Cars 2 – Recenze

Bourák a Blesk McQueen podruhé v naší recenzi

28. 12. 2011

Věřte či nevěřte, po pěti dlouhých letech se naši čtyřkolí miláčci vrací. Naši staří známí Rychlík McQueen, Burák a celá banda se vrací jak na filmová plátna, tak i na naše monitory. Pojede se o pět na plný plyn, nebo to bude letní projížďka po pláži bez pedálu na podlaze? Pokud je vám více než 6 let tak tuto recenzi přeskočíte ani o ni nezavadíte, pokud ale sháníte vhodný dáreček pro své dítko či bratříčka určitě bych do těchto vod zabrousil. První co mě okamžitě na hře zaujmulo, byla podpora ČEŠTINY, ano slyšíte dobře společnost COMGAD (Tímto za hru děkujeme) nejen, že hru otitulkovala, ona přidala i dabing a tím pádem si vaše ratolesti užijí herní zážitek naplno a hře tak snáze porozumí. Na rozdíl od konzolových verzí.

První na co se zaměřím, bude jasně příběh. Je to jasné arkádové závodění, takže se nedá očekávat nic skvostného, ovšem až tak mizerný příběh jsem opravdu nečekal. Byl jsem velice zklamán, že hra do příběhu zasahuje minimálně. O co tedy jde? Dostanete se do tajné automobilové organizace C.H.R.O.M.E. (Centrála Hyper Rychlých Odborně Motorizovaných Expertů) přesněji do jejich moderního virtuálního tréninkového zařízení, kde závodíte proti ostatním auto agentům. Co výhra to nějaká ta zkušenost za zkušenostní body se odemykají nové tratě a profilová auta za které lze hrát a že jich je asi tak 20. To je prakticky vše, občas se objeví nějaký ten náznak, že v pozadí závodů probíhá i tajná operace, která musí odhalit spiknutí a zastavit hlavního záporňáka. To k příběhu asi tak vše.

Samotná hra, jak už jsem zmínil je tvořena pro mladé publikum a podle toho taky vypadá. Grafika nijak nežere kartu, takže i starší stroj s touto hrou nebude mít problém a detaily jdou přece snížit vždy. Celkové grafické zpracování dětského hráče zaujme, však jemu to bude stejně jedno, hlavně že hraje za svého animovaného hrdinu. Pravda čas od času se objeví nějaký ten BUGl nebo strašidelně blikající texturka to jsou ovšem u takovéto hry jen chybičky, kterých si stejně v té ohromné rychlosti nevšimneme, protože se jede s plynem na podlaze a se šipkou na doraz klávesnice. Auta to pádí ohromnou rychlostí zhruba tak 60 km/h při sebrání dusíku 70km/h a při supernitru 80 km/h. V téhle rychlosti se dá v pohodě kochat okolním světem, který není zrovna úchvatný. Přináší to i výhodu a to obrovskou. V celé hře nenaleznete moc tratí a díky této “rychlosti“ si v druhém kole všimnete různých zkratek, které poměrně dost změní typ trati a co kolo to se vždy nějaká malinká najde.

MARIO KART od DISNEY

Celou hrou nás/vás bude provázet šest herních módů. Prvním je ZÁVOD – k tomu není co dodat, prostě klasický závod dojedeš první a vyhráváš. Druhý je BOJOVÝ ZÁVOD – Pokud některý ze čtenářů viděl film DEATH RACE, tak bych to přirovnal asi k tomu. Proč? Protože během závodů najíždíte na pointy, které vám otevřou nejrůznější útočnou techniku k zpomalení nebo odstranění nepřítele či soupeře. ( Rakety, bomby, olej, kulomet atd..) Zbraně se ovšem dostávají i k soupeřům a vy se útokům na výfuk musíte ubránit. Když to shrnu pro hráče a ne filmaře, tak je to prostě jednoduše řečeno MARIO KART. Třetí je ÚTOK – Tento mód je hodně podobný zmíněnému bojovému závodu s tím rozdílem, že jste sám a soupeři se snaží frnknout a vy je musíte zničit. Čtvrtý je PŘEŽITÍ – Tento mód je přesný opak útoku, když přežijete, vyhrajete. Pátý – Aréna a šestý – Disruptor mód je pro více hráčů.

Co se celkového dojmu týče, nemám ze hry špatný pocit. Hra působí promyšleně, ač na první pohled se zdá, jako šedou nudnou myškou určitě se u ní dá prosedět kupa volného i nevolného času. Auta vás prostě do hry vtáhnou a nepustí. Této hře prostě nemám, co bych vytkl. Možná jen nepatrný detail “filmové“ cutscény jsou vskutku nudné, ještě že jsou krátké. Vlastě mě jedna věc napadá. Hra nejde bez DVD v romce, tááákže pokud ho vaše ratolest poškrábe či jinak poškodí nebo dokonce ztratí, hru si už nezahraje a to bude pláče. I mně tento prvek ochrany také dost vadil. Ovšem je to drobný kosmetický problém a na hru samotnou to vliv nemá. Zkušení pařani už nad tím jistě přemýšlí…Ne i s tím co si myslíte, jsou problémy. Prostě do DVD tam být musí.

Teď mě ještě napadá, že při závodech se vám soupeři drží za výfuky skoro pořád, můžete zkoušet, cokoliv vás napadne a stále tam budou. To bych ještě rozdýchal, to takový problém není, dokonce to dodává i adrenalin do žil ovšem, když se toto dostane do bojového závodu no tak tahle zábavná hračička začíná být slušnou HARDCORE věcí. Dokáže vás naštvat, když celý závod držíte čelo, uhýbáte se raketám a podobným serepetičkám a pak jednou dostanete a dostat se zpět na vrchol to dá docela zabrat i mě, natož malému šestiletému dítěti. Tam mohli vývojáři vážně sundat nohu z plynu.

Abych teď jen nepomlouval, musím říct, že hlášky některých hrdinů jsou famózní. Petr Novotný, který propůjčil hlas Burákovi nemá chybu. Odjezdil jsem za něj celou hru a fakt jsem se i zasmál. Každé auto, má vlastní hlas vlastní osobu, vlastní humor. Další co mě vcelku zaujalo, bylo zpestření v podobě parádiček, triků chcete-li. Couvání, jízda po dvou kolech, skoky (ano, auta skutečně skáčou), salta a další různé otočky lze provádět a co je nejpodstatnější naší milí známí umí driftovat. Veškeré problémy se zatáčkami odpadají, stačí plyn a jeden čudlík a zatáčkou projedete jak Japonský Bůh Jízdy.

Podstata hry je tedy velice jednoduchá tak jak to od arkádových her očekáváme. Ovládání není nijak složité a dítko si hned zvykne. Určitě tato hra zabaví vaše ratolesti na dlouhé a tím myslím opravdu dlouhé hraní. Hra zaujme a pobaví, jednou maximálně dvakrát se dohraje a půjde do šuplíku, nepočítejte s tím, že u ní vydrží rok. Závěrem musím říct, takhle dobrou hru podle filmu jsem dlouho nehrál, pokud jsem tedy nějakou lepší vůbec hrál. Možná jen bych úplně na závěr řekl jen toto:

Pokud je vaše dítko fanouškem Aut jako můj mladší bratr, je to vaše povinnost. Pokud má rád animované filmy udělá mu to radost a pokud o Autech nikdy neslyšel ruce od hry pryč, protože se může stát to, že na AUTA totálně ulítne a dál to znáte.

- dabing
- dobrá odreagovačka

- grafika