Far Cry: New Dawn – Recenze

Far Cry: New Dawn je přesně tím, co bychom čekali. Není to ale málo?

14. 2. 2019

Včera jsme vám přinesli recenzi povedeného Metra Exodus a dnes tu máme Far Cry: New Dawn. Obě hry vycházejí ve stejný den a tématicky jsou si dost podobné. Které tedy dát přednost? Není tomu ještě ani celý rok, co vyšla hra Far Cry 5. Ta nám nabídla americkou Montanu a fiktivní Hope County, kde Joseph Seed se svým fanatickým kultem řádil v nejbližším okolí.

Po 17 letech opět v Hope County

Ačkoliv se názory shodovaly na tom, že v sérii se neodehrálo nic nového, tak pětka měla dobrý ohlas u hráčů a obstála velmi slušně. Ubisoft tedy neváhal a rovnou začal pracovat na tomto spin-offu. Ten se odehrává 17 let po konci pátého dílu, a tak nepřímo navazuje na svého předchůdce. Pokud jste nehráli Far Cry 5, tak následující řádky mohou být lehce spoilerové.

Jeden z konců Far Cry 5 je vyloženě katastrofický, a právě na něj navazuje Far Cry: New Dawn. Joseph Seed odpálil jaderné hlavice, které zničily většinu zemského povrchu. Lidé přežívali celé roky v bunkrech, aby nakonec zjistili, že příroda vše obnovila poměrně rychle. Vydávají se tak na povrch, aby zde mohli znovu žít. To však ještě netuší, že na ně čeká nová hrozba.

Mickey a Lou vám pěkně zatopí!

Hlavního hrdinu si můžete zvolit, ale nemá to vliv vůbec na nic. Bohužel stejně jako Arťom celou dobu mlčí, a to dokonce ve chvílích kdy se vás někdo na něco ptá. Příběh zde probíhá spíše pomocí okolních postav a není příliš zajímavý. Jako hlavní záporáci zde byly zvoleny dvě šílené sestry, které ovládají gang Highwayman. Je tedy pouze na vás, zda osvobodíte Hope County či nikoliv. Mickey a Lou vám to však nedají zadarmo.

Nečekejte tedy velkolepé změny ani v samotné hratelnosti. Ta se drží toho, co ze série známe a příliš z toho neuhýbá. Sám jsem tvrdil v recenzi na Far Cry 5, že už se série na nějakou dobu vyčerpala a tento názor převládá i poté, co jsme vyzkoušel Far Cry: New Dawn. Ubisoft se rozhodně nepouštěl do žádných experimentů a nabídl přesně to, co se fanouškům na sérii líbí. Otázkou je, zda je to dostatečný důvod k tomu, aby mohly být neustále chrleny další díly. Tímto tempem bychom se totiž Far Cry 6 mohli dočkat do dvou let.

Pokud tedy někdo očekává velké změny, tak by mohl být zklamán. Ve hře nechybí větší důraz na RPG styl. Spoustu věcí tak jde upravovat, shánět a vylepšovat. Kromě zbraní a různých perků tu je důležité budování základny. Díky tomu se vám otevírají nové možnosti, jak něco zlepšit či zakoupit. Ono vylepšování je zde v podstatě nutnost, protože postupem času se stanoviště stávají čím dál tím větší výzvou nemluvě o různých základnách a dalších místech.

Na mapě se toho změnilo hodně. V hratelnosti nic

Snažil jsem se během hry poznávat místa z předchozího dílu a popravdě příliš toho nepoznáte. Ve finále také zjistíte, že mapa je podstatně menší, než tomu bylo v pátém díle. Co mě však zklamalo nejvíc, tak to je svět samotný. Mapa je opět moc pěkná a nabízí krásně propracované prostředí, ale to je téměř mrtvé. Jen občas na někoho narazíte. Jinak se všichni nepřátelé drží ve svých příbytcích a občas na vás zaútočí. Fauna tu rovněž není kdovíjak nebezpečná, snad až na to zatraceného rosomáka!

Titul je také výrazně kratší, než tomu bylo v případě Far Cry 5. Čistě příběh budete schopni sjet za nějakých 10-12 hodin. To není zase tak velká porce, ale lze si přičíst také vedlejší aktivity. Můžete zde prozkoumávat okolní místa, likvidovat nepřátele na jejich základnách, lovit poklady nebo také zvěř. Pak tu také nechybí novinka, která vás vrtulníkem může vzít na expedice po Spojených státech. Respektive do vybraných oblastí.

Už předchozí díly poměrně dost stavěly na kooperaci mezi hráči. Ta tu opět nechybí, a tak se můžete na některé mise či výpravy vydat s kamarádem. Kooperace pak umožňuje i úpravu postavy atd. Jde však jen o to, jak vás druhý hráč ve hře uvidí. Trochu otravný je ale fakt, že vše, co v kooperaci uděláte se zaznamenává pouze u hostitele. Ten, kdo je tedy připojen jako parťák, tak nemá započítán v těchto aktivitách postup. Díky tomu se obávám, že většina hráčů tak jen krátce vyzkouší kooperaci a pak bude vše hrát sólo.

Pokud máte rádi Far Cry, tak jak je nám prezentován v posledních letech, tak nebudete zklamáni. Ubisoft přinesl to nejlepší, co se dalo, ale je třeba podotknout, že novinek je naprosté minimum. Hra má slušný hudební doprovod a líbivou grafickou stránku, možná jen pro někoho příliš křiklavou. Nicméně to mi vůbec nevadilo. Pakliže se chcete bavit jako u pětky, tak je Far Cry: New Dawn pro vás jako dělané. Kdo čeká něco víc, tak ať to hledá jinde. Ideálně třeba v Metru.

- zajímavé prostředí
- vylepšování základny

- pořád to samé