Testovaná verze v rámci bety: Playstation 4
Ačkoliv hra Tom Clancy’s The Division zatím čeká na své vydání. Již nyní byla možnost hru vyzkoušet v rámci uzavřené bety. Pojem uzavřená je dosti relativní, neboť se do bety dostal téměř každý, kdo o ní měl zájem, ale pojďme se mrknout na to, zda The Division splňuje sliby a marketingové žvásty anebo je to jen slabý odvar.
Beta startuje!
Beta na to že bylo třeba stáhnout mohutných 28GB, tak toho obsahuje pomálu. Ano, hodně dat zřejmě zabírá prostředí, ale i tak je to přemrštěné. V Ubisoftu byli prozíraví, a tak umožnili hráčům si data stáhnout ještě před spuštěním. V pátek se otevřely servery a já tak poprvé viděl The Divison v akci a pohybu.
Předně ke grafické stránce. Hra slibovala prvotně naprosto luxusní podání. To se nekoná. Nicméně i tak můžu s přehledem The Division označit za velice dobře vypadající střílečku. Grafika mi místy připomínala The Last of Us v multiplayerovém režimu. Ti co doufali v původní grafiku z videí, se nedočkají a musí se tedy spokojit se standardem, který má trochu naleštěnější odlesky. Screenshoty jsme pro vás nafotili a najdete je okolo textů.
Překvapivě hra běží stabilně, a to jak z hlediska frameratu, tak také z hlediska připojení. Žádné výrazné potíže jsem nezaznamenal. Vše se chová jak má, nahrávání hry je vcelku rychlé a nejsou zde potíže, jaké poslední dobou sužují nově vydané Assassiny.
New York v solidním podání
The Division má velmi zajímavé prostředí. Ačkoliv se to může zdát jako klišé, a ono taky je, tak New York v tomto podání je velmi zdařilý. Po ulicích se válí odpadky, naleznete tu převrácená auta, přeživší, psi, rozvěšené ozdoby na Vánoce a mnoho dalšího. Ostatně prostředí v The Division je skvělé a donutí vás rozhlížet se kolem sebe. Beta vám umožní prozkoumat jen uzavřené bloky ulic a sem tam nějaký interiér, včetně prostorů metra.
Příběh už byl lehce naznačen v předchozích materiálech o hře. V New Yorku a dalších městech došlo při Black Friday k tomu, že někdo na bankovky narafičil virus, jež zamořil města po celých Spojených státech. Vy jste ti, kteří mají nastolit pořádek ve světě přeživších. Jste agentem ze složky The Division.
Střelba značně pokulhává
Dobrý dojem ze začátku vám ale záhy zkazí přestřelky a boje. Hra se v podstatě hraje stejně jako Gears of War. Kryjete se a střílíte na své protivníky. Nicméně kámen úrazu přijde ve chvíli, kdy musíte protivníka zasáhnout několikrát do hlavy, než padne. To mi v dnešní době nepřijde jako optimální řešení. O to absurdnější je situace, když jdete například v týmu čtyř lidí a nepřátelé mají enormní množství zdraví. Což znamená, že občas musíte do protivníkovy hlavy vysypat něco okolo sta ran. To už je pak spíše k smíchu.
The Division staví na střílečkových archetypech, které se dnes příliš nenosí, a myslím si, že to bude zásadní problém pro spoustu hráčů. Zdraví máte ve třech kolonkách, přičemž je třeba si jej hlídat. Několik zásahů vás připraví i jednu kolonku. Pokud k tomu dojde, zbydou vám jen dvě či jedna. V případě že zásahy ji nestačily vyprázdnit, bude vám postupně obnovena.
Hra nabízí stromy dovedností, které jsou členěny do tří profesí. Získávání zkušeností je snadné. Ty máte za splněné mise, dokončené výzvy a také zabité nepřátele. To je ostatně další problém. Inventář a celý interface je značně nepřehledný a neuspořádaný. Působí to poněkud chaoticky a ne příliš dobře. Za to rozhodně palec dolů. Na tomto by se dalo vskutku ještě zapracovat.
Přežij v Dark Zone!
Poslední zajímavostí, kterou beta nabídla, byla jedna z Dark Zones, tedy Dark Zone. Zde se potkáváte s jinými hráči, ale nikdy nevíte komu věřit či ne. Pokaždé vás totiž daný hráč může zradit a veškeré společně získané vybavení je pak jeho. Nebo jej zradíte vy? Dark Zone je náročnější oblast, která má méně checkpointů a je třeba se do ní značně vybavit.
Prozatím tedy notně krotím své nadšení a budu sledovat jak se The Division povede po vydání. Beta mě však nepřesvědčila k tomu, abych v den vydání s nadšením stepoval u nejbližšího obchodu. Veskrze je The Division průměrná střílečka, která se jistojistě prodávat bude, ale zejména díky skvělé práci v marketingovém oddělení Ubisoftu.
Naprostý souhlas, x ran do hlavy působí hlupě a inventář totálně chaotický! :/