Transformers: War for Cybertron – Recenze

Robotí recenze hry Transformers: War for Cybertron!

4. 7. 2010

V pořadí již třetí herní adaptace neustále velice populární série Transformers na sebe nenechala od vydání předchozího dílu dlouho čekat. Uplynul rok od doby, kdy byla vydána herní předělávka druhého filmu Transformers: Revenge of the Fallen. Ten se ale velkých ovací nedočkal. Jak ale dopadne nejnovější díl Transformers: War for Cybertron, když už není vázán k žádné filmové předloze? To zjistíte právě v této recenzi.

Rasa Transformerů v plné síle!

Ponořme se nyní do minulosti kdysi vznešené a mocné rasy robotů Transformerů. Do dob, kdy neměli ponětí, že existují nějací lidé a kdy ještě obývali svou domovskou planetu Cybertron. Neboť právě v tomto čase se Transformers: War for Cybertron odehrává. A jak už název napovídá, ve hře se podíváme rovnou doprostřed válečné vřavy. V kampani dostaneme možnost si popořadě zahrát za obě strany konfliktu, tedy jak „zlé“ Deceptikony tak „hodné“ Autoboty. To má velký vliv i na dějovou linku. Válka začala tak jako tak, ale vy se nejprve snažíte Cybertron ovládnout pro ukojení mocenských choutek lídra Deceptikonů Megatrona, posléze ji zas pod vedením Optima Primea zachraňujete před zkázou. Celkově vzato se dá hra považovat za přímý prequel k prvnímu filmu, takže pokud už máte znalosti série, budou vám ku prospěchu. Příběh sám o sobě rozhodně tvoří solidní páteř hry, ať už se v sérii vyznáte nebo ne, neboť nabízí vhodné množství zvratů a v jednotlivých misích hráče aktivně poutá k hraní. Ale nyní již pozvedněme své plechem okované nohy a skočme se podívat na bitevní pole.

Jak se střílejí roboti?

Základní herní principy jsou prosté. Máte k dispozici tříčlennou jednotku, z ní si vyberete Transformera kterého budete ovládat a už to jede. V boji platí jednoduchý princip zamířit-střílet, na větší taktizování zde není prostor ani důvod. Sem tam ještě aktivujete nějaký ten kontrolní panel, aby jste se mohli dostat dál, ale i když toto všechno možná nezní moc lákavě, jednou za čas přijde souboj s bossem, který to celé zachrání. Upřímně, co bychom zde mohli čekat za unikátní obsahovou výplň pro hardcore hráče. O tom Transformers: War for Cybertron prostě není, ale vzhledem k tomu, že autoři při tvorbě misí přeci jen projevili jistou dávku fantazie, není nic ztraceno. Ve hře sice nebudete mít k dispozici větší počty zbraní, koneckonců ve stejnou chvíli můžete mít u sebe pouze dvě, ale tento počet bohatě stačí k tomu, aby jste si našli svůj herní styl. Plusem jsou také unikátni schopnosti, kterými disponuje každý člen týmu, a které zahrnují například vysávání života z protivníka nebo vytvoření útočné drony. Konečně se ale dostávám k tomu nejlepšímu, co je Transformerům vlastní. Ano, jak už asi některým došlo, mluvím o schopnosti přeměnit se v určitý dopravní/bitevní prostředek. Takto dostanete možnost si provětrat křídla ve Starscreamově podobě stíhačky, nebo poznat masivní kolos Optimovy truckové formy. Samozřejmě i v transformovaných verzích budete mít k dispozici slušnou palebnou sílu, akorát budete trochu na ráně pro případné nepřátele. Nicméně mise, kdy za Autoboty projíždíte Cybertronskou dálnicí nebo v Deceptikonské letové formaci pronikáte do jádra planety, jsou vždy příjemným zpestřením.

Boss – čím větší, tím lepší

Tak ale teď už k tomu nejpodstatnějšímu, což jsou souboje s bossy. Někdo by možná mohl namítat, že jednotlivé souboje se stávají jednotvárnými, avšak každý boj je unikátní a každý více čí ménně prověří vaše schopnosti. Namátkou si dovolím vybrat konflikt Megatrona a Zeta Primea. Zeta se opevní štítem ve své sídelní místnosti a začne na vás postupně shazovat její strop a vyvolát klony. Zde si vyzkoušíte hlavně svůj postřeh, neboť stát na místě, kde se zrovna chystá spadnout strop, není nic příjemného. Pokud ale přetrváte navzdory těmto nástrahám a ve správných chvílích se zaměříte na oslabení integrity štítu, vítězství vás nemine. A že vám takto vyhrané souboje přinesou uspokojení, o tom vůbec nepochybujte.

Vypadá to pořád stejně…

Co se grafické stránky hry týče, zde mám místy výhrady k nevhodnému prolínání textur, ovšem jinak pro potřeby arkádové akce plní Unreal Engine 3 svou funkci stále perfektně. Ne že by to celé nemohlo být lepší, ale detaily Transformerů a okolí jsou bez problémů, možná světelné efekty, výbuchy a podobně by si zasloužily větší pozornost, nicméně stačí to. Navíc je třeba mít na paměti, že Transformers: War for Cybertron vychází i na takové Nintendo Wii, a to prostě větším hardwarovým výkonem nedisponuje.

Více hráčů – větší zábava

Velkým pozitivem pro hru je poměrně velice dobře zpracovaný multiplayer. Ten nabízí internetové co-op projíždění kampaně nebo sedm herních módů pro vzájemné měření sil. Vedle klasického Deathmache a Capture the Flag alternativy nazvané Power Struggle zde nalezneme třeba mód Escalation, kde odrážíte nekončíci vlny nepřátel, Countdown to Extinction, v němž je cílem aktivovat a umístit bombu do nepřátelské základny, nebo Conquest, kde je třeba zabrat a držet určité pozice. Celkově vzato se základní kampaň hry dá dokončit rychle, ale multiplayer se svým systémem levelů, perků a vylepšení prodlužuje herní dobu o mnoho hodin a určitě vás jen tak neomrzí.

Jen pro hardcore fanoušky?

Konečné hodnocení Transformers: War for Cybertron bych rozdělil pro dvě skupiny. Pokud patříte do skupiny fanoušků této série, je pro vás Transformers: War for Cybertron jasná volba nehledě na hodnocení. No a pokud patříte do skupiny těch, které móda Transformerů nechala chladným, pak vám povím, že i přes jednodušší hratelnost, standartní grafiku a místy možnou jednotvárnost vám stejně Transformers: War for Cybertron může nabídnout zábavu na dlouhé hodiny. To už ale zjistíte nejlépe sami.

- Oddychovka
- Multiplayer

- Hratelnost