Výkonný producent Metro: Exodus, Jon Bloch, poskytl rozhovor britskému PlayStation magazínu a prozradil několik zajímavých a zásadních informací. Pokud vám z těch doposud známých něco uniklo, znalosti si můžete doplnit v našem preview.
Co se délky hry týká, scénář, který napsal sám autor knižní předlohy Dmitry Glukhovsky, vydá na dobu delší než kombinace obou předchozích titulů série, tedy Metro 2033 a Metro: Last Light včetně jejich DLC.
Ač byla hra představena na loňské E3 při konferenci Microsoftu, a poběží tedy skvěle na Xbox One X, Bloch uklidňuje majitele PlayStationu. PS4 Pro prý dostane od vývojářů z 4A Games stejnou péči jako konzole od Microsoftu, a hra tak využije maximální možný výkon obou zařízení – jak dopadne optimalizace na PC, nevíme, ale snad co nejlépe.
Jak bylo již v E3 traileru ukázáno, ve třetím díle této herní adaptace Metra se podíváme i za hranice Moskvy. Co tam najdeme? Jelikož se život mimo hranice ruského metra vyvíjel po katastrofě jinak, setkáme se s novými lidskými uskupeními, náboženstvími, způsoby života, ale i příšerami a mutanty. Některé budou povědomé, některé jsme opravdu dosud neviděli.
Zatímco předchozí tituly série byly lineárními tituly, Exodus nabídne větší oblasti zhruba o 3 až 4 kilometrech čtverečních. Ty bude moct vcelku volně prozkoumávat, a stejně jako ve hrách s plně otevřeným světem zde bude přítomen cyklus dne a noci, stejně jako systém počasí. To nabízí v sérii zatím neviděné možnosti přístupu – život v nepřátelském stanovišti se bude ve dne a noci výrazně lišit.
Datum vydání hra zatím nemá, vyjde však na Xbox One, PlayStation 4 a PC.