Zavřít reklamu

F.E.A.R. 3 – Preview

Hororové preview hry F.E.A.R. 3!

7. 6. 2010    

F.E.A.R. – First Encounter Assault Recon a nebo jednoduše FEAR. Tolik odlišných názvů a přízvisek a přesto jde stále o tu samou hru. První FEAR exceloval díky své hororové atmosféře a hlavně přízraku malé Almy, která udělala vše proto, aby vás na vaši misi zastavila. To se jí jaksi nepodařilo, a tak nám byl servírován další titul, tentokrát v podobě datadisku s podtitulem Extraction Point. Zde atmosféra hrůzy gradovala ještě více. Perseus Mandate byl jen slabým odvarem celého Fear univerza. Project Origin, který nesl hodnost oficiálního pokračování, ani ten nedokázal nastavit laťku výše. O třetím díle se dlouho nemluvilo a až teď přinášíme žhavé až děsivé informace.

Jak jsme se již v úvodu přesvědčili, autoři si rádi hrají z názvem a proto třetí díl dostal oficiální pojmenování F.3.A.R. (vypadá to skvěle). Přesto ho budeme označovat jako F.E.A.R. 3. A nyní už k tomu hlavnímu co nás bude provázet po celou dobu hraní a tím je dozajista příběh. Jak jsme sami po dohrání Project Origin zjistili, naše drahá Alma byla těhotná a malé mělo být brzy na světě. Ve většině rodin by takovouto událost patřičně oslavili, zde by ale matce nejraději prohnali kulku hlavou dříve, než se ta malá věc dostane na svět. Vracíme se do role Point Mana, což je hlavní hrdina prvotního počinu, ten však záhy zjišťuje, že almino dítě je už na světě. Nyní tu tedy máme dvě vlivná média, která otvírají bránu do „onoho světa“. Je načase zasadit konečnou ránu, ale to nebude tak snadné. Nechceme ani tipovat, co se to Almě vlastně narodilo a jakou silou to disponuje!

Nepřítel mého nepřítele je můj přítel

Nyní přichází zásadní fakt, jak už z příběhové linie tak z hratelné strany. Tentokrát si neprojdete příběhem sami. Budete neustále hlídáni parťákem, a ač se vám to bude zdát absurdní, oním společníkem bude Paxton Fettel. Ano, máte naprostou pravdu, když namítáte, že on je tím padouchem z prvního dílu a jehož jste prý už zlikvidovali. Omyl a to stejně velký, jako když si páni inženýři mysleli, že již zastavili unikající ropu v Mexickém Zálivu. Každopádně, Paxton Fettel je skutečně po smrti, ale v jakési jiné formě se vrací, aby vám pomohl tu zlobivou holčinu zastavit. Hra by měla probíhat ve stylu kooperace mezi dvěma hlavními aktéry. Point Man má být ten který obstará vše ohledně střelných zbraní a hrubé síly. Paxton bude využívat veškerých okultních vymožeností a kouzel. Co je však poněkud zneklidňující, to je fakt, že hratelná bude pouze postava Point Mana. Fettel tedy bude řízen pouze počítačem.

Podivně to byly vržené kostky, či snad zamíchané karty, ale třetí díl měl být původně zřejmě tím druhým. Divné že? Pojďme si to trochu rozebrat. Kdysi došlo k rozporu mezi vydavatelem a vývojáři původního FEARa. Monolith se tenkrát netrefil do noty Vivendi a byla z toho velká tahanice o práva. Poté se obě společnosti dohodly a Monolith začal dělat Project Origin. Zde však vyvstává otázka, co že to dělali v Day 1 Studios mezitím? Vypadá to, že dávno dělali na pokračování, které zřejmě bylo ve fázi produkční, nicméně původně se koncept třetího dílu měl využít jako druhý. Nakonec se tak nestalo a právě s třetím pokračováním stojí nepříliš známé studio Day 1. Uvidíme, jak se vytáhnou.

Apokalypsa na druhou

Pokud jde o prostředí, jednoznačně se opět podíváme do Fire Point City, jenž je po dvojí apokalypse, naprosto zničeno. Můžeme očekávat atmosféru hororovosti na každém kroku. Co se týče nepřátel, těch bude požehnaně. Alma se rozhodla ponechat si své schopnosti a díky nim bude moci vyvolávat kdejakou lůzu ze samotného pekla. Nebudou tedy chybět duchové, přízraky a bůhvíjaká další neexistenční přízraky. Do toho nebude chybět spousta jednotek původního Armachamu a možná se dočkáme i jednotek Replicy. Pokud jde o obsazení Mechů, ty zde budou také a prý mají v bitvách hrát zásadní roli. Zbraní bude opět dost, ať už těch běžných, až po veškerá futuristická udělátka. Co se týče efektů, o ty strach nemáme.

Samotné vizuální provedení nám přijde pouze vylepšené z druhého dílu, takže nic zásadního, ale pro účely hry to jednoznačně stačí. Zřejmě se dočkáme velké spousty lokací, ne jako dříve. Neměl by chybět ani bullet-time díky vašim reflexům a další vychytávky. Efekty výbuchů budou zřejmě vizuální lahodou a samotné prostředí by mělo být více zničitelné.

Vyřídíme je někdy?

Už se nemůžeme dočkat, až se postavíme tváří v tvář Almě a jejímu hnusnému potomkovi. Oba je potřeba je sprovodit ze světa dříve, než nastane absolutní zkáza. Neměl by chybět ani multiplayer o kterém momentálně není nic známo. Co se týče našeho očekávání, to je poměrně vysoké, ale příliš nevěříme samotným vývojářům. Chce to silný příběh a pořádný děs, jedině tak se dá uspět. Tak tedy v květnu příštího roku se sejdeme u PC, PS3 a Xboxů 360. Alma nikdy nespí!