Shadow of the Beast – Recenze

Remake hry z dob, kdy většina z nás ještě ani nebyla na světě. To je Shadow of the Beast.

8. 6. 2016

Recenzovaná verze: Playstation 4 (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Shadow of the Beast je původně titul který kdysi minul i mě. Otevřeně se tedy přiznávám k tomu, že jsem o něm v podstatě slyšel poprvé až ve chvíli, kdy Sony na své tiskovce ohlásila remake této značky. Shadow of the Beast se tedy po dlouhých dvou dekádách vrací. Jak se remake vůbec vydařil?

shadowofthebeast1

Honba za pomstou!

O čem hra vůbec je? Pokud jste viděli nějaké upoutávky a proma k tomuto titulu, tak si nelze nevšimnout, že hlavní roli zde má jakási odporná, zabijácká bestie. Ta se jmenuje Aarbron. Ten byl kdysi přinucen zlým čarodějem Maletothem, aby mu sloužil. Ostatně byl Aarbron unesen už jako dítě. Nakonec dojde k tomu, že při svém vražedném běsnění, které mu čaroděj poručí, zabije svého otce. Díky tomu se bestie doslova utrhne ze řetězu a bitva za pomstou může začít.

Trochu hloupě je zde vymyšlen systém, jakým se vám otevírá příběh. Ten totiž nejde chronologicky za sebou, ale otvírá se vám pomocí jakýchsi dávných proroctví. Ta však nemusíte získat logicky za sebou, ale mohou se vám otevírat náhodně. Takže se může stát, že některé příběhové spojováky vidíte až mnohem později a nebudete se v ději úplně orientovat. Poněkud nešťastná volba.

shadowofthebeast3

Brutální řežba

Ačkoliv je hra stylizací poněkud odlišná, tak hratelnostně mi stále nejvíce sedí k titulu God of War. Zkrátka musíte v uzavřené aréně vymlátit vše, co se vám postaví do cesty a získat tak co nejvyšší skóre. Nic složitého, ale veskrze se jedná o dobrou zábavu. Hra má pak v pokročilejší fázi o něco těžší souboje, ale je fakt že pokud zemřete, můžete za jistou almužnu vaši bestii opět probudit. Nic zde není tak definitivní, jak to na první pohled vypadá.

Původní titul jsem kdysi nehrál, ale dle všeho hra znatelně přidala na brutalitě. Dokončovací údery jsou zkrátka správně drsné a hra se s tím příliš nemaže. Každou chvíli tedy vidíte na obrazovce hektolitry krve a zároveň u toho zvráceně jásáte. Podívaná je to parádní a vůbec nevadí, že hra je vlastně jen 2,5D záležitost. Zpracování je však na poměry menšího titulu velmi solidní. Navíc se musí vzít v potaz, že na hře pracovalo téměř neznámé studio Heavy Spectrum. Hra má navíc moc pěkné zvukové efekty. Co mě ale zklamalo tak to byl soundtrack, ten se i přes přílišnou krátkost titulu nijak moc nemění.

shadowofthebeast2

Méně obsahu, než se zdá

Po dohrání hry, což přijde po pár hodinách (hra má pouze 7 misí), tak nastane možnost hru rozehrát znovu. Buď si ji dáte na velmi těžkou úroveň, díky čemuž se z ní stává solidní výzva anebo je zde také možnost hru hrát v původním podání. Zkrátka si zahrajete původní Shadow of the Beast z roku 1989, který tehdy vyšel ještě pro Commodore Amigu. Je to sice fajn, ale nijak to nezmírňuje fakt, že jako celek toho hra příliš nenabízí. Jako takovou drobnost lze zmínit také žebříček, v němž porovnáváte skóre dosažené v levelu se svými přáteli.

shadowofthebeast4

Shadow of the Beast není vůbec špatná hra. Nečekal jsem od titulu v podstatě nic, ale dostalo se mi příjemné akční zábavy, pravdou však je, že hra není na dlouho. Pro zarytější pařany je to opravdu výzva pouze na jeden večer. Celkově se mi tedy remake líbil, ale pro příště by to chtělo nebát se více novinek.

Shadow of the Beast nenabízí žádnou formu české lokalizace

- soubojový systém

- délka hry