Pokud jste milovníky online her, určitě jste se již setkali s různými projevy nenávisti v herním chatu. Zatímco nad některými můžete jen bez většího zaváhání mávnout rukou, jiné se vás mohou dotknout skutečně velmi nepříjemně a od hraní hry vás třeba i odradit. To ale samozřejmě vývojáři nechtějí a své hry se tak snaží opatřit zabezpečeními, které podobné neduhy potlačí. Občas se to ale nepovede zrovna ideálně.
Své o tom ví i Ubisoft, který v červnu letošního roku varoval hráče oblíbeného Rainbow Six Siege, že zavede jakýsi autobanovací systém, který bude mít za cíl vymýtit nenávistné projevy a obtěžování v chatu, aby se tak ze hry stal jakýsi mírumilovnější komunitní prostor. Tato novinka se začala poprvé objevovat teprve před několika dny a zprvu fungovala poměrně příjemně. Nabízela totiž celkem tři druhy trestů, přičemž po nasbírání tří trestných bodů může být hráč zabanován permanentně. Tato svým způsobem spásná myšlenka má ale jistý zádrhel.
Systém zatím nefunguje zcela dokonale, čehož si všimli samotní hráči a začali jej využívat ve svůj prospěch. Přišli například na to, že systém skenuje jen určitá slova a nikoliv celky chatu, které by měly samozřejmě o poznání větší výpovědní hodnotu. Právě to ale nyní přetavili ve výhodu. Pokud je totiž nějaký hráč například převyšuje svou herní úrovní, stačí, abyste jej vyprovokovali dobře mířenou otázkou k na první pohled nevinné odpovědi, kterou však systém vyhodnotí jako zakázanou a hráče ze hry vyhodí. Díky tomu tak konkurence odpadne a vychytralý hráč si tak snadněji dojde pro vítězství.
Těžko v tuto chvíli říci, zda se Ubisoftu podaří jeho systém autobanování dotáhnout k dokonalosti, či zda zkrátka vsadí na to, že přestane podobné podvádění hráče po chvíli bavit.