Sorcery – Recenze

Kouzelnická hra Sorcery právě dorazila na Playstation Move a exkluzivně pro konzoli Playstation 3. A jaká je její recenze?

28. 5. 2012

Sorcery je zajímavý titul, na který se ale čekalo poměrně dlouho. Tato hra byla totiž odhalena již před dvěma lety, konkrétně na E3, kde byl zároveň prvotně představen pohybový ovladač Move. Právě tam byla hra Sorcery představena poprvé a už samotný koncept vyzýval k tomu, aby si každý, kdo bude PS Move vlastnit, hru pořídil. Ostatně, kdo by si nechtěl zakouzlit v takového formě, když ani jedna z laciných Potterovek nám to nedopřála. A jak Sorcery dopadlo nakonec?

Konečně dobrá hra pro Move?

U Sorcery lze konečně říci, že je to první hra na PS Move, která se dá považovat skutečně za velkou hru. Ovládáte ji vyloženě Movem a navigačním ovladačem, popřípadě Dualshockem. Díky kamerce Playstation Eye a ovladačům tedy můžete s hlavním hrdinou běhat po pohádkovém světě a metat jedno kouzlo za druhým. Nutno říci, že ovládání je zvládnuto precizně, na rozdíl o některých her funguje perfektně a bez nejmenších potíží. Jediné co vás možná od hraní odradí je fakt, že když hrajete příliš dlouhou dobu, tak vás začne bolet zápěstí a když ne hned, tak tomu dejte pár hodinek.

O čem ale hra je? Vše se odehrává v malebném a poměrně idylickém světě, podobně jako hra Overlord, kde však vaši minioni a již jmenovaný krutovládce ostře s onou idylkou kontrastovali. Zde však nebudete mít k dispozici poskoky, ale jste odkázáni sami na sebe. V Sorcery se zhostíte role mladého, odhadem tak šestnáctiletého čarodějného učně, Finna. Ve světě Faerie panuje poměrně klid, dokud se jednou neosvobodí zlá královna, která jak už to tak bývá, začne devastovat, co jí přijde pod ruku (na rozdíl od vás, ona má při ruce doslova armádu poskoků). Na vašich cestách vás doprovodí pouze záhadná kočka Dash, která občas nabídne nějakou pomoc prostřednictvím herní rady.

Překvapením není konec ani v pohádkovém světě

Sorcery alespoň mě osobně hodně překvapilo svou variabilitou. Hra vám každou chvilku servíruje něco nového, něco neokoukaného. Není to celé jen o tom, že byste běhali po světě a máchali čarodějnou hůlkou. Během hry budete dokonce v jednoduchém RPG systému postavu vylepšovat. Aby Finn například déle vydržel vůči nepřátelským útokům, tak disponuje nejrůznějšími ingrediencemi a lahvičkami. Z těch je pak schopen vyrobit lektvar a díky němu zlepšit své schopnosti. Tím přichází na řadu i minihry, kdy nejprve splácáte správné ingredience k sobě, pak je nutné lektvar dle pokynů na obrazovce uvařit a vypít. Při vaření zkrátka Movem sypete do kotlíku, naléváte a mícháte.

Co je další zajímavou složkou, tak to jsou takzvaná vetší vylepšení vašeho hrdiny. Finn sem tam najde některý z přírodních elementů, čímž se mu rozšiřuje nabídka kouzel, která je schopen sesílat. V počátku zvládáte obyčejné útočné kouzlo, díky kterému nepřátele likvidujete obyčejným způsobem. Poté se dostanete k mrazivému, ohnivému, větrnému a také bleskovému kouzlu. Naprosto perfektní je ale možnost jednotlivá kouzla míchat. Nejprve sešlete větrný vír, poté jej můžete zapálit a ve finále do něj metat obyčejné kouzlo, čímž rozpoutáte hotové peklo. Za to palec nahoru.

Nepřátel je během cesty požehnaně, a tak vás čeká nespočet potyček a soubojů. Někdy je však poněkud utrpěním neustálé máchát Movem v jednom pohybu. To znamená, že stejné kouzlo sešlete třeba 50x za sebou a totálně si odrovnáte ruku. Občas je totiž nepřátel příliš velké množství, až přehnané. Tudíž některé souboje pak trvají neúměrně dlouho. Souboje s bossy jsou tu občas také, zde už je to už ale o něco náročnější, zejména proto, že musíte nejprve přijít na to, jak onoho bosse vyřídit. To vám nějakou tu chvilku zabere, a pokud hrajete na nejtěžší z obtížností tak se vám lehce může stát, že je s Finnem ámen.

„Až na ty drobné chyby, bych chtěl být kouzelníkem“

Sorcery mě však překvapuje i další věcí, a to grafickou stránkou. Hra sice proti běžným titulům nevypadá nijak extra, ale pokud jde o to, že je primárně určena pohybovému ovladači, tak je to super. Vše běží na Unreal Enginu 3 a ten dodává hře perfektní nádech pohádkovosti. Velice dobré je i to, že lokace se poměrně často mění. Jednou jste v jeskyních, poté se proháníte pohádkovým lesem, zabrousíte do magické věže anebo i do nedalekého města a do spousty dalších míst. Autoři rozhodně měli spoustu nápadů, z nichž dle mého názoru se ve hře objevila asi tak polovina, protože na zbytek nebyl čas ani možnosti. Co ale trochu zklamalo, tak to fakt že některé textury doskakují později a občas se stává, že hra během chodu sebou cuká, takže se nějakých 5 vteřin nepříjemně zasekává obraz. Velkou neplechu také dělá kamera. Ta je totiž fixně daná a vy můžete otáčet pohled jen doleva a doprava, ale při soubojích je díky auto-aim nemožné zaměřit se někam jinam. Hra vás neustále bude točit k bossovi nebo některému z nepřátel.

Hra má velice dobře zvládnuté ozvučení a dabing, tady nutno podotknout že autoři odvedli skvělý kus práce a mě osobně se líbilo i pojetí příběhu, které je spíše lehčího rázu, ale některé vtipně vedené dialogy mezi Finnem a Dash pobaví a u menších hráčů jednoznačně zabodují, možná jen škoda že zde nebylo postaráno o českou lokalizaci. Herní doba se pohybuje odhadem kolem 6ti hodin a nutno říct, že po celou dobu se nebudete nudit. Nicméně hra vás těžko přinutí, abyste jí hráli znova, možná až po delším čase a pokud nehrajete na nejtěžší obtížnost, tak je skoro nemožné aby vás někdo za celou vaši pouť zastavil.

Sorcery je konečně plnohodnotný titul pro Playstation Move a nutno říci že poměrně dobrý. Kdyby se jednalo o hru bez podpory tohoto ovladače, zřejmě by si ode mě nevysloužila více než těsný průměr, nicméně díky Move se vyšvihla o něco výše a jsem rád, že konečně někdo využil potenciál tohoto zařízení. Hru sráží jen špatně zvládnutá kamera a klesající framerate, jinak ale jednoznačně nejlepší singleplayerový titul určený výhradně tomuto zařízení.

- perfektní ovládání
- pohádkový příběh
- rozmanitost hry