Italský tým Kunos stojící za úspěšnými realistickými závody Assetto Corsa dnes odhalil svůj nový počin. Tím je Assetto Corsa Competizione. Nejedná se tedy o přímého nástupce původní hry, ale spíše o spin-off (jako v případě GT Sport), který se zaměřuje čistě na reálný závodní seriál Blancpain GT, neboť se italským vývojářům povedlo získat oficiální licenci od švýcarského výrobce hodinek a hlavního sponzora celého seriálu. Co nám nový titul nabídne?
Začněme technickou stránkou. Titul bude pohánět Unreal Engine 4, který oproti internímu enginu přímo od studia Kunos, pohánějícímu předchozí díl, nabídne lepší grafický kabátek (krásně zpracované kapky deště na skle, efektní ohňostroje v pozadí apod.) , systém dynamického počasí (bude se měnit během závodu), 24 hodinový cyklus a věrnější zachycení zvuků reálných závoďáků série Blancpain.
Když jsme u té licence, ta nabídne reálné závodníky, všechny vozy (Ferrari 488, Audi R8 LMS, Mercedes-AMG GT3, Lamborgini Huracan GT3 aj.) a tratě (Zolder, Monza, Brands Hatch, Hungaroring a další), přičemž hodně z nich slaví v Assettu premiéru. Reální jezdci budou také přítomni, přičemž vývojáři použili motion capture, aby závodníci a lidé v boxech vypadali co nejvěrněji).
Jak název Competizione naznačuje, novinka nabídne systém online závodění založený na rancích, abyste vždy závodili s podobně schopnými hráči (obdobný systém využívá GT Sport nebo PCARS 2), a užili si tak opravdovou výzvu. Své výsledky pak můžete porovnat v žebříčcích.
Pro ty, kteří neradi závodí s živými bytostmi, je tu přichystán režim kariéry, šampionátu a volných závodů. Funkce budou do hry přicházet postupně, stejně jako do původní hry.
Assetto Corsa Competizione vyjde v létě v rámci Steam Early Access na PC. O konzolových verzích zatím nepadlo ani slovo, původní Assetto však na PS4 a Xbox One nakonec vyšlo, takže až Competizione dosáhne verze 1.0, možná se dočkáte, konzolisté :D.