Zavřít reklamu

Arcania: Gothic 4 – Preview

Do světa Gothicu počtvrté v našem preview

20. 7. 2010    

Po hře Gothic 3, která bylá plná bugů a různých nedostatků přichází další díl do této jinak skvělé RPG ságy Arcania: Gothic 4. Na loňské E3 byla předvedena hratelná ukázka a skoro po roce ticha se opět titul probouzí. Ale nedávno byly k vidění nové záběry, které vypadaly více než dobře, a tak se snad dočkáme opět kvalitní hry. Pojďme nahlédnout do mýtického světa plného nástrah a krvežíznivých monster v Arcania: Gothic 4. Většina asi ví, že se původní tvůrci (Pyranha Bytes) Gothica rozhodli tuto značku přenechat Jowoodu. Ale kdo to neví, tak pozorně čte. Společnost Pyranha Bytes se rozhodla, že již nový Gothic dělat nebude, a tak značku prodali Jowoodu. Ten si vybral studio Spellbound Entertainment, které teď tvoří Gothic 4. Někdo si snad myslel, že by to jeden bez druhého nezvádl? Omyl! Pyranha Bytes již vydala svůj nový titul Risen, který sice nesklidil takový úspěch, jako předchozí díly Gothicu, ale určitě nezklamal a nyní se pracuje na druhém díle. Co předvede Jowood společně se Spellbound Entertainment uvidíme zanedlouho.

Nový svět

Hlavním hrdinou bude opět bezejmenný hrdina, který býval dříve mírumilovným rybářem. Ale jak to, tak bývá, život nedává nic zadarmo. Šílený král Rhobar III, nechal vyplenit celou rybářskou osadu, ale nečekaně náš hrdina přežil, asi proto, že v tu chvíli byl pryč. Jakmile se vrátil a zjistil, co se stalo, má touhu se pomstít. A tak se z obyčejného rybáře stane válečník prahnoucí po krvi viníka. Více o příběhu není známo, což je možná i lepší. Hra se bude odehrávat na ostrově jménem Arkaan. Herní svět by měl být o něco menší, než ve třetím díle, který je až zbytečně rozsáhlý a díky tomu i docela pustý. Dokonce se ve hře neměl objevit ani sníh, ale nakonec přece jen nějaký ten sněhulák bude. Na severní části mapy by mělo být královské sídlo Thorniara. Uprostřed bude zasněžené pohoří, na jihu nalezneme bažinu Toshoo, kde rostou obrovské stromy, ve kterých žijí ohniví mágové. Na východě bude zalesněná krajina a na západě pobřeží s přístupem k moři. Na tomto ostrově by se mělo odehrávat zhruba přes 90% hry. Kde se bude odehrávat zbytek hry není zatím jasné.

Nový systém boje

Postavu si budeme moci obléci do různých druhů brnění a helem a rukou nám projde spousta mečů, seker, palcátů luků nebo kuší. Své zbraně bude možné také očarovat, aby byli v boji o něco účinnější. Pokud nevyznáváte cestu bojovníka, tak se můžete stát mágem. Změnu bohužel prodělal i bojový systém. Ptáte se proč? Tvůrci vsadili na podobný boj, jako byl k vidění ve hře Zaklínač. Prostě a jednoduše svého protivníka uklikáte k smrti. Nebude chybět ani kritický úder, který musíte správně načasovat. To nezní zrovna růžově. Je pravda, že v Zaklínači se tento způsob docela osvědčil, ale pravděpodobně většina fanoušků série Gothic si bude stěžovat. U střelných zbraní bude tentokráte hrát velkou roli vítr, který by měl velice ztěžovat střelbu. Komu by tohle snad vadilo, bude mít možnost si zapnout automatické zaměřování. Když bude takováto možnost, tak proč ne. Na obrazovce nebudou chybět ani staré známé ukazatele, jako životy, mana, kompas a mini mapa. Těm co by tyto ukazatele vadily, tak si je budou moci klidně vypnout.

Frakce

Během hraní si budeme moci vybrat mezi třemi bohy – hodný Innos, zlý Beliar a Adanos tvz. Bůh středu, který udržuje rovnováhu mezi Innosem a Beliarem. Za zkušenosti nasbírané v boji, či za splněné úkoly bude možné od bohů kupovat speciální dovednosti. Také se dočkáme tradičního střídání dne a noci a nebude chybět ani změna počasí, jako bouřky, vánice apod. Samozřejmě bude záležet na vaší momentální pozici. Zajímavé by měly být i frakce lidí. Celkem by jich mělo být pět. Konkrétně Bojovníci, Lovci, Mágové, Obchodníci a Alchymisté. Každá z těchto frakcí by měla být něčím vyjímečná. Během hry si budete moci vybrat, k jaké se přidáte. Ačkoliv série Gothic oplývala především skvělým příběhem a hratelností, tak ve čtvrtém díle se můžeme těšit i na opravdu povedený grafický kabát, ve kterém bude Arcania: Gothic 4 oblečen. Všechno bude detailně vymodelováno. Což určitě většina ocení. Jen aby to nedopadlo obdobně jako u Gothic 3, který ještě v této době spousta hráčů prostě nerozjede.

Předváděné verze zatím byly sice plné chyb a nedostatků, ale rozhodně plná hra bude stát doopravdy za to. Doufejme, že hoši ze Spellboundu nám předvedou, co v nich opravdu je a nadělí nám pořádný titul. Arcania: Gothic 4 vyjde 15. října pro PC a Xbox 360. PS3 verze byla odložena až na léto roku 2011, což je opravdu velká škoda a je to způsobeno tím, že převod PS3 verze zabere hodně času.