Assetto Corsa – Recenze

Assetto Corsa je přesně tím co konzole potřebovaly. Pravým a téměř dokonalým závodním simulátorem.

30. 8. 2016

Assetto Corsa je další závodní titul, který se snaží o vaši přízeň, nyní zejména na konzolích. PC verze už přece jen nějakou tu dobu v oběhu, a tak se nyní podíváme, jak se autorům daří i na dalších zařízeních. Ostatně závodní hry, mě nikdy nepřestanou bavit, zejména pokud mají hráči co nabídnout.

assetto 3

Herních módů je dostatek

Hra nemá příběh jako takový, což u závodního titulu není až tak divné. Assetto Corsa nabízí režim kariéry. V té jsou celkově čtyři šampionáty, které postupně plníte, abyste se dostali zase k dalšímu. Není nutné předchozí dojet úplně do konce, ale je třeba v něm získat požadovaný počet medailí, načež vás hra následně pustí dále. Nějakou dobu musíte přetrpět fakt, že budete stále startovat z posledního místa. Až později vám hra umožní se do závodů i kvalifikovat, takže si budete moci svou startovní pozici vybojovat.

Kromě kariéry je zde nabízen také multiplayer, ale i rychlý závod, driftování, časovka či takzvané horké kolo. Režimů je tu více než dost a každý si vybere to svoje. Multiplayer je koncipován až pro 16 hráčů a musím bohužel smutně potvrdit, že není zrovna jednoduché se alespoň nějak rozumně umístit. Konkurenti jsou povětšinou zběhlejší a mě pak zbývají pouze zrcátka pro pláč.

assetto2

Opravdová jízdní simulace

Co je ale u Assetto Corsa velmi rozdílné, oproti jiným titulům, tak to je obtížnost. Autoři hru vytvořili jako simulaci, nikoliv coby arkádu. Díky tomu tedy budete často mimo trať a budete se muset s každým vozem naučit jezdit, tak jak je třeba. Simulace je velmi věrná. Po většinu času jsem měl zapnuté téměř veškeré asistenty, které hra nabízí. Nejde o snadnou hru a nedá vám nic zadarmo, ale o to větší je pak nadšení když dojedete do cíle.

Konkurenční Project Cars ztroskotal přesně na tom, že se snažil být přístupný zcela všem, a to se mu vymstilo. Nepodařilo se najít kompromis mezi arkádou a simulací. Assetto Corsa je čistě simulací, což sice mnoho hráčů může odradit, ale pro fanoušky motorismu je to jasná volba. Titul byl ozkoušen i s volantem Logitech G27. Auta se chovají skutečně věrně a mnohdy jsem měl vážně co dělat, abych jej udržel na vozovce. Takhle věrnou simulaci jsme tu už dlouho, dlouho neměli.

assetto1

Bez přípravy na dráhu nelez…

Výše již bylo zmíněno, že hra nabízí také možnosti nastavení do samotných závodů. To znamená, že lze nastavit spotřebu paliva, podmínky závodu (zataženo, slunečno, mlha), opotřebení gum, lze nastavit i trakci se stabilitou, automatickou či manuální převodovku, ABS, poškození vozidla atd. Je toho přehršel a ve většině případů asi necháte spoustu věcí zapnutých spíš jen tak aby se neřeklo. Pravou simulaci si zde užijí jen ti nejotrlejší.

Tratí je ve hře zhruba 12 s nějakými těmi obměnami. Co mě ale trošku zklamalo, tak je zatím malý výběr aut. Těch je v tuto chvíli někde kolem jedné stovky. Autoři se dušují, že auta budou ještě přibývat, tak uvidíme, jak si s tím hoši poradí.

assetto4

Assetto Corsa nemá tak nádhernou grafickou stránku, jako například poslední díly série Forza či DriveClub, ale to mi tolik nevadilo. I tak jsou detaily poměrně slušné a je třeba také myslet na to, že hra během jízdy propočítává spoustu detailů, které pak mají vliv na celkovou jízdu. Oproti Project Cars už si ale grafické podání nevede tak špatně. Celkově mám ze hry v tomto ohledu dobrý dojem, jen třeba doufám, že v případě pokračování, bychom se mohli dočkat nějakých vlivů počasí atd.

Assetto Corsa je parádní simulace. Pro ty, kteří si chtějí jen tak občas zazávodit, to není ten správný titul. Je třeba s ním mít poněkud trpělivost a vychutnávat si detaily, které nabízí. Pokud navíc máte slušný volant, tak není o čem polemizovat. Zatím asi nejvěrnější simulace závodního ježdění na konzolích.

Assetto Corsa nenabízí žádnou formu české lokalizace

- možnosti nastavení
- pocit z jízdy