Na internetu se objevila zajímavá statistika. Vývojáři samozřejmě shromažďují různá data, která jim pomáhají analyzovat, jak si hra vede nejen na trhu ale u samotných hráčů. Ostatně i trofeje jsou dobrý ukazatel pro to, aby vývojáři věděli, zda se s danou výzvou dokázali hráči poprat či nikoliv.
Hráčům se v některých případech příliš nedaří hry dohrát až do konce
Mnohdy je zarážející, že i první trofej ve hře, která je například 5 minut po začátku automaticky získána, nikdy nemá 100% hráčů. Ukazuje se u spousty titulů, že je hráči nedohrají. Kupříkladu kampaně v posledních dílech Call of Duty nedokončí více než 20% hráčů, a to je zatraceně málo. I to byl jeden z důvodů, proč Activision na kampaně prozatím u této série zanevřel.
Máme tu 12 zajímavých titulů z PlayStation 4 u nich je uvedeno, jak dobře si vedli u hráčů z hlediska toho, zda se dostali na konec či nikoliv. Procenta tak ukazují, podíl hráčů, kteří hru dohráli v rámci příběhu:
Red Dead Redemption 2 – 22%
Marvel’s Spider-Man – 50,3%
God of War – 53,6%
Far Cry 5 – 35,8%
Dead Cells – 15%
Assassin’s Creed Odyssey – 24,6%
Persona 5 – 34,8%
Yakuza Kiwami 2 – 49,1%
Uncharted 4: A Thief’s End – 41,7%
Detroit: Become Human – 61,7%
Darksiders 3 – 37,9%
Crash Bandicoot – 12,6%