Zavřít reklamu

Driver: San Francisco – Preview

Pokračování Drivera v našem preview

29. 4. 2011    

Driver: San Francisco. Kdybyste se na jméno Driver zeptali některého z počítačových hráčů před deseti lety, hleděl by na vás s údivem, protože v té době musel žít člověk v jeskyni, aby mu tenhle skvělý automobilový titul nic neříkal. Kdybyste se na jméno Driver zeptali některého z hráčů dnes, hleděl by na vás také s údivem, ovšem ze zcela jiného důvodu. Po kultovním Driver z roku 1999 totiž následovalo pár dost podprůměrných pokračování, která rychle upadla v zapomnění, a mnoho lidí dnes značku Driver považuje v podstatě za mrtvou. Avšak nyní, po deseti letech, se studio Reflections, které je za sérii zodpovědné a dnes je již jedním z interních studií giganta Ubisoft, chystá k hvězdnému comebacku a vsází na tradici.

Návrat ke kořenům? Pro značku jedině dobře!

Nový Driver: San Francisco tudíž není tak úplně „nový“, díky jeho blízkosti s prvním dílem jde o něco na pomezí remaku a duchovního pokračování série v jejím původním směru. Pamětníci se tak mohou těšit na setkání s kým jiným, než s Johnym Tannerem. A na koho jiného by si měl tenhle sympaťák v ulicích „Frisca“ došlápnout, než na starého dobrého záporňáka Jericha. To tedy máme prostředí prvního dílu, obě hlavní postavy z prvního dílu, copak se krom grafiky nic nezměnilo?

Ale ano, změnilo. Reflections si snad konečně uvědomili, co je třeba k vytvoření v dnešním prostředí konkurenceschopné hry, a tak krom toho, že v novém Driver: San Francisco bude mít zrcátko u auta více polygonů než celé město v prvním díle (přestože podle dostupných materiálů stále nelze řadit grafiku k absolutní špičce žánru), přibude ještě pár vylepšení. Prvním z nich je svobodný herní svět, který je zdařilou simulací skutečného San Francisca se vším, co k němu patří. A že toho není málo. Na rozdíl od „nudných“ a hrami mnohokrát protřelých New Yorků, Las Vegas apod. má San Francisco jedno zásadní plus – zajímavou a proměnlivou krajinu a především silniční síť.

Samozřejmě i zde naleznete široké bulváry, rovné jako podle pravítka napříč celým městem, ale když z nich sjedete, čekají vás spletité uličky a okresky, místy dokonce dojde i na opravdový offroad, což vnímáme jako vítané zpestření. A o žádný typ cest nebudete nijak ochuzeni, herní svět se totiž rozprostírá na působivých 200 čtverečních mil. Tento prostor samozřejmě nebude mrtvý, naopak, ulice jsou plné lidí, a ačkoliv zřejmě nelze z auta vystoupit, působí herní svět velmi živě a volně. Pokud se spoluobčané cítí ohroženi, uskakují, kam se dá, a celkově docela dobře reagují na vaše počínání.

Po silnicích se také budou prohánět spousty aut, přičemž vůbec poprvé v historii Driver série půjde o licencované skutečné automobily. Těšit se můžete na široký rozsah vozového parku, od tradičních amerických V8 muscle cars (Dodge Challenger, Ford Mustang, Chevrolet Camaro) se spotřebou jako tanker a podobnou ovladatelností, zato však s podmanivým charismatem a krásným zvukem, až po soudobé chirurgicky přesné evropské střely typu 911. Fyzikální model aut slibuje něco na způsob posledních Need for Speed, tudíž nepůjde o čistou arkádu, ale do simulace má Driver: San Francisco stále hodně daleko.

Shifting – výstřednost, nebo revoluce v akrádových závodech?

A nejen zásluhou jízdního modelu. Při dumání, co ještě hře přidat do vínku, aby nezanikla v šedi budgetových titulů, museli mít tvůrci zřejmě něco upito, když přišli s nápadem, nazvaným Shifting. O co se jedná? Přímo v průběhu hry (bez přerušení) má hráč možnost přepnout do zobrazení mapy a přesednout libovolného auta ve městě.

Na první pohled se to nezdá být nic tak převratného, ovšem těžko domýšlet všechny možnosti, které s sebou tato funkce přináší. Jen tak namátkou – kolona pomalých kamionů a před nimi váš vzdalující se cíl? V normální hře spousta nadávek a marná snaha o předjetí. V Driver: San Francisco díky shiftingu přesednete do auta pár metrů před kolonou a máte cíl jako na zlatém podnose. Špatně zahnete? Žádný problém, na správnou cestu se dostanete hned, s autem, co jede pět metrů za vámi. Řítíte se do propasti? Hádejte, co uděláte…

Důležité je, že tahle funkce bude dostupná naprosto všude a za každých okolností, což logicky vyvolává otázku, jestli nebude spíše obtěžovat či příliš zjednodušovat hru. Doufejme, že tvůrci vymyslí, jak najít ideální rovnováhu mezi originalitou a banalitou.

Zatím to vypadá, že jsou na dobré cestě. Při setkávání se s osádkami vámi „zabavovaných“ vozidel narazíte na jedince, kteří vám dají povinnou nebo dobrovolnou misi, případně se z jejich rozhovoru dozvíte něco o příběhu hry.

Právě na ten jsme dost zvědaví, protože na dotaz, jak může John Tanner přeskakovat desítky kilometrů do jiného vozidla, tvůrci odpověděli, že jeho schopnosti vyplývají z komatózního stavu, v němž se právě nachází po těžké havárii. Krapet bizarní, co říkáte? No, doufejme, že se v průběhu hraní dozvíme více. Zatím není ani jasné, jakými zhruba nástrahami bude muset Tanner projít (či spíše projet) na cestě za dopadením Jericha. Je pouze zřejmé, že o stíhací jízdy a honičky v hustém provozu nebude nouze, a velká část misí bude propojená se shiftingem.

Hra bude dokonce obsahovat i multiplayer, který je u podobných titulů vždy vítaným zpestřením a v Driver: San Francisco to díky shiftingu jistě nebude jinak. Nezbývá, než se těšit na další informace, které snad budou předcházet vydání hry, plánovanému na 2. září letošního roku. Snad budeme svědky znovuzrození značky Driver.