Je sobota 19. února a v pražské středověké krčmě Anno Domini 1471 se koná Biocon 2011. Bohužel na minulý ročník jsem neměl možnost se dostavit, a tak jsem neodmítl možnost podívat se na druhý ročník. Akce oficiálně začínala ve 14 hodin. Přesto však se fanoušci nemohli dočkat už půl hodiny předem. A tak když byla krčma konečně otevřena, všichni fanoušci se nahrnuli dovnitř a čekala na ně identifikace.
Vzhůru do středověku
Poté si každý musel vyhledat vhodné místo. Následně byl drobný prostoj, než se veškerý lid usadil a začala prezentace tolik očekávané hry Dragon Age 2. Nejprve nás pozdravili přímo tvůrci hry a následně poté už byla naloadována hra z pokročilejší části hry. Zde se setkáváme s Quanarijci a s jejich kulturou. Musím uznat, že hoši z Bioware mají velmi dobře promyšlenou mytologii celého Thedasu. Navíc jak jsem se přesvědčil, tak hra značně zkrvavěla a hlavně se stala mnohem akčnější. Zejména mágové mi chvilkami připadali jako Jediové ze Star Wars.
Pokud jde o druhou ukázku, zde jsme se dočkali skvělé prezentace toho, jak se Dragon Age 2 hrát nemá. I když postava nebyla až tak špatná co se do atributů týče, tak zkrátka neměla šanci proti ohromnému bossovi v jednom z klasických dungeonů. A nejen hlavní postava, ale celý její doprovod. Zkrátka a dobře, bossovi se podařilo ubrat pouze 15% z celkových životů, což nebyl zrovna úctyhodný výkon a z výrazu fanoušků bylo jasně vidět, že by se do nestvůry pustili úplně jinak a mnohem užitečněji.
Poněkud bojovým úkolem se ukázal Velký kvíz, v němž bylo možné získat některou z cen od Electronic Arts (pořadatel akce). Papíry jsme sice vyfasovali, ale co se týče tužky, měli jsme pouze jednu a bohužel ani husí brk nebyl k dispozici. A tak začalo chaotické střídání o trochu inkoustu. I přesto jsme to zvládli a, i když kolegové byli ve hrách od Bioware velmi zběhlí na každou otázku odpověď neznali. Přesto si dva z našeho stolu odnesli ceny, takže kolem a kolem, věděli toho více než dost.
I velitel Shepard se ukázal
Po kvízu následovala prezentace Mass Effect 3. Pravdou je, že to nebyla až tak doslova prezentace, jelikož se jednalo pouze o spekulace, které si připravil Jaroslav Faltus. U každé z nich jsme našli procentuální hodnocení, nakolik si Jarda myslel, že se skutečně vyplní. Zde vám tedy nemohu prozradit nic zásadního, snad jen to, že fanoušci se dočkali několika premiérových artworků, které na internetu zatím neuvidíte.
Po spekulacích a následné diskuzi se rozdávala trika Dragon Age 2 a ihned potom jsme se s kolegy odebrali k počítačům, kde jsme mohli ozkoušet Dragon Age 2. Hra je na první pohled o poznání hezčí, i když to tak z prvních screenů rozhodně nevypadalo. Dokonce se mi po prvních obrázcích zdálo, že engine udělal krok zpět. Toto tvrzení je však mylné a nutno říci, že modely postav jsou o poznání pestřejší a detailnější. Pokud jde o prostředí, to vás dostane zejména celkovým designem a architekturou v případě městských částí.
Po chvilkové pauze se objevili tanečnice a začali si vybírat partnery k tanci. Nakonec i já, jakožto taneční kopyto, jsem se odhodlal k tomu předvést drobný tyjátr. Dočkali jsme se také polévky a následně kuřecího stehna. Zbytek se dočkal ještě dalších chodů, ale já abych stihl svůj poslední autobus, musel jsem toto parádní prostředí a skvělou společnost opustit. A co z toho plyne? Že příště se zůčastním opět.