Dare To Fly – Recenze

Opeřenci v Dare To Fly vám ukáží, že i obyčejné létání může být zábava.

12. 8. 2013

Recenzovaná verze: Playstation 3 (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Dost často se stává, že se v herním průmyslu objeví hra, která by stála za vyzkoušení, ale hráči se o ní zkrátka nedovědí. Vynikajícím příkladem je právě recenzované, Dare To Fly. Studio Gameshastra své hře neudělalo žádnou reklamu a od Sony přišlo jen pouhé upozornění těsně před samotným vydáním. A upřímně je to docela škoda. Ačkoliv se nejedná o žádný převratný titul, tak propadák to taktéž není.

A sedmý den, jim dal křídla!

Dare To Fly je hra na pár volnějších odpoledne. Její pořizovací cena je velmi nízká, a tak není důvod proč hru nevyzkoušet. Dle názvu už se dá odvodit o čem asi hra je. Samozřejmě se týká létání. V hlavní roli je všemožné ptactvo. Tedy až tak rozsáhlé to nebude, na kosa či káně zapomeňte. Tenhle letecký tým je sestaven z kiwiho, tučňáka, pštrosa a kohouta. Zpočátku se vám pod ruku dostane pouze pštros, ale pak už to lítá jedno po druhém.

Dare To Fly je stavěné na tom, že máte k dispozici Playstation Move. Ale bohužel ne jeden ale rovnou dva. Hra je využívá jako pravé a levé křídlo vašeho opeřence. Bohužel, nemůžeme zhodnotit, jaká hra v tomto módu je, neboť nám jeden Move byl tak akorát k ničemu. Tudíž se tedy můžete vrátit k obyčejnému dualshocku. Skrze něj hru ovládáte pomocí pohybu, tedy Sixaxis. A nutno říct, že je to zkrátka super. Dualshock reaguje mnohem lépe a celkově se hra tím mnohem zlepší. A hlavně to začne být zábava.

Vzhůru kamkoliv

Vyrážíme tedy s opeřenci na toulky a věřte mi, že jich bude poměrně dost a všude možně. Ono se totiž téměř každý level odehrává někde jinde. Jednou jste v Africe a podruhé pak zase třeba v Antarktidě. Levelů je celkově 30, ale je pravda, že nejsou příliš dlouhé. Celá hra vám zabere kolem 5 hodin, ale věřte, že bude fungovat později jako chvilková odreagovačka od stereotypu a všudypřítomného mainstreamu, což nám předvedla už kdysi hra Journey.

Do hry je přidáno nenásilným způsobem i několikero výzev, které o něco protáhnou hrací dobu. Především se jedná o průlet levely na čas a tak podobně. V podstatě je náplň výzev totožná s původní hrou, jen časový limit zvyšuje laťku obtížnosti.

O čem ale vlastně hra je a jak se hraje? Inu v daném levelu se snažíte v co nejrychlejším čase proletět onu mapu. Vše je ztíženo tím, že musíte sbírat jakousi energii, která vás drží ve vzduchu, a také se musíte vyhýbat nejrůznějším nástrahám, jako je vodní plocha či vaši nepřátelé, a tak dále. Koncept takto vyzní velice jednoduše, ale je to v celku zábava. Sem tam můžete využít i speciálních power-upů, které vám dopomáhají k tomu, abyste se udrželi ve vzduchu o něco déle. Díky nim využijete například vznášedlo či jetpack a další.

Od hry nečekejte nějaké grafické orgie, nicméně počítejte s kvalitním zpracováním, které je zde skutečně slušivé a rozhodně vás hra neurazí. Autoři se nemohou rovnat s technologiemi, kterými disponují velká herní studia, i tak však předvádí líbivou podívanou.

Dare To Fly je na svou cenu velmi dobrou hrou a dokonce se sluší říct, že překonává i některé kousky od Sony, které vyšly exkluzivně pro PS Move. Autoři servírují velmi jednoduchý koncept, který však funguje a pobaví. Pokud tedy máte doma malé ratolesti, či se chcete odreagovat něčím snazším, je to pro vás velice dobrá volba.

- ovládání
- zábava

Hodnocení: 71%