Co by mohlo stát v cestě rozvoji streamování her na konzole, počítače a smartphony

Streamování her by nemuselo zažít takový rozkvět, jaký mu mnozí předpovídají.

10. 10. 2018     Zdroj

O streamování herního obsahu do konzolí, počítačů či telefonů se v poslední době mluví skutečně hojně. Někteří přední představitelé herního průmyslu si totiž myslí, že je to právě streaming, kterým se bude herní svět v následujících několika letech ubírat. Díky tomu by tak nemusel být brát tolik ohled na výkon počítačů, konzolí či právě telefonů, jelikož by na hraní stačil “pouze” kvalitní internet. Záměrně však dávám slovo pouze do uvozovek. Z analytických kruhů se totiž začínají ozývat i hlasy, které právě kvalitní internet považují za největší zádrhel. 

K celé problematice se vyjádřil před pár dny analytik společnosti NPD, Mat Piscetella. Ten uznává, že streamování obsahu je sice skvělou možností, nicméně není využitelná pro vše. Zatímco u hudby, videa či televize totiž problém určitě není, s rozvojem herního průmyslu to vidí bledě a to právě kvůli internetovému připojení. To je totiž minimálně v USA na mnoha místech skutečně bídné a ve zbytku světa se též najdou končiny, kde je streamování her přes internet nereálné. Respektive, hry by nejspíše fungovaly, nicméně prožitek z nich by se v žádném případě nemohl rovnat prožitku například při hraní na konzoli nebo na počítači. Z toho důvodu tak usuzuje, že tyto platformy v brzké době rozhodně hráči neopustí.

Aby se mohl streaming her dostat na takovou úroveň, kterou mu mnozí předpovídají, je nutné, aby se internetové připojení a především pak podmínky, které poskytovatelé uživatelům ukládají, změnily a byly více přívětivé. V opačném případě totiž pro rozvoj šance není. Ale kdo ví. Technologický svět jde velkou rychlostí kupředu a velké změny mohou v tomto ohledu nastat de facto ze dne na den.