Zavřít reklamu

Assassins Creed 3 – Preview

Detailní preview na třetí pokračování série Assassins Creed

4. 3. 2012    

Po dvou dlouhých letech vývoje, dvou odbočkách Brotherhood a Revelations se fanoušci série Assassins Creed konečně dočkali odhalení regulérního třetího dílu, který slibuje řadu změn, jichž dle mého názoru již bylo třeba jako sůl. Kam nás tedy série potřetí zavane, a jakých novinek se dočkáme? Na to se vám v následujícím článku sepsaném dle informací časopisu Game Informer pokusíme odpovědět.

V Assassins Creed 3 poskočíme oproti minulému dílu o více jak 250 let do budoucnosti, konkrétně do období mezi lety 1753 až 1781. Severní Amerika se zmítá nepokoji kolonistů, původní obyvatelé jsou více a více utlačování a Velká Británie se stále brutálněji snaží uplatnit svůj vliv na Nový svět. Právě v této době vyrůstá i syn osadníka a domorodé ženy jednoho kmene Mohawků, Ratohnhaké:ton, či chcete-li, Connor. Právě jeho životním příběhem nás hra provede od šťastného dětství a vyrůstání ve vesnici Ratohnhaké uprostřed divočiny, kde se hlavní protagonista naučí lovu, boji a mrštnosti. Chlapcovo vyrůstání přeruší až vpád britských kolonistů, kteří celou vesnici vypálí a také zabijí jeho rodiče. Hlavní motiv hrdiny tedy znovu bude pomsta, jež ho provede těmi nejdůležitějšími událostmi v historii USA, jako bostonské pití čaje, vyhnání britských vojsk z New Yorku nebo obléhání Bostonu Georgem Washingtonem.

Dle autorů tak navštívíme města jako Boston, New York a jiné zvláštní lokace spíše v rámci zvláštních událostí, ať již politických, válečných nebo zkrátka důležitých pro příběh. Proto zatím ani není jisté, jak velké rozlohy budou. Hlavním prostředím, kde Connor bude pohybovat, ale nejsou, jako v minulých dílech města, ale spíše volná americká příroda, či chcete-li Divočina (Frontier), v níž bude umístěna více jak třetina příběhových a většina nepovinných misí. Nebojte se však bezduché a ploché krajiny minulých dílů. Divočina v Assassins Creed je, jak Ubisoft uvádí živá sama o sobě. Cestováním po ní můžeme narazit na volně se pohybující zvěř od králíka po obrovitého medvěda. Na krajině 1,5x větší než Řím z AC Brotherhood ale samovolně žijí ve vesnicích a kmenech osadníci, indiáni nebo lovci, kteří se právě vydali za kořistí. Vše se přitom může dynamicky měnit, takže v místě, kde ještě před pár měsíci stála životem kypící osada najdete jen opuštěné ruiny a naopak. Krajinů ale značně změní i měnící se roční období od kruté zimy, jež všechny zažene k ohni po rozkvetlé jaro, při němž se v lesích bude životem jen hemžit. Chybět prý nebude ani dynamický pohyb přírodou, díky němuž lze vylézt na stromy, skály nebo špatně dostupná místa a snáze se tak zorientovat, či skrýt před protivníky.

Právě jejím lovem zvířat Connor zpočátku musí získávat potřebné finance. Zabíjet medvědy, vlky nebo losy ale není tak jednoduché. Pro co nejlepší výdělek se budete muset snažit o co nejmenší poškození kožešiny, za níž, dle vašeho střeleckého, či bojového umění dostanete určitý počet dolarů. Nový hrdina si samozřejmě žádá nové zbraně a nejinak tomu bude i v případě Assassins Creed 3. Nejenže nyní budeme moci používat zároveň až dvě zbraně, přičemž tomahawk s dýkou jsou indiánovi nejoblíbenější, ale naučit se musíme i hrdinovým novým přednostem. Zatímco Ezio spoléhal především na zkušenosti a rozvahu, Connor je díky vyrůstání v přírodě neuvěřitelně obratný a rychlý, díky čemuž se zakrátko naučí zabíjet dva protivníky naráz, blokovat údery, používat vojáky jako lidské štíty proti střelným zbraním a mnoho dalšího. Své využití ale najdou i tací, kteří jsou více zaměřeni na střelbu z například luku nebo dvou pistolí. Nezodpovězenou otázkou však stále zůstává Hidden blade, jenž se doposud z úst vývojářů, ani dostupných fotografií nedočkal konečného potvrzení.

