Zavřít reklamu

Bulletstorm – Preview

Frenetickou rychlostí přilétá naše preview na Bulletstorm

23. 9. 2010    

Zapomenutý ráj a zároveň peklo na zemi. Spousta znetvořených mutantů a maso požírajících zrůd. A na závěr dva vojáci, kteří se za pomoci svých zbraní a schopností chtějí z tohoto místa vysvobodit. Tak přesně o tohle půjde ve futuristické FPS akci Bulletstorm, vyvíjené studiem People Can Fly ve spolupráci s Epic Games. Tyto dvě studia již na svém kontě pár vynikajích akcí mají (Painkiller, Unreal Tournament), a proto jsou na Bulletstorm kladeny ty nejvyšší ambice a očekávání. Ale už nyní můžeme trochu poodhrnout roušku tajemství a podívat se Bulletstorm pěkně na zoubek. Bude mít vůbec cenu pro něj příští rok vyrazit do obchodů? Na to se vám pokusím odpovědět v tomto preview.

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii? Ne tak docela!

Děj Bulletstorm je zasazen do daleké budoucnosti, kdy lidstvo dosáhlo nejvzdálenějších zákoutí galaxie. A vy v roli Graysona Hunta, bývalého vojáka žoldácké jednotky Dead Echo, proplouváte touto galaxií coby pirát. Až jednoho dne ztroskotáte na planetě, kde bují roztodivná vegetace. Avšak vše není tak poklidné, jak se na první pohled může zdát. Záhy potkáte svého bývalého partnera z jednotky Dead Echo a zjistíte, že váš ex-zaměstnavatel si vás vzal na mušku. A tak budete muset čelit útokům ze strany této organizace, ale zároveň se postavíte domorodým obyvatelům planety, která nejenže není tak opuštěná, jak se zdálo, ale je obývána zmutovanými humanoidy a agresivním rostlinstvem. Jak to tak vypadá, příběh hry je vykonstruován vyloženě jen tak, aby vám řekl, že po něm se dívat moc nemáte. Pravá herní náplň očividně tkví v něčem jiném, ale co by to tak mohlo být? Čím nás chce Bulletstorm natolik ohromit abychom zapomněli na plytký příběh? Odpovědi tkví ve vynikající akční hratelnosti a možnostech jak se v ní vyřádit, takže se na ně pojďme podívat.

Jedna hlava, druhá hlava, třetí hlava letí v dál…

O hratelnosti hodně vypovídá už jen fakt, že headshot je zde považován za nejméně stylový způsob zabití. K dispozici budete mít mocnou laseru podobnou paži, se kterou lze vyhazovat nepřátele do vzduchu a také je dočasně zmrazit v čase, zatímco na ně vystřelíte třeba granátový řetěz, který protivníka nejdřív omotá, a až posléze ho promění na spousty maličkatých kousíčků. Souboje samotné jsou ve hře navíc jakoby zaseknuty v jedné neustálé smyčce, takže vaše metody zabíjení budete moci téměř neustále kombinovat a napojovat na sebe. A toto také nezůstane bez odměny. Za navazování pokud možno co nejunikátnějších metod zabití budete získávat body, za které si budete svou postavu vylepšovat, stejně jako vaše zbraně. Jinými slovy čím lépe a kreativněji budete zabíjet, tím lepší prostředky k tomuto účelu dostanete. A navíc za každé obdivuhodné zabití budete odměněni chytlavou hláškou, což je ještě další příjemné zpestření. Samotná podstata kreativního zabíjení by vám měla brzy přejít do krve a fantazii se meze vážně nekladou. Můžete nejdřív střelit nepřítele do krku, což vám vyslouží popis Gag Reflex a +50 bodů k tomu, a posléze mu můžete oddělit hlavu od těla za dalších padesát bodů. Nebo můžete nakopnout nepřítele na kaktus za ocenění ‚Bad Touch‘ – Bam! a dalších +50 bodů, ale to je jen pár příkladů, jejichž výčtem bych tady mohl strávit dlouhou dobu.

Co je a co zbývá dodělat?

Hra se pomalu ale jistě blíží ke svému termínu vydání a grafická stránka hry tomuto faktu odpovídá. V současných zveřejněných trailerech a záběrech z demoverzí jde vidět, že vše je plynulé a celkově grafika podtrhuje „zabijácké“ zaměření hry, takže můžete počítat s hektolitry krve a okázalými efekty zbraní. Hůře je na tom multiplayer. Vzhledem k tomu, že se na vývoji hry podílí studio Epic Games, které proslulo multiplayerově zaměřenou sérií Unreal Tournament, tak jsme očekávali že podobný důraz bude kladen i na Bulletstorm. Zatím ale po multiplayeru není ani vidu ani slechu a vývojáři zatím nic neprozrazují ani nevyvracejí. Ale do konečného vydání je času dost a my tedy pořád doufáme ve změnu.

Velká věc nebo velká fraška?

Tak co myslíte, dokáže brutální potěšení ze zabíjení vynahradit velice sporadický příběh a možnou absenci multiplayeru? Na chvilku určitě, za sebe ale mohu říct, že si nejsem moc jistý, jak dlouho mě tento styl hry dokáže u obrazovky udržet. Aspoň za zkoušku Bulletstorm bezpochyby stojí a jestli si po přečtení tohoto preview myslíte totéž, pak si označte v kalendáři den 22. únor 2011, neboť právě tehdy má Bulletstorm na PS3, Xbox 360 a PC vyjít.

Klady

- Emoční nálož

Zápory

- Herní doba

Hodnocení: 92%