Zavřít reklamu

Shootmania Storm – Preview

Tvůrci Trackmanie přicházejí se zbrusu novou FPS hříčkou. Jde o Shootmania Storm.

8. 9. 2012    

Závoďácká Trackmania se zapsala do srdcí velké skupině hráčů. Co se ale stane, když se autoři najednou rozhodnou přesedlat na FPS žánr a zkusí na ověřeném základu postavit inovativní a originální střílečku? Dostanete na talíř hru s názvem Shootmania Storm.

Ano, Nadeo, které se zaměřovalo především na závodní hry, se opravdu rozhodlo jistým způsobem zariskovat a vytvořit FPS, která by si z jejich slavné série vzala to nejlepší. O co v Shootmanii jde? Jednoduché, vydržet ve všech čtyřech módech, ve kterých se dočkáme třeba duelu dvou hráčů nebo klasického deathmatche a nezemřít. A jelikož už běží beta, tak už ze začátku se sluší říct, zda se autorům dílo povedlo, nebo ne. Odpověď bohužel tak jednoznačná není, na jednu stranu má Shootmania potenciál a v jistém směru je inovací, na druhou stranu jí ale stále dost chybí. Pojďme se na to kouknout blíž.

Jak je mým pěkným zvykem, vezmu to hned z kraje a podíváme se na audiovizuální stránku. Co se zvuků a hudby týče, netrhají uši, dají se v klidu poslouchat, to samé ke grafické stránce, která je na skvělé úrovni. Nadeu se povedla i optimalizace, minimální nároky tedy nejsou nijak vražedné a k hraní určitě nebudete potřebovat nabušenou herní sestavu, jejíž visačka hlásá cenu 50 000,- a výš. 

Po audiovizuální stránce tedy hra rozhodně Trackmanii pověst nekazí, jenže to by bylo, abychom se rozhodovali jen podle grafiky a zvuků. Koncept hry, který je velmi jednoduchý a vaším úkolem je v podstatě jen střílet, střílet a střílet mi tak trochu připomněl Counter Strike, který sem sice nikdy neměl rád (až na Global Offensive), ale ani to mi nezabránilo v zábavě. Ale… Na jak dlouho se dá hrou zabavit? I když je Shootmania hrou čistě multiplayerovou, tedy by hra měla vydržet na delší dobu, po nějaké době z vás nadšení opadne a vy se vrátíte ke svým miláčkům jako třeba právě k CS nebo Trackmanii, alespoň takový pocit ve mně klíčil při hraní bety, který se za pár dní se potvrdil a to i přes nabízené možnosti pro hráče.

Když sem mluvil o možnostech pro hráče, milovníci Trackmanie si nejspíše vybaví hlavně level editor, který samozřejmě nemůže v nástupci “Tracku“ chybět. Stejně jako ve světě aut je krásně propracovaný, ale jednoduchý zároveň, což zajišťuje, že si s ním budou vědět rady jak ostřílení profesionálové ve stavění, tak absolutní nováčci, kteří si přičichli k hrám od Nadea prvně. Ups, zde už nám ale možnosti pomalu končí a začínají útrapy. Jednou z věcí, která mě mrzela je absence druhů zbraní, dostanete totiž pouze jednu jedinou pušku, se kterou se budete muset prodírat válkou po celou dobu hraní, což mi opravdu přijde málo. Autoři to vysvětlují tak, že se snaží, aby byli jak profesionálové, tak nováčci, na stejné úrovni, protože přece jen hrát s prvním levelem proti levelu padesátému je hardcore. Nedočkáme se dokonce ani vylepšení pro zbraň nebo perků.

Vydání Shootmanie přinese ještě jednu zásadní novinku a sice fakt, že hry Nadea budou odteď zastřešeny tzv. Maniaplanet, což by se dalo s jistou mírou nadsázky přirovnat k Originu od EA nebo k UPlay od Ubisoftu. Hráči tedy budou mít vše na dosah ruky a hry budou moct spouštět přes jednoduché uživatelské prostředí.

Ještě jednou se ale vraťme k multiplayeru a sice k připojení, které vám dá podobně jako u Trackmanie vybrat z regionů, kam se chcete připojit. Na jednu stranu je pěkné, že si budu moct zahrát z českými přáteli, co když ale žádný server z regionu Czech republic nebo Slovakia nebude k mání? Samozřejmě jsou k mání i servery francouzské apod. A máme tu znova jedno větší ale. Při hraní bety byl s připojením k cizím serverům neuvěřitelný problém, který se nevyskytl pouze u mě, ale také u mých přátel a ostatních hráčů. Zkrátka servery regionů jako Německo nebo Francie byly naprosto nepoužitelné, neuvěřitelně se celou hru lagovaly. Někdy jsem se dokonce připojil a ani jsem kvůli lagům nemohl jít a jak trubka jsem stál na startu.

Vezmu-li to souhrnně, tak i přes nedostatky je Shootmania Storm pěknou hrou, která vás ale na nějakou velmi dlouho dobu neohromí a brzy se vrátíte ke svým oblíbeným a ověřeným hrám. Z hry číší atmosféra her od Nadea, kterou můžete znát například z již několikrát zmiňované Trackmanie. Celkově tvůrci pojali tvorbu hry tak, že se jí snažili udělat co nejjednodušší jak to jen jde, na druhou stranu však co nejvíce zábavnou, v jednoduchosti však krása vždy není, větší množství much je tedy na hře znát. Hru na druhou stranu doprovází skvěle provedená audiovizuální stránka, která si rozumí i se slabšími sestavami a příjemná je jistě i možnost aplikace Maniaplanet, kde mají hráči všechny Nadeo hry pod jednou střechou. I přes všechno je pro mě osobně Shootmania Storm minulostí a po vydání se jí nejspíš s největší pravděpodobností vyhnu a zůstanu u Mass Effectu nebo třeba starého dobrého Company of Heroes.