Alienation – Recenze

Alienation je zdařilou střílečkou pro Playstation 4. Obstála v naší recenzi?

14. 6. 2016

Recenzovaná verze: Playstation 4 (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Dead Nation jsem hrál už před pár lety na Playstationu 3. Jednalo se o fajnovou střílečku, ve které jste zkrátka kosili zombíky a získávali za to body a odměny. Zábava to byla solidní a dokonce jsem si dal následně repete v případě Playstation 4 verze. Nyní studio přináší nový titul, a to Alienation. Na první pohled je to to samé v bledě modrém, ale zdání občas klame.

alienation3

Vesmírná odyssea, ale ne tak docela

Nehledejte tu žádný složitý nebo dokonce větvený příběh. Vše je zkrátka o tom, že naši Planetu napadl jiný inteligentní druh a během poměrně krátké doby se mu podařilo tady nastolit krutovládu. Díky tomu je lidí už jen poskrovnu a vy tak s poledními zbytky sil a vybavením, jež vám zůstalo, bojujete do posledního dechu.

Příběh dokončíte poměrně rychle. Za nějaká dvě až tři odpoledne budete mít hotovo. Autoři byli připraveni i na tuto skutečnost, a tak po dohrání hry, máte možnost si ji projít znova, ale na mnohem vyšší obtížnosti. Tady už pak tuhnou nervy a hlavně vaše odhodlání se začne vytrácet. Podmínkou však je dosažení 30. levelu, bez kterého se vám tato možnost neodemkne. Jako nejdrsnější výzva je zde Ark Ship, což je opravdu velmi náročný raid, který lze projít pouze s tou nejlepší možnou výbavou a zkušenostmi.

alienation2

Online jede na výbornou

Naprosto brilantní je ve hře rozhraní. Díky tomu že se můžete připojit k jakémukoliv hráči, který založil hru, tak máte možnost během pár vteřin se dostat do hry a hrát kooperativní záležitost. Pochopitelně tím zážitek získává jiný rozměr, a pokud se vám případně podaří se propojit s kamarádem, tak máte o zábavu postaráno. Co musím vytknout, tak to je nemožnost hrát kooperaci na jedné konzoli.

Online prostředí funguje brilantně, bez větších potíží. Občas se sice hra trochu laguje, ale není to nic, co by tomu příliš vadilo. Na vině je v tomto případě většinou připojení. Hra samotná se s tímto potýká jen při větším počtu efektů.

alienation1

Téměř jako RPG

Pokud vstoupíte do mise, není to tak přímočaré, jako tomu bylo u předchůdce. Zde máte v rámci mapy, potažmo mise i několik vedlejších úkolů. Je ale pouze na vás, zda se jimi budete zaobírat či ne. Celkový počet misí se nakonec zastavil na dvaceti, což je solidní porce. Délka pak závisí hlavně na tom, zda se zabýváte jen příběhem či nikoliv.

Ve hře nechybí ani jednoduchý levelovací systém a rovněž také není problém sehnat časem lepší zbraně. Téměř neustále vám něco padá a vy tak můžete svou postavu stále vylepšovat a učinit z ní pravý vraždící stroj. V určitých ohledech pak hra připomíná takové kousky jako Diablo nebo třeba Titan Quest.

alienation4

Co se nedá Alienation upřít, tak je velmi pěkné zpracování. Ačkoliv po většinu času zíráte na jednotky z poměrně velké výšky, tak i tak mají dost pěkné detaily a překvapí některé dodatečné efekty při střelbě či výbuchu. Občas ale hra trpí na protivné záškuby. Zejména pokud jsem hrál s jinými hráči v kooperaci, tak bylo znatelně cítit, že se výkon poněkud zpomalil.

Alienation je fajn zábava zejména v kooperaci, kdy máte k dispozici spoluhráče a nejlépe přímo přátele, jež hru také vlastní. V singleplayeru už tak silná není. Zatím tu znatelně chybí kooperace na jedné konzoli. Ačkoliv se jedná o povedenější kousek z poslední doby v rámci izometrických stříleček. Dead Nation byl z mého pohledu zábavnější. Z toho tedy musím vyvodit závěrem krapet horší známku, než tehdy. Pro fanoušky těchto her je to ale jasná koupě.

Alienation nenabízí žádnou formu české lokalizace

- chybí offline kooperace
- kratší kampaň