I ve třetím díle této slavné série samozřejmě potkáme asasíny, kteří Connorovy pomohou v jeho pátrání a prozradí mu své techniky, ale i zástupce templářů. Obě strany v boji zmítané Americe mají své zástupce i mezi nejvýše postavenými členy společnosti, a jak se zdá vůbec poprvé v sérii zmizí černobílí filtr na svět zastoupený heslem “co je templářské, je i zlé”. Asasíni mohou mít ve svých řadách zkažené členy a naopak templáři opravdu věří v záchranu světa. Zblízka ale poznáme i ty nejvýznamnější postavy doby, jako George Washingtona, jednoho z vašich nejbližších spojenců, Benjamina Franklina, který coby mimo jiné vynálezce Connorovy dozajista nabídne pár vylepšení, ale seznámíte se i se slavným vojevůdcem a kandidátem na prezidenta Charlesem Lee.

Krom hlavních úkolů, které by měly doznat ještě větší různorodosti po městech, ale především v divočině nalezneme opravdu řady vedlejších misí. Ty budou, jak je zvykem zadávány od postav v nouzi, či skupinek lidí, ale i formou náhodných setkání. Connor například při cestě krajinou narazí na skupinku lovců pronásledujícínebezpečnou medvědici. Můžete se k nim přidat a vydělat si pár dolarů navíc nebo se k nim obrátit zády. V tom případě ale nepočítejte, že je zde příště opět naleznete. Někdy se však nedočkáte ani kladného přijetí. Nepoužíváte téměř střelné zbraně? Poté nečekejte, že vaši pomoc s radostí přivítají lovci sobů a naopak. Překopán byl i systém frakcí, které sice v městech i mimo ně v jisté formě najdeme, ale vše bude záležet spíše na tom, jak se nim chováte a plníte jejich úkoly.

Krom novinek v bojovém systému Ubisoft celé dva roky pracoval usilovně i na grafickém enginu Anvil. Právě jeho druhá verze si odbude premiéru v Assassins Creed 3 a nutno dodat, že vypadá více, než slibně. Dle vývojářů však krom znatelného zlepšení grafiky i fyziky engine vyniká zvláště v množství postav, které dokáže najednou vykreslit. To se nyní pohybuje okolo tisíce, což je desetinásobek oproti minulým dílům. Dočkat bychom se tak měli opravdu autentických a atmosféru podporujících bitev v reálném čase, do nichž se lze zapojit. Střídat by se ovšem mělo i počasí a díky zamrzlým vodním plochám se dostanete tam, kam to bylo dříve nesmírně obtížné. Pozadu nezůstává ani umělá inteligence. Lidé se opět budou chovat více jako lidé. V zimě se tisknou k ohni, lépe odhadují potencionální nepřátele ve městech a po zasněžené krajině se jim nebude příliš chtít do vašeho pronásledování.

Oproti minulým dílům dle prozatímních informací byli vývojáři úplně vyloučeny prvky, jež hráčům nesedly, či se neosvědčily. Mnozí proto mohou přivítat zrušení Tower Defense miniher, předělání herní ekonomiky a nakupování nemovitostí, vyloučení klasického systému frakcí, přidání možnosti ukládat pomocí savepointů postup ve hře, zrušení takzvané stoprocentní synchronizace, jež bude nahrazena ingame odměnami, ale nejspíše i odstranění bratrstva, jež hlavnímu hrdinovy v minulých dílech vždy přišlo v nouzi na pomoc. Jako třetí regulérní díl přinese i nové Assassins Creed vylepšenou verzi Animu, tedy přístroje, kam se Desmond Miles, Connorův vzdálený příbuzný, připojuje aby si mohl přehrávat vzpomínky svých předků. Verze 3.0 samozřejmě přinese krom aktualizovaných databází a haldy nových informací i komentáře Shauna Hastingse, který s typickou britskou chladností Desmondovi zdokumentuje nejdůležitější události dané doby.

Abychom však neopomíjeli přítomnost, tedy rok 2012 v němž svůj příběh prožívá i další hlavní protagonista, Desmond Miles. Toho bychom si sice oproti minulým dílům měli užít o něco méně, ale pokud lze věřit prozatímním zprávám, na konci hry spolu s ním prožijeme opravdu osudovou událost. Jak ale příběh Desmonda skončí si nejspíše počkáme více jak půl roku, jelikož, jak Ubisoft všem hráčům vzkazuje. Série Assassins Creed třetím dílem rozhodně nekončí…

Po dvou letech vyplněných jen pokračováními příběhu Ezia, hlavního hrdiny druhého dílu Ubisoft konečně vytáhl do boje s regulérním pokračováním, které slibuje nového hrdinu, nové prostředí i skvělé grafické zpracování. Pokud vše podpoří i značně přepracovaná hratelnost a částí hry, které se neosvědčili, Assassins Creed 3 se rázem stává horkým kandidátem na nejlepší díl celé série.