Zavřít reklamu

Dojmy z hraní FIFA 12

Naše dojmy z revoluční FIFA 12

10. 9. 2011    

Před pár dny jsem měl možnost si v centrále EA v Praze na Pankráci společně s pár dalšími radaktory herních webů zahrát FIFA 12 na vlastní oči a prsty. 3 hodiny, které jsme měli vyhrazeny na turnaj, uběhly jako voda a poté jsme všíchni odcházeli do nedaleké restaurace na jedno domů nadšení a plní pozitivních dojmů. Kdo by taky ne, zahrát si pár týdnů před vydáním jednu z nejočekávanějších her roku.

Jaká tedy FIFA 12 je, ptáte se? Opravdu to ale bylo tak dobré? Bylo. Vždyť už FIFA 11 byla skvělá! Až si ale zahrajete FIFA 12, tak už vás opravdu nenapadne se vracet k minulému dílu. Tak moc jde změna cítit po pár zápasech. Sám si každý rok říkam „Vždyť co nového tam můžou dát?“ a ono se to každý rok posune o kousek dopředu a vy se pak u nové hry cítíte, jako malý capart, který zrovna dostal první tatrovku. Popravdě ale nevím, o čem vám mám povědět dříve. Jestli zase o kousek hezčí grafice, skvělé atmosféře na stadiónu, nebo zda mám vypíchnout skvělou fyziku míče. Zase si ale něco musím nechat na recenzi…

První věc, které si hned po po pár přihrávkách všimnete, že ten kulatý nesmysl se letos tak nějak jinak chová. Přesněji řečeno mnohem lépe a realističtěji. Když ho nakopne třeba takový Rooney, tak má branková síť problém, aby se neprotrhla a to nemuvím o chudáku gólmanovi. Pokud jste minulý rok měli pocit, že místo do mičudy to občas vypadá, jako byste nakopli nafukovací balónek z narozeninové oslavy, tak letos můžete být v klidu. Ten pocit ze síly a razance střely, která opravdu „sedne“ je naprosto famózní. A není pak nic lepšího, než vidět radující se spoluhráče z gólu, kteří jen tak mimochodem vypadají zase o kousek lépe. Mnohem méně plastičtěji a občas dají volný průchod emocím. Další z malých vylepšení, kterých si hned všimnete, je zrychlení vhazování autů. Hra se nyní hned nepřeruší, jakmile míč skončí v zámezí, ale váš hráč pro něj pohotově zaběhne a může se pokračovat dál. Mnohem méně je tak během zápasu zbytečných prostřihů s nicneříkajícími záběry na hráče. Několikrát se mi také stalo, že během jedné takové animace se hra sekla a pomohl až úplný restart. A to při online zápolení není úplně fajn. Co se Impact Enginu týká, tak jsem měl trochu obavy, aby se z fotbalu rázem nestalo rugby. Hráči na sebe sice reagují, není to ale nikterak přehnané. Dokonce se mi stalo, že jsem se zranil při vystřelení míče, kdy zároveň můj hráč narazil kolenem na koleno protihráče.

Tolik asi tak krátkých postřehů z hraní, kterí mi nejvíce utkvěly v paměti. Kompletní seznam novinek a hlavně probádání všech nových herních módů, které v prezentované verzi nebyly přístupné, si probereme už za necelé tři týdny v recenzi. Ještě připomínám, že demo vychází začátkem příštího týdne pro PC, PS3 a XBOX360.

P.S.: Kdo si se mnou budete chtít zahrát FIFA 12 online, přidejte si mě na službě PSN pod nickem true_kejsi.

P.S2: Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům EA za za skvělou prezentaci a pohodovou atmosféru.

 

Video o vylepšené fyzice míče a pár nových triků zde: