Včera jsme informovali o AMA komunitních manažerů Kingdom Come, téměř souběžně se však objevila nová, poměrně dlouhá ukázka ze hry, tentokrát již bez, a teď mi odpusťte, pane Vávro, dvou otravných komentátorů z videí předchozích.
Ač stejně jako v předchozích ukázkách uvidíme tolik vyzdvihovaný realistický soubojový systém a moc pěkné prostředí českých zemí, Warhorse se rozhodli nám ukázat několik herních mechanismů, o kterých jsme buď jen slyšeli, nebo jsou pro nás úplnou novinkou.
Například léčení zranění zde funguje tím způsobem, že po utržení rány začnete krvácet. Pokud použijete obvaz z inventáře, krvácení se zastaví, avšak zdraví se nedoplní. Vyléčit se můžete pouze spaním ve vlastní posteli, návštěvou léčitele nebo částečně spotřebováním jídla či alkoholu. Ten vám také dodá odvahu, navýší výdrž a dokonce při přiměřeném množství zvýší váš šarm. Všechny tyto výhody však končí kocovinou, stejně jako v reálném životě. Jedním takovým nápojem je „Saviour´s Schnapps“, ve volném překladu „Zachráncova (ukládací) slivovice“, která je společně se spaním v posteli jediným manuálním ukládacím mechanismem (víc česká snad hra být ani nemůže), přičemž automatické ukládání je přítomno.
Z prvků, které jsme již viděli např. v Assassin´s Creed Origins, zde má každé NPC svůj denní program (večer je jasná návštěva hospody), nebo je zde také možnost sledovat cestu při jízdě na koni, a vy se tak můžete kochat středověkou českou krajinou. Co se cestování týká, rychlé přemisťování po mapě zde nefunguje jako ve většině moderních titulů (tj. body rozeseté po mapě, na které se lze teleportovat), ale tak, že budete sledovat, jak se váš hrdina po mapě velmi rychle pohybuje do vámi vytoužené destinace, mohou jej však na cestě přepadnout bandité či bude mít žízeň nebo jej přepadne únava.
Po dni plném rytířské čestnosti možná budete mít chuť na trošku zločinu. Není problém! Pokud nenápadně obchodníkovi, který už má v sobě pár piv, nenápadně ukradnete klíč od jeho truhly a tuto truhlu najdete, nic vám nebrání přivlastnit si její obsah (zámky lze otevřít i šperhákem). Možná až na otravnou sousedku. Pokud vás někdo takový přistihne při zločinu, může zakřičet na poplach a přivolat tak stráže. Zločin má také vliv na systém hrdinovy reputace. Její úroveň společně se speech levelem ovlivňuje, jak snadno a pokud vůbec se vymluvíte z obtížných situací.
Již bylo zmíněno, dojem, jaký děláte na postavy ve světě hry, je důležitý. Ten, kromě šarmu způsobeného levelováním a alkoholem, dotváří i váš zevnějšek. Pokud má vaše postava na sobě drahou plátovou zbroj, zapůsobíte víc než v pouhé otrhané košili či levném gambesonu. Při nakupování také můžete ve stylu třetího Zaklínače smlouvat o ceně, kterou jste ochotni zaplatit.
Tímto bychom měli video shrnuté, pokud si chcete poslechnout krásnou britskou angličtinu či prohlédnout Čechy v CryEnginu, komentované video je k dispozici pod článkem.