Monster Hunter: World – Recenze

Lovecká série Monster Hunter se přesunula na hlavní platformy a sluší jí to!

31. 1. 2018

Monster Hunter: World je rozhodně titulem, který v našich končinách byl očekáván pouze v případě zarytých fanoušků. Série však není v herním průmyslu žádným nováčkem. Je tomu téměř 14 let, co vyšel první titul a v posledních letech se usídlila pouze na konzolích společnosti Nintendo. Tentokrát se ale v Capcomu rozhodli sérii protlačit na globální trhy ve velké míře.

Monster Hunter ve velkém!

Monster Hunter: World tak paradoxně opouští své dosavadní vlajkové plaformy a vydává se vstříc globálním blockbusterům. Recenze je psána z pohledu hráče, který se sérií Monster Hunter přichází do styku teprve podruhé, přičemž první setkání znamenalo pouze rychlé seznámení s Monster Hunter Generations.

Monster Hunter: World vypráví příběh velké expedice z lovecké gildy, která se rozhodne prozkoumat, jak název hry napovídá, zcela nový svět. To však netuší, že jejich loď se během plavby ocitne zcela mimo vodu. Příčinou je nenadálé objevení draka Zoraha Magdarose. Tato bájná stvoření se totiž každých deset let znovu objeví. Právě na expedici bude zjistit, proč tomu tak je.

Záhy poté, co loď skončí mimo mořskou vodu a zůstane na souši, gilda na nic nečeká a rovnou rozbije základní tábor s názvem Astera. Astera se pak pro hráče stává jakousi základnou, kde zlepšuje své vybavení, nakupuje nové nástroje a zbraně, přijímá úkoly a výzvy a také interaguje s ostatními NPC.

Pro nováčky komplikované

Nováčci mohou mít s Monster Hunter: World z počátku trochu problémy. Hra poněkud nedostatečně vysvětluje, co vše je možné v ní dělat a nabízí toho pro nováčky na samém začátku poměrně dost. Trochu mi tedy vadila ona nevyváženost a při prvotních úkolech jsem se mnohdy dostal do situace, kdy jsem nevěděl, co po mě hra vlastně chce. Mapa sama o sobě je poněkud zmatečná, neboť toho ukazuje mnoho najednou. Jako hlavní problém zde považuji nedostatečně promakané menu, které toho nabízí hodně, ale je poměrně dost neinteraktivní.

Hra vás nechá si vytvořit postavu zcela dle svého. Nastavení je zde poměrně hodně, takže je malá pravděpodobnost, že by charaktery jednotlivých hráčů mohli být podobné, natož stejné. Díky tomu, že je zde možnost si zvolit, jak pohlaví postavy, tak i její hlas, poněkud se díky tomu komplikuje situace ohledně dabingu. U takto rozsáhlých titulů to bývá poměrně běžné, ale některé hráče by mohlo překvapit, že hlavní postava nemluví.

Dokáže vydávat zvuky při boji, nějaké pokřiky a to je tak vše. Ostatně během rozhovorů zjistíte, že ani ostatní postavy nejsou dokonalé a v podstatě mluví jen v nejnutnějších případech. Mnohdy je tak rozhovor pouze titulkový. Bohužel se pak stává, že v některých animacích působí postavy prkenně a někdy až hloupě.

Co však hraje prim, tak to je jednoznačně lov monster. To je oč tu běží. Každá potvora má svá specifika, jak ji porazit a jak najít její slabá místa. Hodně se tu sází na taktiku a vždy je příšera odolná vůči něčemu a naopak náchylná na jiný typ útoku. Nejvíce však záleží na vás a vašich schopnostech se v daném boji přizpůsobit a také se na něj řádně připravit.

