Zavřít reklamu

Company of Heroes 2 – Preview

Vývojáři z Relic Entertainment konečně (po několika datadiscích) odhalili plnohodnotné pokračování real-time strategie z druhé světové války, Company of Heroes, které se tentokrát bude odehrávat na východní frontě. Dosáhne hra stejného úspěchu, jako první

6. 7. 2012    

Vývojáři z Relic Entertainment konečně (po několika datadiscích) odhalili plnohodnotné pokračování real-time strategie z druhé světové války, Company of Heroes, které se tentokrát bude odehrávat na východní frontě. Dosáhne hra stejného úspěchu, jako první díl?

Změny,kam se podíváš

První velkou změnou, se kterou hra přichází, je změna prostředí. Boje na západní frontě byly dlouhodobě zobrazovány v desítkách různých her, až padlo (vítané) rozhodnutí, podívat se také na místa, ve kterých válka probíhala taktéž neobyčejně tvrdě, a v extrémních podmínkách zde padly ohromné počty vojáků. Řeč je samozřejmě o východní frontě, která se ve hrách v poslední době objevuje čím dál častěji (např. Red Orchestra 2, Iron Front), a na které proběhlo několik obrovských bitev, které si teď budete moci díky CoH 2 připomenout.

Kampaň pojme veškeré důležité boje ve zmíněné oblasti – počínaje červnem 1941 a konče květnem 1945. V roli příslušníka Rudé armády tak budete nejprve zaskočeni vpádem německých vojsk do Ruska, posléze si projdete patnáct největších bitev východní fronty (Moskva, Stalingrad, Kursk,…) a postupně budete nepřátele ze své země zatlačovat až zpět do Berlína, jehož dobytím kampaň končí. Nejsou to ovšem pouze ony zmiňované obrovské bitvy, kterých se ve hře účastníte. Bude tu rovněž nespočet menších šarvátek, přestřelek, osvobozování vesnic a obsazování nepřátelských táborů, které otestují Vaše taktické myšlení.

Tvůrci se hned po oznámení nechali slyšet, že se nějaké velké změny konat nebudou – hra má jít ve stopách legendárního předchůdce a přinést přesně to, co z něj kdysi udělalo zatím nejlépe hodnocenou RTS hru. Žádná zbytečná nastavovaná kaše v podobě miniher či jiných „revolučních“ změn se tedy určitě konat nebude, ba právě naopak. Bude vyostřen důraz na taktiku, u této série velice důležitý prvek a především také na autentičnost bojů na celé východní frontě, které se bude hra snažit vyobrazit co nejvěrněji. Vývojáři dokonce šli tak daleko, že si objeli leckterá bojiště, aby nasáli atmosféru a vytvořili tak dokonalou scenérii. Dále prošly změnou také zvuky veškerých zbraní – autoři na střelnici nahrávali zvuky všech možných dobových zbraní, které se jim podařilo sehnat.

Velkou novinkou je vliv sněhu na hratelnost. Tento prvek objevující se poslední dobou v herních hitech jako Assassins Creed 3 (taktéž sníh), nebo Spec Ops: The Line (písek) se objeví poprvé i ve strategii. O co půjde? Jednoduše vrstva sněhové pokrývky bude jako v reálu ovlivňovat rychlost postupu vašich vojsk a bojových vozidel. Čím více sněhu a závějí, tím větší budou problémy s rychlostí a leckdy mohou vaše tanky dokonce i zapadnout v závěji a už s nimi nehnete. Budete si tedy muset dát pozor na to, kudy pojedete (ledové plochy rovněž budou neblaze ovlivňovat postup, taktéž i sněhové vánice) a hlavně i půjdete – posily poslané na podporu vašich vojáků hlubokým sněhem budou méně platné než ty, které poputují již ušlapanou cestou.

Důraz na taktiku

Na postup ve hře bude mít také vliv plně zničitelné prostředí. Pokud budete bourat a spalovat veškeré stavby, ubude míst pro krytí se a bitvy tak dostanou zcela jiný rozměr. Právě ony budovy, suť i třeba ony zmiňované zapadlé tanky mohou dokonale sloužit ke krytí vašich vojáků. A ve hře, kde má taktika rozhodující roli, je to velmi důležité. Onen důraz na taktiku a strategii vám dává možnost postupovat prakticky jakkoli – pokud se chcete dostat do budovy obsazené nepřítelem, meze fantazii se nekladou – lze je zbourat tankem, nepřátele mohou vypudit vaši plamenometčíci, či ji můžete hodiny obléhat a za pomocí menších útoků pěchoty se dostat dovnitř. Možností bude opravdu hodně.

Poslední velkou novinkou je změna pole viditelnosti, to znamená, že uvidíte pouze to, co vidí vaši vojáci. Je tedy pryč ono nakoukávání za zdi a za kopce pomocí pohledu z ptačí perspektivy, na místě bude velká obezřetnost…také třeba v házení kouřových granátů – ty nově způsobí, že přes jejich kouřovou clonu neuvidíte nic ani vy. Tyto kroky k realističnosti a tím pádem tak vyšší obtížnost donutí hráče více přemýšlet a taktizovat – ostatně tvůrci se nechali slyšet, že hra má v první řadě uspokojit zaryté fanoušky původního dílu, a až poté všechny ostatní.

Hra bude mít samozřejmě vylepšenou grafiku a poběží na nové verzi Esence Enginu (3.0), který slibuje vyšší rozlišení textur, plně zničitelné prostředí a hlavně vliv sněhu, vánic a ledu na postup ve hře, to znamená, že si vývojáři dali taktéž hodně záležet na fyzice. Hra opět vyjde pod THQ pouze pro PC, a to někdy v průběhu roku 2013. Máme se tedy rozhodně na co těšit.