Zavřít reklamu

Splinter Cell: Conviction – Dojmy z dema + rozhovor

Dojmy z posledního Splinter Cellu

27. 3. 2010    

Sam Fisher se po téměř čtyřleté pauze opět vrací v plné síle. Do vydání plné hry stále zbývají 2 týdny, ale menší ukázku v podobě demoverze si můžete stáhnout již dnes. Pojďme se tedy společně podívat na změny, kterými hra prošla. Demo nabízí dvě hratelné úrovně, přičemž ta první vás zavede na veřejné záchody na Maltě. Tam musíte z chlápka jménem Gramko dostat důležité informace ohledně vraha Samovi dcery. K tomu můžete využívat okolní objekty, jako třeba mu pořádně omlátit hlavu o mušli, nebo o sklo. Poté co se dozvíte všechny potřebné informace, budete přehozeni do Washingtonu, kde máte za úkol zneškodnit EMP bombu.

Akce, akce a zas jen akce

Již z počátku je znát, že hra je mnohem akčnější, oproti původním dílům. Dříve jste museli postupovat opravdu potichu a opatrně, aby vás neodhalili. A když se tak stalo, bylo velmi těžké zůstat naživu. Naopak z demoverze je jasné, že si můžete vybrat, zda chcete postupovat potichu, nebo všechny bezhlavě postřílet. Na výběr máte vždy několik cest, jak postupovat dále a proto lze vždy zkoušet jiné finty, jak projít přes hlídkující vojáky. Toto určitě přiláká spoustu nových hráčů, ale i odláká. Skvěle je vytvořen nový krycí systém, který trochu připomíná Gears of War nebo Terminator: Salvation. Díky tomuto systému dostáváte obrovskou výhodu nad nepřáteli. Mezi kryty se můžete přesouvat opravdu rychle a efektivně. Tím se jednoduše dostanete do zad vašim protivníkům. Krycí systém je i velmi jednoduchý na ovládání, a to většina hráčů ocení. V blízkosti nějakého objektu stačí držet levou spoušť ovladače a rozhlížet se po dalším krytu. Když nějaký naleznete, zmáčknete akční tlačítko a Sam se automaticky přesune.

Boj zblízka také prošel obrovskými změnami nebo spíše vylepšeními. Když se dostanete do blízkosti nepřítele, tak ho můžete velmi jednoduše zpacifikovat, jak se zbraní v ruce, tak i bez ní. Sam používá velice brutální bojové schopnosti, které vypadají opravdu ohromně. Nechybí ani možnost použít protivníka jako živý štít. Nic, ale nevypadá tak dobře, jako nová Samova schopnost Mark and Execute (označit a zneškodnit). Vždy, když někoho zabijete bojem tváří v tvář, tak si dobijete tuto schopnost. Poté si vždy vytipujete a označíte, koho chcete eliminovat. Pak si najdete správnou pozici, odkud dobře vidíte všechny označené nepřátele. Jakmile kliknete na spouštěcí tlačítko, tak Sam v rychlosti neomylně všechny zastřelí. Označit můžete i některé objekty či světla. Tato schopnost opravdu dodává pořádný akční zážitek, ale určitě se najdou i odpůrci.

IQ jako makarón?

Nemůžu tvrdit, že by mě umělá inteligence nepřátel nějak nadchla, ale ani zklamala. Moc se mi nelíbilo, že při přestřelkách se vaši protivníci vždy schovají za nejbližší úkryt a z něho pálí na vaší poslední známou pozici. To vám opět hraje do karet. Stačí se nenápadně odplížit a počkat si na správnou příležitost, kdy zaútočit. Naopak mě velice překvapilo, jak systematicky prohledávají každý kout, ve kterém se můžete schovávat. Vždy, když vás někdo z nepřátel zahlédne, tak se objeví bílý ukazatel s šipkou, která určuje, odkud vás zahlédl, ale většinou stihnete rychle někam utéci. Bohužel, když ukazatel zčervená, začnou po vás střílet a zavolají posily, a buďto se rozhodnete prostřílet, nebo raději se skrýt a počkat, než se situace uklidní.

Originální zpracování

Splinter Cell: Conviction běží na hodně upraveném Unreal Enginu 2.5 a grafická stránka hry vypadá solidně. Nečekejte revoluci, ale technické zpracování je opravdu dostačující. Z videí jsem se hodně bál přechodů mezi světlem a tmou. Když totiž vlezete do stínu, obraz se změní na černobílý. Ale nakonec jsem si toho prakticky nevšiml. Opravdu zajímavě působí originální způsob zobrazování úkolů a tipů. Žádný text, který se vám objeví na obrazovce, nýbrž se texty objevují přímo na okolním prostředí. Ve výukové části se na zdi objeví nápis: “ Zde se schovej, pohybuj se mezi kryty“, nebo na celém skladišti se zobrazí obrovský nápis: „Zneškodni EMP bombu apod. “ Tento způsob mi připadá opravdu hodně vychytaný, asi také proto, že je to první hra, kde je toto použito.

Splinter Cell: Conviction se z této demoverze nedá považovat za právoplatného nástupce špionážní série Splinter Cell, ale určitě přiláká spoustu nových hráčů. Bohužel ne každý dokáže překousnout absenci pořádné stealth akce. Ale i přes všechny chybky je hra opravdu zábavná, a tak trochu jedinečná. No, posuďte sami, demoverze čeká právě na vás.

Rozhovor

Majitelé Xboxu 360, již dostali možnost si hru vyzkoušet v nedávno vydané demoverzi na Xbox Live. PC hráči tu možnost neměli, ale za měsíc si budou moci užívat finální verzi hry. Ale co PS3 verze? Ubisoft už jednou prohlásil, že se PS3 verze nedočkáme a teď Kreativní Ředitel Convictionu, Maxime Béland znovu toto tvrzení potvrdil. Přestože cílem vývojářů je rozšířit komunitu série Splinter Cell, tak Conviction nebude v budoucnu uvolněn pro PS3 a nadále zůstane exkluzivně na Xbox 360.

Maxime Béland: No, Splinter Cell byl původně vytvořen pro Xbox a měli jsme skvělé vztahy se společností Microsoft. Conviction je také exkluzivní na X360, protože to nám dává určité výhody. Náš hlavní programátor mluvil o tom, že když se zaměřujete pouze na jednu platformu, tak si můžete opravdu jemně doladit všechny detaily. A přestože se potvrdilo, že Conviction nebude pro Soňáckou konzoli, bylo naznačeno, že bychom se mohli dočkat dalších dílů i na více platformách.

Maxime Béland: Budeme moci vidět další díly série Splinter Cell na jiných platformách? Na to nemohu zatím odpovědět, ale není tu žádný důvod, proč bychom nemohli tvořit i na jiných platformách. Vždyť předchozí díly byly také multiplatformní. Takže pokud si chcete zahrát nadcházející hru této špionážní série, musíte si vybrat mezi X360 a nebo PC. Splinter Cell: Conviction bude vydán pro Xbox 360 13. dubna v USA a 15. dubna v Evropě. PC verze byla odložena na 27. dubna.