Dying Light: The Following – Recenze

Dying Light: The Following je názornou ukázkou, jak by měl vypadat každý dodatečný obsah. Čeká vás naprostá fantazie. Zabíjení zombíků nikdy nebylo zábavnější.

22. 3. 2016

Polské studio Techland známé především díky zombie hře Dead Island se stále drží stejného tématu a v loňském roce vypustili do světa Dying Light, který udělal obrovskou díru do světa, nejen svou silnou propagací, ale především svou výbornou hratelností. Po vydání si vytvořila kolem sebe početnou komunitu hráčů, která se dočkala nejen desítek hodin kvalitní zábavy a nespočet tajemství, co hra ukrývala, ale byla neustále obohacována novým obsahem a každým dnem si získávala srdce nových hráčů. Nyní tu však máme velké rozšíření s názvem The Following, které naprosto mění styl hry a hlavně oživuje hratelnost.

Obří rozšíření dorazilo

The Following je samozřejmě součástí Season Passu, stejně jako hromada vydaného dodatečného obsahu. Ale co se týče obsahu, tak The Following toho přináší poměrně dost. Především zcela novou příběhovou linku, která se odehrává na nové obří mapě. Příběh tohoto rozšíření navazuje na dění z původní hry a to velmi povedeným způsobem. Hlavní hrdina se pochopitelně nemění. Kyle Crane, který společně s několika přeživšími bojuje každičkým dnem o přežití v nebezpečném městě Harran zamořeném krvelačnými monstry. Jenomže postupem času začínají uvnitř města docházet zásoby, což je poměrně velký problém. Jednoho dne ale Kyle uslyší ve vysílačce skupinku lidí, která se baví o nějaké zvláštní látce, která by mohla vyléčit zákeřný virus. Bohužel se prý nachází až za hradbami Harranu. Kyle pochopitelně neváhá ani vteřinu a rozhodně se tuto stopu okamžitě prověřit, jelikož všem rychle dochází čas.

Dying Light - The Following 1

Řešení všech problémů?

Navíc pokud by to byla pravda, mohl by tím zachránit celé město, což je příležitost, která se neodmítá. Avšak cesta k možnému léku nebude procházka růžovým sadem. Čeká vás spousta překážek a nástrah. Celý příběh je vskutku skvěle napsaný, dokonce možná lépe než ten původní. Nabízí totiž spoustu nových postav, objeví se i pár starých známých, ale co je hlavním tahákem příběhu je hromada nečekaných událostí a zvratů, při kterých se někdy budete chytat až za hlavu, jak je jen tohle vůbec možné. Vše vede k velkolepému finále, na které budete ještě dlouho po dohrání vzpomínat.

Jak již bylo zmíněno, celé DLC se odehrává ve zbrusu nové lokaci nazvané jednoduše Countryside, která je naprostým opakem městského komplexu. Zde na vás nečekají úzké uličky a vysoké budovy, nýbrž o rozsáhlou plochu, na které se rozkládají především pláně, louky, hory, farmy a menší vesničky. To přináší do hry zcela něco nového a nevšedního. Ačkoliv se zdá, že s novým prostředím hra ztrácí na atmosféře, pravda je opak. Hra si stále udržuje svou jedinečnou atmosféru boje o přežití, nechybí ani hororové momenty a stejně jako tomu bylo v Dying Light, se soumrakem přichází opravdové peklo. V noci opět vylézají ty nejděsivější monstra a tím se hra stává obtížnější a proto je opět důležité zabírání míst pro přespání, ale na oplátku vám dá dvojnásob zkušeností. A jelikož je mapa tak rozlehlá, nově se vytvářejí checkpointy i na posedech, kterými je celá mapa poseta, a tak nemusíte k místu smrti cestovat nijak dlouho. Výhodou oproti jiným hrám je absence nahrávacích obrazovek. Hra se načte pouze jednou při zapnutí.

