Five Nights at Freddy’s 4 – Recenze

Five Nights at Freddy’s 4 straší malého chlapce ve velmi spoře osvětleném pokoji.

3. 1. 2016

Five Nights at Freddy’s 4 je přímým následovníkem původních her této série, ostatně vychází ze stále stejného konceptu. Jak se záhy ukazuje, hra v podstatě trpí podobnými neduhy jako její předchůdci a hlavní autor navíc přináší nové díly v rozmezí pár měsíců. A věru je to hodně znát.

freddy3

Děsivý pokojíček

Čtvrté dobrodružství se chtělo co nejvíce přiblížit první hře. Na začátku může být leckdo překvapen, s jakou jednoduchostí vás hra vpustí k samotnému hraní. Nečeká na vás žádné nastavení grafiky ani dalších serepetiček. Máte jen jednu možnost začít hrát anebo pokračovat v posledním bodě.

Ocitáte se v roli malého chlapce, na kterého čeká pět zákeřných nocí, v nichž místo bubáků jej straší jeho plyšoví mazlíčci. Jenže místo abyste běhali po baráku a svítili kolem sebe, pouze přebíháte mezi několika místy ve vašem pokoji. Jaký to pech, máte dveře na obě strany. Do toho na vás zlověstně zírá vaše šatní skříň a tomu plyšákovi na posteli se také nedá moc věřit. To jsou místa, která sledujete, svítíte do nich baterkou a čekáte takzvaně na bubáka. Mnohdy nám přišlo, že spíš hoch straší plyšáky než-li oni jeho. Další příběh zde nehledejte, zkrátka tu není a asi by ani na těch pár metrech čtverečních uplatnění nenašel.

freddy2

Sadistické hračky

Zásadním prvkem hratelnosti je baterka, kterou má klučina k dispozici. Tou si svítíte do chodeb, na postel a také do skříně. Zajímavé je že hra vás nijak neomezuje v jejím užití, alespoň jsem tedy nezaznamenal, že by mi docházelo světlo. Nic vás tedy nemotivuje k tomu ji nemít rozsvícenou déle než je zdrávo. Velká škoda v tomto směru byl unikátní hlavně Outlast. Vaším cílem tedy je nepustit si plyšáky příliš blízko k tělu. Musíte se snažit je udržet mimo pokoj, což je v pozdější fázi trochu honička.

Ačkoliv se může zdát, že jde o zajímavou hru na dlouhé večery, zdání klame. Počtvrté už to zkrátka není ono. To co vás dokázalo polekat prvně se již příliš nedostavuje a hra se tak spíše typově řadí mezi takzvané – pokus, omyl. Lekačky jsou dost slabé a atmosféru hra téměř žádnou nemá. Dostane vás maximálně ve chvíli, kdy hrajete ve tmě a máte na hlavě sluchátka. Bez nich ani nedoporučujeme hrát, nemá to valný smysl.

freddy1

Nuda ve tmě

Zpracování taktéž nedospělo k žádným změnám, a tak je počtvrté stále na té samé úrovni. Pro účely hry rozhodně dostačující, nicméně zastaralé. Podobně jako Slender hra staví na něčem jiném, ale jak jsme již zmínili, děsit se jí už nedaří. Co se jí poměrně daří, jsou zvuky, které vydávají plyšoví parchanti. To se však vychutnáte jen ve sluchátkách, přes reproduktory nám zvuk příliš kvalitní nepřišel. Malou výtku máme k optimalizaci, kdy hra občas náhodně padá.

Five Nights at Freddy’s 4 vás zabaví jen chvilku. Brzy se dostaví neustálé repete a vy čekáte jen na to, kdy vás něco sejme ze tmy. Tento díl by se nakonec dal nejlépe doporučit úplným nováčkům, neboť se s hrou ještě neseznámili. Pro fandy tohoto nočního poděsu půjde spíše o velké zklamání. Bez větších novinek nevidíme důvod, proč by měl vzniknout pátý díl.

Five Nights at Freddy’s 4 nenabízí žádnou formu české lokalizace

- pár lekaček

- grafické podání