Jamie Russell, hlavní designér Total War: Rome II řekl, že hra bude obsahovat „temnější vizi války, než v předchozím výletu.“ Rome II by měl nově obsahovat emoce, které se projeví při boji. Například v situaci, kdy voják bude proklátý šípem. Dočkáme se projevu emocí přímo v obličejové partii. Russel chce, aby si hráči užili u legií i legendární římskou formaci „Mlýnek na maso.“ Ke zběsilé (a zřejmě také velmi realistické) akci, hráč dostane možnost dívat se kterémukoliv vojákovi přes rameno. To vše zařídí implementovaná kamera. Poprvé v sérii se i uskuteční bitvy na moři a na souši zároveň.
Nový engine vypadá už teď božsky. Sice se bojíme HW nároků, ale věříme, že i tohle Creative Assembly zvládne. Ostatně, kluci to vždycky uměli. Třešničkou by mělo být toto prohlášení: „Naším cílem je do Rome II dodat některé z nejpozoruhodnějších památek, které jste kdy viděli ve videohře, a já opravdu věřím, že to můžeme udělat. A nejsem určitě sám.“
Samostatná kampaň bude mnohem větší. Hrát bude možné za spoustu národů, můžeme se dočkat v drobnohledu v oblasti kultury. Prim budou časem hrát i variabilní ekosystémy. Hráč občas dostane možnost splnit náhodný quest, který se poté projeví v budoucnosti.
Rome II bude také nepochybně časem intrik. Rusell říká: „Realismus je naší alfou a omegou všeho.“ Pokud se budete chtít handrkovat v senátu (ne v českém samozřejmě), budete mít tu moc pozvednout Římskou Republiku nebo Římské Císařství. Obzvláště skvěle bude do konceptu zapadat likvidace vysokých politiků nebo důstojníků. Nikdo však neříká, že se máte chovat jako Caligula či Nero. Nevíme jen, jestli Rome II uplatní „strom schopností“, který se dal využít ve druhém díle Shoguna.
Novinky se čtou jedním dechem. Má to však jeden háček. Musíme si minimálně ještě jeden rok počkat. Můžete si zkrátit dlouhou chvíli u prvního dílu – jako já!