Zavřít reklamu

Mass Effect 2 – Recenze DLC

Recenze dvou DLC k Mass Effect 2

23. 4. 2011    

Recenzi Mass Effectu jsme zde již před časem měli, a proto se dnes dočkáte hodnocení dvou nejnovějších herních přídavků, Lair of the Shadow Broker a Arrival. Jak tedy tyto dvě DLC dopadla v naší recenzi a vyplatí se ony zakoupené Bioware body?

Lair of the Shadow Broker:

První z celkem dvou recenzovaných přídavků pro vesmírný epos Mass Effect 2 s názvem Lair of the Shadow Broker (doupě stínového prostředníka) má řadu prvenství. Těmi jsou určitě nejdelší herní doba, kvalita, ale především to, že se vaše rozhodnutí vůbec poprvé přesune (a ovlivní děj) třetího dílu série.

Dějová linka přídavku začíná v momentu, kdy Shephard od Cerbera obdrží důležité informace, jež by mohly vést k odhalení a zatčení Stínového Prostředníka, legendárního obchodníka s informacemi, na jehož jméno jste mohli narazit v obou dílech série. Pátrat samozřejmě nebudete sami a k Shapherdovi se na chvíli přidá i Liara T´soni, Asirijka, jež pro jeho hledání zasvětila několik let svého života.

Herně i prostředím DLC nabízí doposud to nejlepší, co z dílen Bioware vyšlo. Čeká na nás přibližně tříhodinová herní doba, protkaná hutnými přestřelkami, u kterých především oceníte dva výborné Bossy, či nové zbraně. Více než požehnaně se zde ale vyskytují i konverzační pasáže, ve kterých vyniká zejména Shephardovo hašteření s Liarou a možnost znovuobnovit románek z prvního dílu. Přídavek samozřejmě nabízí i několik nových prostředí, mezi nimiž vyniká především Shadow Brokerovo tajné sídlo s poněkud netradiční vnitřní výbavou a mnohými překvapeními, mezi něž patří například terminál na přerozdělení zkušenostních bodů u všech členů Shephardova týmu.

Doupě Stínového Prostředníka je jednoznačně nejlepším přídavkem, jaký kdy série Mass Effect nabídla. Mísí se v něm kvalitně zpracované přestřelky, množství trefných dialogů, ale hlavně nápaditost, kterou ostatní DLC postrádala, což spolu s dlouhou herní dobou a nízkou cenou vytváří dokonalý zážitek, který si však právem zasloužil začlenění do základní hry.

Hodnocení: 90 %

Arrival:

Nejnovější a zároveň poslední přídavek do Mass Effect 2 s podtitulem Arrival neboli Příchod byl vysoce očekávaný z jednoho prostého důvodu. Jedná se totiž o jakýsi prequel mezi druhým a závěrečným dílem trilogie, jež navíc nabídne i několik důležitých rozhodnutí. Z nadějného přídavku se ale vyklubala nudná mise, jejíž jedinou záchranou se stal zajímavý příběh a skutečnost, že načíná děj třetího dílu.

Příběh se začíná odvíjet poté, co Shephardovi zavolá admirál Hackett s nabídkou ožahavé mise. Kapitán Normandie má naprosto sám proniknout do batarianského systému a zachránit doktorku Amandu Kenson z místního vězení. Doktorka se totiž pokusila unést asteroid a navést ho do nejbližšího hmotové vysílače, a jak záhy zjistíte, měla k tomu více než dobrý důvod. Díky nově objevenému starobylému artefaktu totiž zjistila, že příchod Reaperů je blíže, než si celá galaxie myslí.

Jestli-že jsem u předchozího DLC vychvaloval herní náplň a prostředí, zde je tomu přesně naopak. Od začátku až do konce musíte se Shephardem procházet nudné a tunelovité lokace beze známky nápadu a herně se Arrival podobá spíše sci-fi střílečce a ještě více se tak oddaluje myšlence a RPG stylu takovému, jak ho nastolil první díl. V přídavku na vás opravdu nečeká nic jiného, než neustálé střílení protkané občasnými rozhovory udržujícími hráče vzhůru a nebýt závěrečného dosti překvapivého rozuzlení, opravdu bych uvažoval o tom, jestli jsem 560 Bioware bodů neutratil zbytečně.

Poslední DLC završující děj Mass Effectu 2 nabízí rozporuplné pocity. Na jednu stranu nabízí hráči dovršení příběhu a zajímavě načíná příběh posledního dílu, ale oproti tomu se kvůli tomu musíte prokousávat nezáživnými a nudnými pasážemi.

Hodnocení: 60 %