Anthem – Recenze

Anthem přišel, viděl a na plné čáře to prohrál! Proč je hra tak nepodařená?

15. 3. 2019

Anthem

Prvotní ukázky ze hry byly zkrátka famózní. Vypadalo to, že EA společně s Bioware vědí, co dělají. Mají zkrátka v rukách titulů, který dokáže potěšit většinu hráčů. Nové prostředí, neokoukané herní mechanismy, zajímavý loot a mnoho dalšího. To byly sliby, které jsme slýchali před vydáním hry Anthem. Jak se však vydání blížilo, tím více vyplouvalo na povrch, že hra není ani zdaleka taková, jakou by být měla.

Tohle opravdu dělalo Bioware?

Anthem si prošel dokonce veřejnými betatesty. Dopadlo to poměrně katastrofálně a my nyní měli možnost si konečně zahrát také plnou verzi hry. Jak to tedy dopadlo? Začněme hned od začátku. Anthem, ačkoliv je převážně multiplayerovou záležitostí, tak je hra, která nabízí i příběh. Ten je však až k uzoufání nezajímavý.

Bioware vždy patřili v herním průmyslu do škatulky v níž se nacházeli mistři vypravěči. Bohužel se tento um začíná vytrácet. Důkazem budiž Mass Effect: Andromeda. Anthem se bohužel drží tohoto trendu a nedaří se mu navázat na úspěchy her jako byly Jade Empire nebo původní série Mass Effect. V Anthemu vše působí dojmem, že se na daném aspektu nějakou dobu pracovalo a následně se to nedokončilo.

Příběh se tu odehrává pomocí mnoha keců od jiných NPC, které jsou spíše otravné. Anthem si zkrátka hraje na titul, který má silné příběhové pozadí, jež má hráč odhalovat postupně, jenže záhy se ukazuje, že jde o prázdnou skořápku, která dobře posloužila při marketingové kampani. Náplň úkolů je pak ještě horší.

Stále to samé a nic převratného

V podstatě jste neustále vysíláni na mise typu – aktivuj to, ubraň to, najdi to či znič to. Povětšinou je to pak o tom, že ať uděláte cokoliv, tak se nahrnou hordy nepřátel, které musíte postřílet a pokračovat dále. Je to zkrátka neustále to samé dokola a po několika misích nastává frustrace a většinou hru znuděně vypínáte s tím, že si ji pustíte později.

A to je zásadní problém Anthemu. Vaši pozornost si hra neudrží a naopak jakoby, závodila v tom, čím vás vyděsí více. Inteligence nepřátel je otřesná, absolutně ignorují jakékoliv prvky toho, že by na vás mohli nějak takticky zaútočit. Nyní se podívejme na to, co však je na Anthemu vůbec to nejhorší, a to jsou technické potíže.

EA

Chyby, problémy, potíže

Těch si totiž všimnete ještě dříve, než začnete hrát. Velmi často dochází k tomu, že se nelze spojit se servery, čím je veškeré hraní znemožněno a čekáte. Pravdou je, že hra má i dost dlouhé loadingy, což odrazuje hráče ještě více. Ačkoliv na hru vyšlo již mnoho updatů, tak to ničemu zásadnímu nepomohlo a stav v jakém Bioware vypustilo tento paskvil ven je více než tristní.

Grafická stránka se rovněž prezentovala jako neuvěřitelná výprava do jiných světů, ale opak je pravdou. Není na ní nic pěkného, snad jen s výjimkou cutscén u nichž si tvůrci dali více záležet. Co lze ale hře přičíst k dobru, tak je poměrně slušné ozvučení.

Překvapilo mě, kolik různých zbraní, vylepšení a dalších prvků má hráč možnost získat. Jenže tak nějak to není vůbec k ničemu. Když už se prokoušete úvodem hry a dostanete se dále, tak na vás nečeká nic jiného než neustále opakování stejných činností. Zklamáním jsou také exoskelety. Dle upoutávek na hru se mělo jednat o zajímavé obleky, díky kterým půjde prozkoumávat svět a létat v nich. To je sice pravdou, ale zajímavého na tom není zhola nic a jedná se jen o jiný způsob cestování v rámci mapy.

Je zcela evidentní, že hra byla vytvářena s ohledem na to, aby na trhu vydržela co nejdéle a mohla se dále rozvíjet. Pravda je však taková, že pokud se autoři nevytasí s něčím zásadním v dalších měsících, tak naprosto ztratí jakoukoliv základnu hráčů a nebude mít smysl se hře nadále věnovat.

Kolem a kolem je Anthem poměrně stupidní střílečkou, která navíc sotva funguje. Opravdu mi není jasné, kdo mohl mít pocit, že tohle je něco po čem aktuálně hráči touží. Bitva s tituly jako je Destiny se brutálně nepovedla a dá se očekávat, že další díl zelenou rozhodně nedostane. Prozatím můžeme potvrdit, že se jedná o nejhorší hru letošního roku a obrovské zklamání. Nicméně dle reakcí na nyní vydaný Left Alive se zdá, že Anthem má silného konkurenta. O tom ale až příště.

Anthem nenabízí žádnou formu české lokalizace

- zajímavé audio

- smutný obraz studia Bioware