Zavřít reklamu

Sniper: Ghost Warrior 2 – Preview

Sniper: Ghost Warrior 2 slibuje realistickou odstřelovací akci. Dostaneme ji? Nebo nám City Interactive maže med kolem huby?

19. 8. 2012    

Sniper: Ghost Warrior nebyl zrovna zářným příkladem toho, jak se dělá hra, ale u hráčů sklízel úspěchy. Jednalo se o klasickou hru v kůži tajného Snipera, kdy se povětšinou plazíte džunglí a snažíte se potichu odstranit, co vám přijde pod ruku, respektive pod zaměřovací kříž. Jenže, ne vše fungovalo, jak mělo. Hra vás povětšinou odhalila i plně maskované v podrostu, a tak se většinou strhla obyčejná přestřelka.

Chce to šťavnatou zápletku

Za Sniper: Ghost Warrior 2 stojí neúspěšné studio City Interactive. Jejich hry v podstatě nikdy neoslnily a právě až Sniper: Ghost Warrior byl trefou do černého. Možná ani sami autoři nepočítali s tím, jakého úspěchu dosáhnou. Druhý díl tedy byl jen otázkou času. Druhý Sniper rozhodně nehodlá cokoliv měnit na celkové koncepci. Opět dostanete do ruky odstřelovačku a plížením v podrostu budete tiše eliminovat své cíle.

Sniper: Ghost Warrior 2 začíná příběh ve chvíli, kdy je hlavní hrdina zajat a jeho protivníci se jej snaží popravit. Jak to tak bývá, hlavní hrdina přeci nemůže umřít v prvních 5ti minutách hry, a tak využije všech svých schopností v zoufalém boji o holý život a unikne ze zajetí, aby ho nakonec skryly stíny místní džungle. Možná by nebylo od věci, kdyby nám autoři tentokrát prozradili i něco o samotném střelci. V prvním díle jsme se o něm nedozvěděli nic, pouze jsme dostávali konkrétní úkoly od velení a i druhý díl dává tušit, že zůstane, co se do příběhu týče, jen u toho.

Krása není všechno

Co však nejvíce přidává druhému dílu na kráse a atraktivitě, to je využití enginu, který je mnohdy prezentován jako ten momentálně nejlepší. Autoři díky výdělku ze Sniper: Ghost Warrior si mohli dovolit licenci na CryEngine 3 od Cryteku, na němž poběží i Crysis 3. Graficky bychom se tedy měli dočkat skutečně špičkového zpracování a to i v jemných detailech. Předem se dá vyloučit, že by snad hoši ze City Interactive překonali grafické podání chlapců z Cryteku, ale i tak se bude jednat o vynikající (když už ne účelný, tak marketingový tah). Na druhou stranu, nutno ocenit, že už první díl měl grafické zpracovaní, asi jako největší plus, takže v tomto ohledu se nebojíme.

Čeho se však bojíme, to je hratelnost sama. Autoři slibují autentický zážitek ze střelby. Právě sniperka bude hrát ve zbraních prim a bude tomu přizpůsobena i palba z ní. Měl by zde být promakaný systém střelby, kdy musíte zohlednit několik základních prvků před výstřelem. Po vzoru například Sniper Elite si střelec vydechne, aby plíce vyprázdnil, odhadne vzdálenost na cíl a zároveň zohlední poryv větru. Tyto aspekty pak musí vyhodnotit tak, aby věděl kam zacílit a vypálit. Je jasné, že při snadné obtížnosti pouze namíříte na hlavu a stisknete spoušť. Při střední obtížnosti budete cílit díky pomocnému rudému znaménku, které vám ukáže, kam skutečně rána doputuje a na těžkou či realistickou obtížnost se budete muset spolehnout jen sami na sebe. Autoři však dodávají, že na misích nebudete sami, jelikož s vámi bude „Spotter“, který vám vždy sdělí informace o vašich nepřátelích a jejich pozicích.

Simulátor nebo arkáda?

Rozhodně však Sniper: Ghost Warrior 2 nebude simulací odstřelovače. Ani Sniper Elite V2 se jí nestal a ani nevidíme důvod, proč by tomu tak mělo být. Arkádový styl k této hře sedí a kdo nechce, tak čapne jinou z dostupných zbraní (a že jich bude požehnaně) a pokropí nepřátele hromadou olova. Autoři slibují, že se dočkáme i eliminačních animací u cíle. Tudíž efektivně nám kamera ukáže, jak jste dotyčného zlikvidovali. Údajně mají být scény poměrně brutálního charakteru, ale jelikož hra bude mít správný rating a jde o čistou zábavu, není důvod okolo toho dělat vzruchy. Nic se přeci nevyrovná dobře odvedené práci.

Co zatím nevíme je fakt, kde se hra bude odehrávat. Doufejme, že nás čekají i jiné lokace než džungle, díky čemuž hra získá na atraktivitě. Některé dostupné materiály odhalují i městské lokace, takže musíme uznale pokývnout hlavou, že to je dobrý krok. Co je však nutné vyšperkovat, tak to jednoznačně umělou inteligenci. Nový engine by to měl umožnit. Nepřátelé byly v předchozím titulu až neskutečně debilní a v jistých pasážích až neuvěřitelně bystří. Ono totiž, když se plazíte podrostem a jste dokonale kryti a najednou vás vidí stráž asi sto metrů od vás, kdy je mezi vámi bujná vegetace, něco rozhodně není v úplném pořádku.

Sniper: Ghost Warrior 2 nebude zřejmě přelomovou hrou, ale má zaděláno na podobný ba i větší úspěch než díl první. Příjemná arkáda v kůži odstřelovače, která klape jak má, to si necháme líbit. Ostatně ve Sniper Elite V2 jsme hodně věřili a nedopadlo to až tak slavně. Co však aktuálně vyvíjenému Ghost Warrior 2 můžeme zazlívat, jsou neustálé odklady. Hra byla odložena už potřetí. Aktuální termín vydání je nastaven na leden 2013 a doufejme, že to bude hře aspoň ku prospěchu. Sniper: Ghost Warrior 2 se podívá na PC, PS3 a Xbox 360.