Unstoppable Gorg – Recenze

Recenze Unstoppable Gorg!

12. 2. 2012

Celý rok se všechno v podstatě motá kolem tří áčkových titulů a docela se zapomíná na takové indie hry. Ty zaujímají také část herního průmyslu a je docela možné, že se o většině z nich ani nedozvíte. V kamenných obchodech rozhodně neuvidíte plakát na nějakou levnou nezávislou hru a herní portály raději investují čas a napíšou recenzi na nové Call of Duty nebo Need for Speed. Pokud jste se někdy znuděně proklikávali Steamem a zjišťovali, co store od Valve vlastně nabízí, možná jste narazili na hru Unstoppable Gorg. Je k dostání za deset eur bez jednoho centu na Steamu, App Storu a brzy na XBLA. V přepočtu na české koruny se jedná o částku okolo 250 Kč. No a cože je to vůbec za hru ?

Vzhůru do vesmíru !

Celý systém hry spočívá v tom, že máte ubránit nějaký objekt, většinou planetu. Kolem ní je při každé misi různý počet kružnic. Každá kružnice má několik stanovišť, na které se dají postavit všelijaké vesmírné satelity nebo ozbrojené pevnosti. Opodál je umístěné velké mimozemské plavidlo, ze kterého se po různých klikatých trasách, vedených mezi kružnicemi až ke střeženému objektu, vynořují menší či větší létající talíře s úkolem zničit vaši základnu. S kružnicemi se dá manipulovat ve směru 360 stupňů podle toho, z jaké strany hrozí nebezpečí. Při hře máte nabídku věcí, které můžete postavit. Například solární satelity přijímají energii ze Slunce, za kterou si kupujete obranné pevnosti. Ze začátku máte k dispozici malý kanon, ale později máte raketomet, naváděné střely a podobně. Jedná se vlastně o Plants vs. Zombies, ale ve vesmíru, nebo nějakou jinou hru na způsob Tower Defends.

Cíl ? … Země

Příběh je velice průměrný, až by se dalo říct, že je vystřižen z béčkového filmu. Zahrajete si s postavou kapitána Adama, ale vlastně vy žádná postava ani nejste. Na výběr máte ze tří herních módů, první z nich je Story. Hned na začátku se dozvíte o již zmíněném příběhu. Zemi hrozí mimozemská invaze od jakési čtyřicátnice, která si myslí, jak je sexy, ale ve skutečnosti není. Děj se odehrává v 50. letech minulého století a vy kupodivu máte vesmírné technologie na ubránění planety Země a jiné další vymoženosti, což je však velice zajímavé. Postupně vás čeká několik levelů, jejichž obtížnost se bude samozřejmě stupňovat.

Jelikož se ve Story módu nic moc nového neděje, je na čase vyzkoušet Challanges. Zde máte různé výzvy jako například, že se s některou kružnicí nedá otáčet, nebo že máte nízký limit energie a není zde možnost solárních satelitů. Kromě toho kolem létají meteory, které mohou poškodit vaše přístroje, ale také zlikvidují i mimozemská plavidla.

Pokud vás i Challanges omrzel, čemuž se určitě nevyhnete, můžete ještě zkusit Arcade. Ten spočívá v tom, že se na vaši základnu řití další marťani, jen přichází v několika vlnách. Pointa zůstává celou hru stejná a jediné změny se týkají vyšší obtížnosti dalších levelů, nebo máte více způsobů jak svoji základnu uchránit. Po celou dobu hru doprovází příšerný soundtrack a věřím, že některého z vás z něj začne pěkně třeštit v šišce. Grafika rozhodně není žádná extra kvalita, ale hře rozhodně dostačuje a je to vlastně ta nejlepší věc na celé hře, i když patrně jediná.

No co dodat, Unstoppable Gorg rozhodně nepřichází s ničím novým. Herní doba je něco kolem 4-5 hodin, ačkoliv počítejte s tím, že vás hra klidně v půlce omrzí. Všemu chybí nějaká hlubší myšlenka, možná tam je, ale já ji opravdu nenašel. Tyto peníze raději využijte na nějaké lepší tituly, které jsou například zrovna v akci.

- Grafika

- Vtíravý soundtrack
- Trapná videa