Zbraní plno, monster více

Boje velmi ovlivňuje i výběr konkrétní zbraně. Je čistě na vás, zda zvolíte obouruční, ale těžký meč. Přednost také můžete dát jednoručnímu meči se štítem v druhé ruce. Nechybí také luky, dokonce je ve hře i prak. Celkově titul nabízí na 14 druhů zbraní. Každá je však něčím unikátní a dost zásadně mění styl boje. V boji vám také bude vypomáhat věrný přítel Palico. Palico je speciální rasa, která je něco jako humanoidní kočka, která vám pomáhá v tom, udržet se naživu a také útočí s vámi na monstra. Palico lze navíc stejně jako svou postavu, vytvořit k obrazu svému.

Monster Hunter: World obsahuje všechny základní pilíře, funkčního RPG systému. Nechybí tedy peníze, obdržené za dokončené úkoly. Rovněž tu najdeme vylepšování hlavní postavy v různých atributech a změnu zbraní a zbrojí. Vylepšení těchto předmětů však vyžaduje i potřebné materiály, které je nutné sehnat.

Monster Hunter: World bude pro mnohé nezvyk. Je třeba počítat se složitějším konceptem, mnoha možnostmi, které hra nabízí a také poněkud nevyváženou obtížností pro naprosté nováčky. Věřím tomu, že se najde spousta hráčů, kteří s nadějí do hry vstoupí a po dvou hodinách ji zcela frustrovaní odloží a nikdy se k ní nevrátí. Rozhodně tak nejde o titul pro masy, ale pro specifickou cílovku, která je ochotna obětovat hromady času na zabíjení potvor.

Úmorně dlouhé souboje

To je ovšem další bod, ke kterému se dostáváme. Některé souboje jsou skutečně enormně dlouhé. Mnohdy se tak boj stává velmi vyčerpávajícím a nutno podotknout, že až otravným. Do příšery si to mydlíte dobré tři minuty, aby vám pak utekla a to vše znovu a dokonce několikrát. Pokud budete chtít dohrát čistě příběh, tak se připravte na nějakých 50-100 hodin čistého času, což je mohutná porce. Lovci trofejí a průzkumníci všeho okolo, nechť si vyhradí až 400 hodin, než dosáhnou ve hře maxima.

Rozhodně nečekejte open-world ve stylu Dragon’s Dogma. Oproti tomuto titulu je Monster Hunter: World koncipován jako jednotlivé lokace, které jsou svou velikostí poměrně adekvátní a v nich pak hrdinové plní ony úkoly a výzvy.

Aby však recenze nevyzněla pouze negativně, tak musím pochválit celkový stav hry. Veškeré mechaniky fungují velice dobře. Svět je naprosto parádní, monstra rozličná a téměř každé prostředí je něčím unikátní a fascinující. V rámci série mě rovněž překvapilo zpracování. Grafika je velice pěkná, ostrá a detailní. Možná by jen do budoucna šlo více zapracovat na mimice některých charakterů, to jsou ale drobnosti, při tak ohromném RPG.

Hra také umožňuje kooperaci více hráčů. Nemusíte tak jít do akce zcela sami. V základním táboře Astera je tak možnost si k sobě přivolat až tři další hráče. Ostatně tento koncept je osvědčenou zábavou už z konzolí od Nintenda. Bohužel v době recenzování provázely hru potíže s připojením a zároveň ve stejnou dobu haprovaly i služby na PSN. Pokud ale proběhl nějaký úkol s online kumpány, tak byla zábava mnohem větší, nemluvě o zajímavějších bojích.

Monster Hunter: World je skvělá hra. Fanoušci budou řvát nadšením a i nováčci si k němu mohou najít svou cestu. Bohužel na druhou stranu lze konstatovat, že mnoho hráčů může být zklamáno tím, že hra je zpočátku opravdu složitá na uchopení. Ti, co se však odhodlají překonat začátek hry, tak budou nadšeni tím, co jim bude později nabídnuto.

Monster Hunter: World neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- úchvatný svět
- skvělá stylizace