Zavřít reklamu

Castlevania: Lords of Shadow – Preview

Fantastické preview na veleočekávaný hit Castlevania: Lords of Shadow!

27. 6. 2010    

Castlevania je v herní branži více než legendou. Vznikla velká spousta jejích verzí, remaků a pokračování. To co se však stalo minulý rok na E3, šokovalo celý svět. Samotný Hideo Kojima (duchovní otec Metal Gear Solid), odhalil novým trailerem připravovanou Castlevanii: Lords of Shadow. To už samo o sobě vypovídá o tom, že titul bude skutečným skvostem, ačkoliv na samotném vývoji se podílí studia MercurySteam (Clive Barkers: JERICHO) a Kojima Productions. Uvidíme, jak zásadní vliv bude Kojima na vývoj titulu mít, jeho zkušenosti však budou více než cenné. Vlastníkem značky i nadále zůstává Konami. Co se týče mě osobně, už první trailer mě na hru velmi navnadil a nemůžu se dočkat. Pojďme se mrknout, zda se takzvaný „Reborn“ legendy podaří.

Temnota je všudypřítomná

Příběh zde bude hrát stejně důležitou roli, stejně jako všechny velké aspekty tohoto titulu. Vítejte na samotném konci všech věků, kdy svět je v naprostém chaosu a vládnou mu dva tábory. Prvním jsou běžní lidé a rytíři a tím druhým je temnota, která pohlcuje celý svět. Rytíři bojují proti temným silám na pokraji vlastních sil, ale samotná temnota se stále rozrůstá. Jednoho dne se zlu podaří zabít ženu rytíře Gabriela, který je hlavní postavou nové Castlevanie. Duše jeho ženy je uvězněna na tomto světě a nemůže dojít věčného klidu, dokud nebude temnota poražena. Gabriel zuří a vydává se postavit armádě démonů, netvorů a dalších kreatur, aby duši ženy spasil nebo ji i možná přivedl zpět. Je však něco takového možné? Ve světě tajuplných divů, magie a nestvůr ano, a tak se s Gabrielem vydáme na trnitou cestu napříč tímto nehostinným krajem a uděláme vše proto, aby se nám to podařilo.

Jak je vidět z ukázek, tak hra bude ve stylu God of War a Danteho Inferna. Rychlá a brutální rubačka. Co je však na typu této hry nejzvláštnější, tak to je její přístup. Tentokrát se budete moci po světě pohybovat naprosto svévolně. Bude pouze na vás, kam se rozhodnete vydat a kde právě budete osvobozovat svět od temných sil. Nestvůry budou všude, takže cestování nebude procházkou růžovým sadem. Navíc svět a jednotlivé lokace mají být hodně přiblíženy reálu a běžným koutům naší Planety. Dočkáme se hradů, zámků, hor, zasněžených vrcholků, pustých plání atd. K přepravě by měl být k dispozici kůň a v pozdější fázi hry dokonce i vlkodlak, takže o zábavu bude rozhodně postaráno.

Reborn jak se patří!

Autoři prý mají v plánu dát Castlevanii zcela nový rozměr. To co bylo dvacet let využíváno, jde stranou a nadchází nový příchod. Vše se má prý odvíjet od hlavního hrdiny, Gabriela a jeho schopností. Velkou roli zde sehraje samozřejmě i boj proti temným silám. Hrdina podobně jako Prince of Persia umí skákat jako kamzík, překoná většinu stěn a překážek a v boji na tom také nebude nijak zle. Navíc kamera se mění do plně 3D, což oproti 2D pohledu, který tento titul doprovází celá léta, je velkou změnou. Bojem bychom mohli Castlavanii přirovnat k poslednímu God of War. Spousta různých možností, jak protivníka zničit, včetně všelijakých komb a různých dalších parádiček. Na bitku prý můžeme narazit naprosto kdekoliv, a tak musíte být neustále ve střehu. Díky různým kombům a útočným sériím se dokážete vypořádat i s mnoha nepřáteli najednou a věřte, že jich bude vskutku hodně. Mnoho kreatur bylo převzato z původních námětů, ale co se týče inovací, ty chybět nebudou, a tak narazíte i na zcela nové parchanty.

Hratelnost je třeba hráčům také okořenit dalšími prvky, než jen neustálým bojem. Těmi prvky je myšleno spousta skákacích prostor, podobně jako v Prince of Persia a že si Gabriel umí poradit velmi dobře. Další část hry vyplní, jak u koho, oblíbené puzzly. Zde záleží na tom, jak se je podaří autorům vyvážit, co se do obtížnosti týče. Mnoho hráčů je dnes přivyknuto, okamžitě od hry utéci, pokud se někde zaseknou. Zde bude hrát velkou roli samotná obtížnost hry, která by to měla korigovat. Poslední zajímavostí bude větvení schopností. Gabriel totiž z veškerých potvor bude sbírat zářící orby a díky nim bude moci vylepšovat buďto svá útočná komba, či obranná komba. Jde o variaci rozdělování duší v Danteho Infernu, zde vás však hra nenutí měnit přesvědčení.

Přepíše dějiny?

V úspěch nové Castlevanie věřím hodně. Lords of Shadow se na rozdíl od předchozího odprostil od zaběhlých principů a serepetiček a šlape si vlastní cestu za slávou. Těžko říci, zda se do podvědomí hráčů zaryje nový charakter hlavního hrdiny, Gabriel, ale z prvotních gameplay záběrů, které byly k vidění na E3, nemám strach, že ne. Není důvod proč se na Castlevania: Lords of Shadow netěšit a upřímně, čekání to nebude příliš dlouhé. Nová Castlevania by se měla objevit koncem tohoto roku pro konzole Playstation 3 a Xbox 360. Ostatní hráči přijdou zkrátka na buben. Reborn je to vskutku velkolepý a mohl by dokonce útočit na přední pozice letošního žebříčku nejlepších her. Inu nechme se překvapit.