Sebastian Loeb Rally Evo – Recenze

Sebastian Loeb propůjčil jméno novému titulu od studia Milestone. Ale stojí to vůbec za to?

2. 4. 2016

Žánr závodních her má na svém kontě již kvanta titulů. Některé lepší, některé horší. Studio Milestone má tituly, které se dokážou probojovat do obou zmíněných kategorií. Jak si ale vedla jejich poslední hra s názvem Sebastian Loeb Rally Evo? To si povíme níže.

sebastianloebrally3

Sebastian Loeb a jeho životní cesta

Čím rozhodně tento titul, nesoucí momentálně zřejmě nejuznávanější jméno v motorsportu, dokáže zaujmout, tak to je rozhodně nabídka vozů, tratí a různých režimů. Tím tentokrát v Milestone opravdu nešetřili a je zde mnoho možností, kde a za jakých podmínek se vydat na trať.

Zajímavý je mód, který mapuje vzestup Sebastiana Loeba od jeho počátků. V podstatě to ve vás má vyvolat dojem, že skutečně prožíváte závodníkův život od okamžiku, kdy začal být respektovaným, úspěšným a vnímaným závodníkem. Z ničeho se tedy postupně dostáváte na vrchol. Zajímavostí je určitě to, že veškerý váš postup je doprovázen komentářem právě Sebastiana Loeba a také reálnými videi, která zachycují jeho zářnou kariéru.

sebastianloebrally1

Téměř jako destrukční derby

Celkově je tratí ve hře opravu hodně a dostanete se do různých destinací jako je Mexiko, Amerika, Švédsko, Wales, Francie a další. Co vás ale nepotěší tak to je inteligence závodníků, které při závodech potkáte. Ti totiž dělají vše proto, aby vás zlikvidovali, že máte občas pocit, jako byste hráli FlatOut. Velká škoda, protože hra měla značný potenciál. Autoři alespoň přidali možnost vrácení času, takže alespoň tak se to dá korigovat.

Co je ale totální šílenost, tak to je jízdní model. Právě na něm hra absolutně ztroskotala. Nechápu, že Milestone dokáže vypustit hru, která vůbec nemá základní rysy jízdního modelu. Auto šíleně plave a tak vůbec se chová na vozovce naprosto nepřirozeně. Nemluvě o podivné fyzice, pokud někde vyjedete z dráhy a padáte například z kopečka. K tomu si přičtěte příšerný kolizní model a máme tu pohromu jako vrata.

Celkově je zpracování hry pouze dostačující, což je na dnešní poměry poněkud málo. Hra má totiž dosti laciné textury a vše se kolem trati až nápadně opakuje. Toto bohužel odpustit nedokážu a věřím, že se dá závodní hra zpracovat mnohem lépe, ostatně jsme to viděli už u série Forza či Driveclub. Hudba ve hře neurazí, ale časem se oposlouchá.

SLR EVO_20150513150733

Multiplayer je ve hře taky přítomen, ale je spíše ke vzteku. Je dost obtížné se ke hře vůbec dostat. Hra neuznává žádnou filtraci na hráče čekající na závod a na ty co v něm již jsou. Obvykle než se do hry dostanete, tak už dávno skončí. Pokud pak založíte hru vy, tak budete pekelně dlouho čekat na hráče. Obávám se že je to i ovlivněno samotnými prodeji.

Sebastian Loeb Rally Evo je vážně slabota. Ačkoliv je žánr WRC velice poutavým tématem a spousta hráčů by si chtěla opět užít povedenou rally hru, tak na ní čeká již poměrně dlouho. Ani WRC 5 ani Sebastian Loeb Rally nejsou zdaleka tím vysněným titulem. Milestone by se měl raději zaměřit na jednu sérii a tou se zabývat a ne nás zasypávat zbytečnými pokusy. Doporučujeme se poohlédnout po něčem lepším, viz. Dirt Rally.

Sebastian Loeb Rally Evo nenabízí žádnou formu české lokalizace

- spousta tratí a výzev

- grafické podání