Bulletstorm – Recenze

Brutální recenze hry Bulletstorm

9. 4. 2011

O Bulletstormu se hodně mluvilo, také zejména v souvislosti s tím, že na něm v pozadí pracuje Epic Games a v popředí studio People Can Fly. Pokud vám jejich název nic neříká, je to možná proto, že mají za sebou pouze původního Painkillera a následně předělávku hry Gears of War pro osobní počítače. Bulletstorm už od samého počátku sliboval, že nebude pouze klasickou fádní střílečkou, kterých je dnes přehršel. Mělo se jednat o poměrně brutální nářez, přičemž můžete nepřítele zlikvidovat, jak se vám zlíbí. A vy se určitě ptáte – bavilo nás to?

Jak Grayson Hunt nakopal půlku galaxie do pr….!

Než si zodpovíme otázku výše, popíšeme si o co vlastně v Bulletstormu jde. V první kapitole jste na vesmírné lodi, která je náhle pod silnou palbou starého známého, generála Sorrana. Vy jakožto, Grayson Hunt rozhodnete o útoku na Sorranovu loď. Díky tomu je vaše plavidlo odsouzeno ke zkáze a posádka se probírá na planetě Stygia. Díky následným událostem z vašeho týmu zbudete pouze vy a váš přítel Ishi. Bohužel, Ishi je napůl kyborg, díky čemuž se často změní v krvelačný zabijácký stroj.

Vaším primárním cílem je přežít. Na Stygii je totiž prostředí velmi přívětivé. Všude potkáte nějaké bandity, stvůry a masožravé kytky. Velmi dobře je ve hře ztvárněno prostředí. Zejména už proto, že je třeba jej interaktivně využívat k likvidaci nepřátel. Prostředí je velmi různorodé a dodává to hře šťávu. Jen škoda, že veškeré prostory jsou dosti uzavřené, a tak postupujete pouze jedním daným směrem a nemůžete se odklonit. Ale teď už přejděme k samotnému hraní.

Bota je vaše největší zbraň

V Bulletstormu je realistická pouze jedna věc, a to ta, že si můžete do akce vzít pouze dvě zbraně, přičemž jedna z nich, kulomet, je stabilní. Likvidace nepřátel tedy probíhá základním kulometem, který podporuje ještě alternativní režim palby a nebo pak druhou z dostupných zbraní, mezi kterými naleznete – brokovnici, pistoli, granátomet a další. Nepřítele je také možné řádně nakopnout. Zkrátka počkáte až je dostatečně blízko a vyšlete mu v ústrety vaši botu. Protivník letí vzduchem, a to ve zpomaleném módu a vy máte dostatek času na to zamířit a například mu ustřelit makovici.

Velmi dobře je zde vyvedena sniperka. Tou zaměříte nepřítele, vystřelíte a zpomalíte kulku. To ale není vše. Nepřítel se v té chvíli začne přesouvat a vám tedy nezbude nic jiného než projektil navádět za ním. A věřte, že někdy je poměrně peklo jej zasáhnout. Zejména proto že ten zmetek se vám schová za nějakou dostupnou překážku.

Za každé řádné zabití, dle místní hatmatilky „za řádný kill“, dostáváte body. Za ony body pak nakupujete zbraně, jejich upgrady a také munici. A jak se těchto bodů dá dosáhnout nejlépe? Inu, hned několika způsoby. Nejlépe je, když spustíte řetězovou reakci. Například nalákáte nepřátele do rodinného kruhu kolem výbušniny a pak stačí dobře mířená salva. BUM! Končetiny všude a bodíky naskakují. A co takhle nepřítele nakopnout tak, že přeletí zábradlí a skončí až pod přehradou. Ne, ne a co ho nakopnou tak, že skončí nabodnutý na nastražených drátech, či dostane elektrický šok. JO! A co ho kopnout do hladového chřtánu masožravé kytky? Vše dovoleno! Tak proč to nevyzkoušet?

Spousta emzáků, pár bossů a jeden „hrdina“

Právě tohle dělá Bulletstorm jiným na rozdíl od ostatních stříleček. Veškeré zabíjení je zde tak trochu pro radost. To že hlavní charaktery mají hubu prořízlou až hanba a leze z nich jedno shit za druhým, to asi nepřekvapí téměř nikoho. Občas vás hra postaví do nějaké zajímavé situace, kdy musíte rychle zareagovat a i za to dostáváte cenné body. A nutno říci, že některé momentky ve hře jsou vskutku obdivuhodné a budete pouze valit bulvy na to, jak je vše důmyslně vyvedeno k parádnímu zpracování a občas i zažijete pocit, že se opravdu účastníte oné akce.

Poměrně zajímavý jsou ve hře bossové. Ty musíte likvidovat různými způsoby. Například velkého plecháče vyřídíte pouze tak, že se mu dostanete za záda, prostřelíte plynovou nádobu a následně ho po mnoha vysypaných zásobnících dostanete na kolena proto, abyste mu mohli utrhnout hlavu. Kruté? Možná, ale zábavné. Pokud však hlesáte klasického super bosse, který je asi tak 200x větší než vy, tak to vás musím zklamat, takový je zde pouze jeden a jeho likvidace se soustředí pouze na to, nasypat do něj co nejvíce munice.

Většinu by měl překvapit grafický engine. I když jde o klasický Unreal engine 3, tak ten předvádí vše co v něm je. Nepřátelé i prostředí jsou vyvedeny k dokonalosti a také fyzika zde funguje poměrně dobře. Zkrátka a dobře je to pastva pro oči. Navíc autoři díky různorodému prostředí předvedli schopnost, naservírovat vám dokonalé interiéry i exteriéry. Zejména rozpadlé stěny a poškozený nábytek dodávají na atmosféře a také scenérie kolem ohromné přehrady jsou neuvěřitelné.

Pokračování raději ne, ale tentokrát se bavíme

Herní doba není kdovíjak ohromná, ale proti konkurenčním titulům je velmi slušná a příběh vás poměrně potáhne dopředu, snad kromě prostřední pasáže hry, kdy jakoby tvůrcům na nějaký čas došel dech. Kromě kampaně se můžete těšit i na multiplayer a zvláštní mód Echo. V módu se snažíte za určitý čas dosáhnout maximálního skóre a zároveň se prostřílet co nejdále. Multiplayer je poněkud zvláštní, ale na nějaký čas pobaví. Bohužel nabízí pouze jeden jediný mód, takže co se týče nápadu, tak zde se autoři vskutku nevytáhli.

Co říci závěrem? Bulletstorm mě bavil, ale musel jsem si na něj trochu zvyknout. Každopádně dal jsem mu šanci a v závěru jsem byl poměrně spokojen a uznávám, že jde o zajímavou hru, která zde ještě nebyla. Trochu to kazí průměrné charaktery a některé nudné pasáže, nejde však o velké prohřešky. Avšak doporučuji se brutálním hrátkám oddávat pouze po určitý čas, jinak se jich přejíte. Nicméně Bulletstorm stojí za vyzkoušení.

- skvělé zpracování
- hlavní myšlenka

- nudné pasáže