Bylo by velmi překvapivé, kdyby RPG takového rázu, jako je Two Worlds, nemělo někdy v budoucnu své pokračování. Ale než Geralt stačil říci „Zaklínač“ přišlo oznámení, že se chystá jeho pokračování. Dva Světy excelovaly, díky své rozloze, rozmanitosti a dokonce i technologii. Uvedeno na pravou míru, nebyla to zrovna nejsilnější stránka hry, ale grafika byla jaksi roztomilá a milá. Navíc zde byla kvanta všemožných kouzel a zbraní, které měly vždy nějaké to využití. Pojďme tedy nahlédnout pod pokličku RPG kotlíku a zjistit, co na nás vlastně chystá druhý díl.
Bylo a nebylo…
Vraťme se trochu do minulosti. Vývojáři z Reality Pump dokončili první díl a promýšleli co dále. Nu což, nejjednodušší cesta je asi stvořit datadisk, a tak začaly práce na Two Worlds: Temptation. Jenže měsíce ubíhaly a najednou měl datadisk ohromnou rozlohu, spoustu nových možností a lepší grafiku. Hra stále rostla a najednou začala být něčím více, než jen datadiskem. „Když už jsme došli takhle daleko, tak z toho uděláme rovnou dvojku, ne?“ řekli si autoři, a tak také udělali. Od té doby vzniká Two Worlds 2 a my se nyní podíváme, jak se změnily poměry ve smyšleném fantasy světě. Tím světem je myšlen Antaloor. A nyní se přesouváme do budoucnosti, ale ne až tak vzdálené, konkrétně celých 5 let po skončení prvního dílu. Ocitáme se opět v kůži stejného hrdiny, který je však na pokraji zoufalství. Nejenže se mu nepodařilo zachránit svou sestru, jak bylo v plánu, ale temný bůh má stále pod nadvládou veškerý život v Antalooru. A co víc, hrdina je uvězněn ve vězení odkud není úniku. Svět se snad totálně zbláznil, jelikož se najednou strhne bitva a hrdina je zachráněn skupinou orků, kteří vezmou věznici útokem. Vydává se tedy za orkskou královnou, zjistit proč byl zachráněn právě jimi a také zprovodit ze světa temného boha, který si bohužel vybral jeho sestru jako své médium.
S magií v rukou a mečem na zádech!
Tolik zřejmě k příběhu, který vypadá opravdu náramně a zdá se, že se máme ohledně zvratů a příběhových gradací na co těšit. Teď se podíváme na schopnosti a propriety hlavního hrdiny. Začněme například u kouzel. Ty nebudou k dispozici standardním způsobem, což znamená, že hrdina sám od sebe vůbec kouzlit neumí. Veškeré magické nadání získáte pomocí karet, které budou k dispozici v daných školách. Těchto škol bude celkem pět, a to – voda, země, vzduch, oheň a temná magie. K dispozici bude i alchymie, díky čemuž si můžete míchat vlastní elixíry a co se týče kouzel, ty bude také možné různě nakombinovat, což má za následek zničující sílu. Stačí si zvolit správné školení a s trochou praxe budete kouzlit jako o závod. Velkou část hry zabere i boj. Na ten bude kladen poměrně velký důraz. K tomu vám budou sloužit zbraně, které mimochodem budete moci vylepšovat a sestavovat dle svého. V praxi to znamená, že pokud budete mít dvě opotřebované zbraně, budete je moci spojit v jednu silnější. Prý bude záležet na doplňcích a vybavení, které zrovna budete mít k dispozici. V inventáři bychom tím pádem měli trávit mnohem více času, než kdy dříve. S vašimi zbraněmi by také měla být větší možnost obchodovat, dokonce je „velkoobchodně“ vyvážet.
Next-Gen přichází
Největším neduhem prvního dílu bylo grafické zpracování hry. To bylo vskutku trestuhodné, i když mě osobně padlo do oka, ale jde o věc názoru. Na svou dobu šlo o technický nedostatek a bylo nutné jej odstranit, což by se pokračování mělo podařit. Autoři se soustředili na opravdový next-gen, což je způsobeno také tím, že se chystají hru uvést i na konzolích. Velkou změnou mají projít modely postav, okolních předmětů a hlavně stínování. Vše to se vám bude velmi hodit, jelikož svět Antaloor má být tentokrát o celou čtvrtinu větší než minule. Jaké konkrétní nové lokace budou k dispozici zatím není známé, ale nechme se překvapit. Z těch co byly odhaleny to jsou pouze pouštní města Cheznaddar a Hatmandor, a ostrov Orků se svou královnou. Záměrně jsem napsal pouštní města, což nám indikuje, že i tento typ krajiny bude ve hře přítomen. Svět bude zcela otevřen, takže je pouze na vás kudy a kam se vydáte, přičemž narazíte na spoustu questů, postav, vedlejších misí a dalších miniher, které si autoři přichystali. Dle prvního dílu, co se do lokací týče, tipuji, že bude k dispozici několikero systémů důlních chodeb, jeskyní, lesy, louky, pláně, pouště a mnoho dalších míst. Autoři se určitě nechají inspirovat i konkurenčními tituly, aby dosáhli toho pravého toulavého „pocitu“ v krajině.
Antaloor podruhé
Na Two Worlds 2 se velmi těšíme, jelikož přinese na rozdíl od ostatních RPG mnoho velkých změn. Autorům důvěřujeme a hlavně jsme zvědaví, jak se jim podaří vyvarovat se bugů, které se takovýmto hrám bohužel nevyhýbají. Two Worlds 2 má potenciál k tomu, aby se stalo RPG roku a to ve všech směrech. Takže už nyní žhavíme mechaniky u svých PC, Xboxů 360 a Playstationů 3. V prosinci se vrhneme do Antalooru už podruhé. Jen aby nedošlo k odkladu!