Donkey Kong Country Returns 3D – Recenze

Populární opičák Donkey Kong se po 3 letech vrací, aby mohl poskakovat i na konzoli 3DS v titulu Donkey Kong Country Returns 3D.

15. 6. 2013

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

Nebylo by to Nintendo, kdyby na každou svou novou konzoli nějak nevecpalo svojí již zaběhlou a oblíbenou značku. Třeba Mario a Luigi, nechyběly na žádné z jeho konzolí a proto  byla pouze otázka času, kdy na naše 3DS přifrčí i tato chlupatá gorila, která u Nintenda obdařila svou přítomností skoro každou konzoli a patří tak ke klenotům, této společnosti. Jak již někteří znalí hráči ví, tak Donkey Kongs Country Returns je předělávka vychvalované Wii verze, která sklidila velice dobré ohlasy. Inu, jinak bychom jí tu asi na 3DS neměli.

Ou ou kapitáne, opičáku!

Celý epický příběh začíná, když se v Donkey Kong Country objeví nový kmen Tiki-Taků, kteří se rozhodnou svou omamující otravnou písní mámit zvěř na ostrově a ukrást Donkey Kongovi banány, což se mu samozřejmě nelíbí a když se jeden z Tiki-Taků objeví u něj v chýši, tak schytá jednu před držku a náš Gorilák se vydává na další dobrodružství se svým partákem Diddy Kongem.

No určitě tu jsou nějací tvrďáci, kteří jakmile se podívají na příběh a uvidí že je to 2D skákačka, tak si hned odplivnou s tím, že toto hrát nebudou. Ale chrchel zpátky do pusy pánové, jelikož směle budu tvrdit, že Donkey Kong je tento rok asi jediná hra která vás opravdu dožene říct „Ještě jedno kolo! Po dvacátý už to musím mít zmáknutý“, ale z jednoho kola se stane dalších 20. Donkey Kong (budeme teď hru nazývat Gorilla, abych nemusel název vypisovat), nám nabízí 9 lokací, ve kterých je plus mínus 6 až 7 levelů, které jsou opravdu pestré a nedovolí vám, se nudit, jelikož se vás tvůrci, pořád snaží držet vzhůru, abyste u hry nudou neusnuly.

Příkladem budiž létaní v sudové raketce, ježdění v důlním vozíku, vystřelování z výbušných sudů atd. I když, jak jsem již zmiňoval, tak hra se na první pohled nezdá nějak těžká, jenže je to někdy pořádný hardcore a levely budete muset opakovat klidně patnáctkrát a budete se uklidňovat slovy, teď to dám, už vím jak na to. A i když levely budete někdy muset opakovat hodněkrát, nebude vám to vůbec lézt na nervy, díky dobré grafice a docela hezké jazzové hudbě. Další věc, co vás bude držet při hře je hromada věcí k hledání, počínaje písmeny která vám dají dohromady jméno jedné opice, hledáním puzzle dílků, které jdou někdy opravdu těžce najít.

Hra na 3DS nabízí krásnou barevnou grafiku, která se pořádně projeví se zapnutím 3D další velké plus je i rozmanitost lokací, chvíli jste v džungli, nebo na písečné pláži a není žádný level, kde byste si řekly „není to ten minulý?“. Ppravdu každý level je něčím odlišný a budete se těšit, až se dostanete do dalšího, to mi věřte. Takže díky hezkému prostředí a rozdílnosti levelů, se u hry budete náramně bavit. Jak sem již zmiňoval křena, nebo vlastně parťáka vám bude dělat Diddy Kong, kterého v levelu vždy seženete v podobě sudu, který rozbijete, a z něho vyskočí právě on. Tento parťák je výhodný v tom, že vám přidá jetpack nebo spíš raketku, která vám při skocích usnadní se dostat tam, kam potřebujete. Také si tyto sudy můžete nakoupit v cranky shopu. Další věc, co musím tvůrcům připočíst k plusu je i pomocná ruka v podobě bílého goriláka, kterého si můžete zapnout, když si s daným levelem nebudete vědět rady a on za vás daný level udělá, ale bez nasbírání různých odměn. Co je na tom trochu hůře, tak to jsou bossové, jejichž vzhled sice nesrší tolik originalitou, ale na druhou stranu souboje s nimi jsou vysoce zábavné a každého je třeba zničit jinak.

Změna je život

Určitě vás zajímá, jaké změny jsou v této verzi oproti Wii. V grafice moc změn není, pokud se podíváte na video přiložené k recenzi, uvidíte, že 3DS oproti Wii nemá nějak extrémně změněnou podobu a až na pár malinkých detailů je skoro stejná, největší novinkou je zcela nových 9 levelů a také nové předměty do cranky shopu, což je krámek ve kterém si můžete koupit hromadu věcí k usnadnění hry. Například lahvičku, která váš 3x ochrání před smrtí, nebo papouška, který vás upozorní na sběratelská písmenka, která jsou různě po levelu poschovávaný, takže hra sice nebyla nějak zásadně změněna, což je dobře a přináší docela dobré bonusy oproti Wii verzi.

Co říci závěrem?

Donkey Kong Country Returns je úžasná plošinovka s hezkou grafikou a dobře využitým 3D efektem, dlouhou kampaní, pohodově provedeným soundtrackem a vysokou obtížností, takže si tu hardcore hráči přijdou na své. Donkey Kong Country Return díky tomu patří mezi nejlepší plošinovky na 3DS.

- délka hry
- grafika
- hudba