Nový Assassin’s Creed: Origins představuje nového hrdinu Bayeka během Ptolemaického období. Do vydání Assassin’s Creed: Origins zbývá necelých 5 dní a zde je 5 věcí, které je nutno znát.
1. Jednorázová vražda je pryč
Jednou z největších změn přicházejících do Assassin’s Creed: Origins je RPG vyrovnávací systém. Zatímco ostatní hry Assassin’s Creed měly protivníky, kteří byli silnější, rychlejší a mohli odrazit útoky, teď je tomu však jinak. V Assassin’s Creed: Origins jsou vám i protivníkům dány úrovně k určení síly, to znamená, že jednorázová vražda proti vyšším úrovním cílů je nemožná. Pokud se pokusíte zaútočit na cíl vyšší úrovně a neuspějete, cíl změní situaci tím, že zavolá další stráže na jeho ochranu nebo uteče. To znamená, že příprava k jakékoliv vraždě bude mnohem důležitější.
2. Tři zkušenostní stromy a nový bojový systém
Bayek má 3 rozvětvené dovednostní stromy, mezi něž patří bojovník(warrior) pro boj, vyhledávač(seek) je pro stealth a lovec(hunter) se zaměřuje na útoky na dlouhé vzdálenosti. Dovednosti zapadají do sebe a umožňují různé kombinace. Každý z Bayekových různých talentů doplňuje nový bojový systém.
Origins má systém hitboxů spolu s dynamičtějším bojovým systémem nepřítele. Nepřátelé nyní zaútočí ve skupině místo toho, aby čekali na řadu. Bayek jich bude muset zablokovat, aniž by spoléhal pouze na odražení útoku, které rychle porazí nepřátele. Použitím kombinace těžkých a lehkých útoků spolu s válcováním vytváří mnohem více interaktivního bojového systému než předchozí hry.
Dalším novým systémem, který se nazývá spárovaný animační systém, bude, že nepřátelé a boj budou diktovány na základě vstupu hráče. To znamená, že nepřítel změní svou taktiku na základě toho, jaký styl používá hráč.
Své dovednosti můžete otestovat v bojových arénách. Na rozdíl od předchozích bojových arén Assassin’s Creed jsou tyto hry na život a na smrt, kde se Bayek potýká s řadou obtížných nepřátel a bossů, aby mohl získat silnou kořist.
3. Mnohem více různorodých zbraní
Nyní mohou nepřátelé rozdělit zbraně a brnění na trvalé použití. Vše je barevně označeno na základě vzácnosti. Typ zbraní také hraje hlavní roli pro konkrétní typy zbraní, které dobře pracují v různých situacích.
4. Orlí schopnost
Stejně jako Conner v kampani DLC, Tyranie Kinga Washingtona, i Bayek má orlí schopnost. Na rozdíl od Connerova talentu může Bayek přivolat orla na pohled z ptačí perspektivy na zemi, označit nepřátele a odvrátit nepřátele pomocí ponorné bomby.
Stejně jako ve Far Cry mohou hráči zkrotit zvířata, bojovat s volně žijícími zvířaty a dát zvířatům volně k útoku na jejich únosce, tak je to i tady. Vztahuje se to na ježdění na velbloudi a osli. To je jen pár zvířat, se kterými se setkáte v Assassin’s Creed: Origins, které pomáhají přivést Bayekův svět do života.
5. Žádné další načítání obrazovky a žádná minimapa
Assassin’s Creed: Origins má bezproblémovou otevřenou mechaniku, která dovoluje vrahům běžet nekontrolovatelně přes životní prostředí mezi městem a venkovem, bez jakéhokoliv načítání obrazovky.
Minimapa je pryč, ale body pro cesty jsou stále viditelné. To bylo provedeno s cílem povzbudit průzkum jak na zemi, tak i pod vodou.
Pojďme si Assassin’s Creed: Origins připomenout trailerem s českými titulky.
Assassin’s Creed: Origins vychází celosvětově 27. října, a to na PS4, Xbox One a PC.
Jako to načítání mezi oblastmi, že je pryč, určitě nikomu nevadí, ale ta mapa…. Bojový system zlepšený, určitě to platí v hodně hrách, dávat si pozor na úroveň nepřítele, ale zrovna v AC mi to asi bude vadit. Jako fanoušek, velký, se ale pokusím k tomu přizpůsobit, předobjednal jsem si sběratelskou edici, těším se na ni, samozřejmě i na hru.
Uvidíme, jak se to vyvine. Třeba ten nový vyrovnávací systém nepřítele vtáhne ještě víc do hry. Předobjednávku mám taky už zaplacenou, můžeme se jenom těšit, až nám to v pátek přijde do ruk 🙂