherní kolo, ale skill pointy a peníze získáváte o něco pomaleji, takže hra vás nutí hrát více, abyste si mohli dovolit lepší auta a nové dovednosti. Pochopitelně se nezapomnělo ani na Photo režim, v němž můžete pořizovat skvostné snímky, příjemnou novinkou je pak ve volné jízdě režim Drone, ve kterém létáte s dronem po okolním světě, čímž se lépe hledají skrytá místa a dělají zajímavější fotky.

Co se týče aut, těch hra nabízí opravdu požehnaně, počtem něco přes 350, což je zhruba o sto více, než nabídl vozový park druhého dílu. A další vozidla budou přibývat skrze DLC balíčky, stejně jako tomu bylo v minulosti. Naleznete tu auta světových značek, jako Aston Martin, Audi, BMW, Ford, Lamborghini, Maserati, Pagani a mnohé další. Opravdu každý si najde svou vytouženou káru. Díky drsným australským podmínkám byly do hry přidány i bugginy a Trophy Trucky. Naprosto každé auto je dokonale ozvučeno, takže si budete připadat, jako byste seděli za jeho volantem. Auta si dále můžete vizuálně upravovat sadou polepů či změnou barvy laku. Ovšem u některých vozidel lze měnit například nárazníky, kapoty a křídla. Pro náročnější hráče je zde i možnost tuning výkonu. Nové žihadlo si můžete pochopitelně koupit v obchodě za vyhrané penízky, nebo nově v aukci, kde můžete přihazováním vydražit auta za lepší ceny.

Forza Horizon 3 - Recenze 3 Vyťukej.cz

Vše je krásně vyvážené

Forza Horizon 3 rozhodně není simulace, ale na druhou stranu ani úplná arkáda, kde se každé auto chová naprosto stejně. Velkou roli také hraje povrch, auta se chovají jinak na asfaltu, štěrku, písku nebo ve vodě. Stačí například velkou rychlostí vlétnout do louže a ejhle, dostanete hodiny a skončíte mimo trať. Jízdní model je skvělým mixem simulace a arkády, což přináší vynikající a zábavný pocit z jízdy.

Vedle hlavní kampaně, která se točí kolem šampionátů, hra nabízí nespočet různých aktivit, u nichž můžete získat další fanoušky, zkušenosti a peníze. Nechybí oblíbené stodolní nálezy, kterých je nyní celkem 15. Avšak oproti předchozím dílům je jejich hledání o něco jednodušší, a to především díky dronu, se kterým snadněji a rychleji prohledáte danou oblast. Takže už vás nečekají beznadějné chvíle hledání té zatracené stodoly. Po nalezení si zrezivělí vrak odveze váš kamarád automechanik a po nějaké době vám z něj udělá nablýskanou mašinu. Dále po světě naleznete hromadu výzev, od rychlostních, po driftovací a tak dále. V nich se můžete neustále překonávat s kamarády díky online žebříčkům. Také si můžete najímat Drivatary do svého týmu. Je toho opravdu hodně a z počátku člověk neví, kam dříve skočit, ale to už tak ve hrách s otevřeným světem bývá.

Forza Horizon 3 - Recenze 4 Vyťukej.cz

Nabušené kvarteto

A pokud by vás náhodou omrzela hra pro jednoho hráče, můžete se pustit do online hraní. Velkou novinkou je možnost hrát kampaň v kooperaci ve čtyřech hráčích, a to nejen s těmi na konzoli Xbox One, ale také s těmi na PC. Jde o příjemné zpestření hry a pokud by vám nestačilo ani tohle, můžete se připojit do online světa, ve kterém s dalšími jedenácti hráči můžete měřit své síly v nejrůznějších závodech a módech. Tento koncept zůstal prakticky stejný jako ve druhém díle, ale pořád funguje perfektně.

Ačkoliv se hra odehrává v otevřeném světe, který je i poměrně dost velký, vypadá hra nádherně. Vývojáři si s grafikou vskutku vyhráli a vypiplali jednotlivé detaily k dokonalosti. Různé odlesky, efekty deště a nasvícení je na jedničku. Jednotlivá auta jsou fantastické jak vzhledově, tak i zvukově, což je samožrejmé, přeci jen byly vždy chloubou značky Forza. Vizuální stránce také určitě pomůže HDR na konzoli Xbox One S, které ovšem hra zatím neobsahuje, to bude dodáno v brzké době v podobě updatu. Forza Horizon 3 běží na stabilních 30 snímcích a za celou dobu hraní jsem se nesetkal s žádným kolísáním či zpomalením. Co stojí za zmínku, jsou rádiové stanice, které si postupně odemykáte v libovolném pořadí. Celkem jich je osm – Horizon Pulse, Horizon Bass Arena, Horizon Block Party, Epitaph, Future Classic, Hospital Records, Timeless FM a Vagrant. Takže každý hráč si přijde na své.

Forza Horizon 3 - Recenze 5 Vyťukej.cz

Forza Horizon 3 je bezpochyby vrcholem závodních her a aktuálně nemá konkurenci. Široká škála dokonale zpracovaných vozidel s dokonalým jízdním modelem, nádherný otevřený svět, rozmanité závody a šampionáty, hromady vedlejších aktivit a chytlavý multiplayer. To vše podtržené famózním grafickým kabátkem, perfektním ozvučením a rytmickým soundtrackem. Forza Horizon 3 je tím pravým festivalem pro milovníky závodních her. V poslední době platilo, že nejlepší auta si zahrajete na konzoli Xbox 360 (Forza Horizon) a Xbox One (Forza Horizon 2), a ani letos tomu nebude jinak. Už teď se nemohu dočkat, co si pro nás studio Playground Games připraví příště.

Forza Horizon 3 nenabízí žádnou variantu české lokalizace

- jízdní model
- otevřený a detailní svět