Dying Light - The Following 2

Nová velká mapa

V Countryside na váš čeká velká spousta vedlejších úkolů, které jsou kvalitně zpracované a s příběhem tvoří slušný celek. Naopak oproti původní hře příběhových misí poněkud ubylo, je jich poskromnu, ale to neznamená, že máte dohráno za pár hodin. Nyní je ve hře něco jako morální systém, kterým si získáváte obyvatele na svoji stranu a tím se vám postupně odemykají příběhové mise. A k tomu je třeba splnit velké množství nepovinných úkolů a aktivit, které vás provedou celou mapou a postupně seznámí s novými možnostmi.

Největší změnou a novinkou do hry je ovladatelné vozidlo, které získáte po pár minutách hraní a od té doby vás bude doprovázet všude. Vzhledem k rozlehlosti lokace, by bylo nemilé cestovat po svých, navíc když máte v patách neustále stáda zombíků. Takže cestování je nejen rychlejší, ale také bezpečnější. A to nemluvím o přejíždění mrtváků, to nikdy neomrzí. S vozidlem jsou samozřejmě spojeny nové výzvy, atributy, vylepšení a také odpovědnost. Žádné auto nejezdí na vzduch a zde to platí dvojnásob. Občas prostě musíte zvednout zadek ze sedadla a jít hledat palivo, které se neválí na každém kroku. Toto byl od vývojářů jednoznačně super a svěží tah, díky kterému síla Dying Light neustále roste.

Dying Light - The Following 4

Likvidace a řízení ruku v ruce

The Following ale není jen o ježdění, je zde nespočet aktivit, jako ničení doupat nočních lovců, prozkoumávání jeskyní či hledání pohřešovaných osob. Do hry také přibylo legendární levelování, to nabízí téměř nových vylepšení pro hlavní postavu. Větší síla, delší výdrž či více zdraví, ale rovněž si lze zpřístupnit nové oblečení a hlavně odemknout přístup k těm nejlepším zbraním. Na to, abyste všechno splnili, budete potřebovat neskutečnou hromadu času, mluvím doslova o několika měsících intenzivního hraní.

Dying Light se skvěle hraje v jednom hráči, ale v kooperaci kvalita a zábava ještě roste. Není nad to si na těžkou misi nebo na silného bosse přivolat na pomoc jiné hráče, nejlépe kamarády. Občas bylo pár technických problémů, kdy byl spoluhráč z ničeho nic vykopnut ze hry, což uprostřed boje není zrovna dvakrát příjemné. Ale věřím, že tvůrci zapracují na stabilitě a vše pofrčí, jak má.

Dying Light - The Following 3

Již před rokem měla hra Dying Light skvostné technické zpracování, vzhledem ke své rozloze. Ale vývojářům to nestačilo a neustále v průběhu roku hru vizuální stránku obohacovali a vylepšovali, aby i takové době byla stále aktuální a pěkná. A z toho pochopitelně těží i rozšíření The Following. Technické zpracování opět na výbornou a vzhledem k zrychlení hratelnosti díky bugině musím pochválit i velmi dobrý framerate na konzoli PlayStation 4.

The Following je bezpochyby výborné rozšíření a patří mezi ty nejlepší za poslední dobu. Díky němuž Dying Light opět ožívá, ale stává se větší a kvalitnější hrou. Nová lokace plná rozmanitých a zajímavých úkolů, nových výzev a to vše spojené s novinkou v podobě vozidla dává hře opravdu šťávu. Nedílnou součástí je i parádní příběh s dechberoucím koncem. Rozšíření The Following je povinností nejen pro milovníky Dying Light, ale také pro všechny co mají rádi zombie akce. Protože Dying Light společně s novým rozšířením je rozhodně nejlepší zombie hra v současnosti a ještě dlouho tomu tak bude.

Dying Light: The Following neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- bugina
- skvělý konec