Polda 6 – Recenze

Jedna z nejznámějších českých adventur v naší recenzi. Pankrác se vrací v titule Polda 6!

4. 1. 2015

Polda 6 byl pro mě upřímně jako zjevení. Poněkud mi není jasné, proč autoři provedli to co provedli. Hra totiž byla oznámena až téměř před vydáním, což je ve finále velká škoda. Co si budeme povídat, tak Polda 5 nebyl zrovna tím pravým ořechovým. Abych byl upřímný, tak od Poldy 6 jsem pro jistotu neočekával vůbec nic, spíše jen doufal v podařený Pankrácův návrat. A vida, ono se to vcelku podařilo.

Když Barák zavolá!

Pankrác se opět probouzí ve svém domku, aby pomohl vyřešit doslova světový případ. Někdo totiž ukradl seznam letošních vítězů Oscarů. Bez nalezení seznamu nebude možné slavnostní ceremoniál dokončit a navíc jsou ještě v sázce životy samotných hollywoodských hvězd. Pankráce povolá sám Obama, coby starý známý. A to se odmítnout nedá. Tuzemský hrdina se po dlouhých devíti letech opět vydává za dobrodružstvím. Na příběhu je také dobré, že do finálních scén hry vlastně nevíte kdo za vším stojí a proč. Hra tedy má co nabídnout a těch 5-6 hodin na první dohrání bude opravdu zábavných.

Jak už je v sérii Polda zvykem, tak Pankrác se dostane na různá místa na nichž zažije samé šílenosti. Mnohdy vás tedy čeká zajímavá lokace v čele se stejně zajímavými postavami. Opět i po letech totiž narážíte na různé filmové či jinak známé osobnosti, upravené pro účely hry. Nechybí tedy například Rocky Balboa, Rafael Nadal nebo také Daniel Craig. Ostatně tím, že je děj hry zasazen převážně do Los Angeles, tak se s českými postavami nesetkáte. To však nevadí.

Asi nemá cenu tady příliš rozebírat mechaniku samotné hratelnosti. Polda 6 se hraje defacto stejně jako jeho předchůdci. K ovládání vám stačí jen myš. Levým tlačítkem dáváte Pankrácovi pokyny, kam má na obrazovce jít. Jedním klikem na místo jde, dvěma kliky se rychle přemístí na dané místo. Je totiž pravdou, že kdyby musel všude dojít pěšky asi byste to nevydrželi. Pravým myšítkem jen deaktivujete příkazy a prostředním tlačítkem si můžete vyvolat seznam všech interakcí na obrazovce.

Pankrác v Hollywoodu

Sice to může působit jako snaha o zjednodušení ze strany tvůrců, ale není tomu tak. Mnohdy totiž budete přecházet z obrazovky na obrazovku a přemýšlet co vlastně máte udělat. Bohužel některé interakce jsou jasné jako facka a některé naopak vůbec, protože vlastně nemají pořádně logiku. Párkrát se mi stalo, že jsem opravdu netušil co udělat dále a veškeré mé snažení stálo jen na tom, že Pankrác nejprve musel udělat interakci jinde, aby následně potřebnou interakci uplatnil na místě na němž jste už byli.

Co se autorům zejména zadařilo, tak to je výběr jednotlivých lokací. Téměř si nevzpomínám z posledních let na adventuru, která by měla tak pěkný výběr různých lokací. Jednou jste na pláži, poté zas sbíráte důkazy ve vile filmové akademie a následně jste ve filmových ateliérech v samotném Hollywoodu. Hodně tento dojem umocňuje i zpracování hry, k němuž se ještě vyjádřím později.

Hra se drží v rámci reality tak někde napůl cesty. Nicméně nepočítejte s výstřednostmi, jako bylo cestování časem či dokonce naprosto šílený výlet na vesmírnou stanici. Pankrác zažije sice v šestém díle leccos, ale rozhodně se hra drží v rozumném duchu. Hra je plná humoru, ten je mnohdy skutečně parádní a opravdu vás od srdce rozesměje. Často jsou zde ale použity hlášky za něž by mělo být Pankrácovi spíše stydno.

Zpracování a dabing opět slušné

To co našemu Poldovi hodně přidává, tak je vždy profesionální dabing našich předních herců. I tentokrát se setkáte se známými hlasy z obrazovek. Pochopitelně že policistu Pankráce si na paškál vzal opět Luděk Sobota. Další hlasy mají na svědomí Miroslav Táborský, Jiří Mádl či Iva Pazderková. Dabing je na špičkové úrovni a dodává jednotlivým vtipům ten správný říz. Co je jediné mi opravdu vadilo, tak byl Jirka Mádl v roli několika postav. Jeho hlas je nepřizpůsobivý a ve všech podáních vyznívá tak nějak stejně. Zejména v roli Obamy je výběr jeho hlasu nevhodný. Například Táborský má na kontě ve hře také více postav, ale na první dojem to není tak znát.

Zpracování hry je pěkné a vkusné. Na poměry adventur velice solidní záležitost a Polda si tím hlavně drží onu osobitost s níž přicházel i v letech minulých. Postavy jsou vymodelovány poměrně solidně a drží si svůj 3D háv, zatímco zbylé okolí je plně v 2D. To mi však přišlo zpracované naprosto brilantně a právě jak již bylo zmíněno, jsou to lokace, které nového Poldu vyzdvihují. Hra vypadá tedy opravdu solidně a nemám proti jejímu zpracování žádné větší výtky.

Polda 6 se zkrátka povedl. Sice z něj nemám ty nadšené pocity, jako kdysi z Poldy či Poldy 2, ale to je dáno zejména dobou. Přece jen se dnes hraní posunulo jiným směrem a ačkoliv adventury zažívají obrození, tak rozhodně nepatří mezi mainstreamové záležitosti. I tak si ale Polda zaslouží velké uznání a zejména autoři za to, že se ani po letech nebáli přijít s podobným projektem. Jsem zvědav, zda se s Pankrácem ještě někdy uvidíme? Nebudu proti.

- většina humoru
- lokace

- některý humor