Dragons: Dawn of New Riders – Recenze

Dragons: Dawn of New Riders využívá licence populárních animáků. Stačí to ale?

5. 3. 2019

Občas se ve videoherním sektoru objeví nějaký ten kousek, který nemá na svědomí žádné věhlasné studio, avšak hra oplývá licencí na populární filmové či knižní univerzum. Stejný případ je i hra Dragons: Dawn of New Riders. Co se týče samotné filmové série, tak ta je velmi populární, a to zejména u dětského publika. Aktuálně se Škyťák a Bezzubka loučí v kinech. Ideálně čas na to, aby se také dočkali své vlastní hry. Jak se tedy hra povedla?

Jedná se o menší titul

Předně je třeba zmínit, že nelze očekávat žádný obrovský titul. Climax Studios se rozhodli, že připraví spíše menší záležitost, která by měla pobavit fanoušky univerza. I z tohoto důvodu je třeba k recenzi takto přistupovat. Rozhodně nelze mluvit o tom, že by titul dokázal přinést tak parádní animaci jakou oplývají filmy nebo dokonce seriál, který rovněž vznikl. Nečekejte tedy nic světoborného, ale grafická stránka je přímo úměrná tomu, co hra nabízí a na jaké publikum je cílena.

Co se týče příběhu, tak ten na předchozí počiny z univerza draků, nijak nenavazuje. Zde se objevuje hrdina Scribbler, který tu má svého draka a setkává se s postavami, které jsou pak známé z filmů. Rozhodně tak nebudete ochuzeni ani o ústřední dvojici. Zprvu mě zarazilo, že příběh tu hraje až druhé housle, ale je to dáno tím, že pokud budou hrát hru menší děti, tak těm to vadit nebude, hlavně když uvidí staré známé.

Nechybí ani Škyťák s Bezzubkou

Zkrátka a dobře nad dračím světem visí nová hrozba, která by mohla znamenat konec starých pořádků. Je třeba tomu zabránit a jelikož Škyťák s Bezzubkou to sice v rozhovorech hrotí, ale následně trajdají někde úplně jinde, tak je vše na Scribblerovi. Hra je pak ve své podstatě až příšerně jednoduchá. S oběma postavičkami běháte po jednotlivých ostrovech a pátráte po pokladech, snažíte se sehnat vybavení, porazit nestvůry a sem tam použijete i nějakou tu zvláštní schopnost, abyste se dostali dále.

Hra má velmi lehké RPG prvky, takže se oba hrdinové postupně vylepšují. Lze mezi nimi libovolně přepínat, takže nemějte strach, že byste si neužili hru za oba. Přepnutí na draka je tu ale zejména kvůli tomu, aby vám někde vypustil oheň do výhně či naopak zamrazil rybník před vámi. Postupně tak procházíte jednotlivé ostrovy, bojujete s nepřáteli a řešíte jednoduché rébusy. Po nějaké době narazíte na bosse, čímž ukončíte daný ostrov a přesouváte se na hřbetě draka do jiné oblasti. Létání na draku je ale něco tak otřesného, že vás to dokáže pořádně otrávit. Ovládání je příšerné a občas díky kameře ani nevíte, kam vlastně letíte.

Alespoň že hra nabízí poněkud solidní systém boje. Není to jen o zběsilém mačkání tlačítek. Je třeba si útoky dobře časovat a proti některým příšerám postupovat také strategicky. Kupodivu hra občas překvapila tím, že nabídla výrazně těžší pasáž a bylo třeba využívat lektvarů. To by mohl být poněkud problém, pokud se do hry pustí mladší hráči. Některé pasáže by jim tak mohly způsobovat dost velké potíže.

Kromě příběhu tu figurují i občasné vedlejší úkoly. Jejich plnění má smysl hlavně proto, abyste pak stačili na vaše protivníky. Hra nemá nijak závratnou délku. Její dohrání zabere 3-4 hodiny. Při plnění všeho okolo by se herní doba mohla pohybovat cca kolem 7 hodin. Nyní vyvstává otázka, zda to není za cenu 1000 kč poněkud málo? Jistě pro děti to může být záležitost na několik dní. Problémem hry je ale fakt, že nenabízí žádný end-game obsah ani důvod se k ní někdy vracet. Je to právě cena, která bude odrazovat většinu zájemců o tento titul. Během hraní dost často dochází k tomu, že je hráč znuděný, protože stále dělá minimální počet herních mechanik pořád dokola.

Licence využitá jen minimálně

Zklamalo mě, že licence je zde vytěžena naprosto minimálně. Hudba není příliš zajímavá a perfektní skladby z filmů tu naprosto absentují. Co je však mnohem horší, tak že ani těch pár dialogů, které tu postavy mají, není nijak nadabováno. Hra využívá jen systém titulků a občas to působí hrozně směšně. Co může odradit našince od nákupu, tak je také absence českých titulků.

Suma sumárum nemůžeme Dragons: Dawn of New Riders hodnotit vyloženě špatně. Najde si své publikum a dokáže pobavit. Pro starší však není žádnou výzvou a nestojí za to, jen proto že je na obalu ústřední dvojice. Mladší hráči se u toho pobaví, a proto si mohou k výslednému skóre přičíst 10%. Pro zbytek hráčů to však bude poněkud nezáživná pobíhačka, která ničím nepřekvapí.

Dragons: Dawn of New Riders nenabízí žádnou formu české lokalizace

- solidní boje
- dobře nastavená obtížnost