Zavřít reklamu

Úspěch druhého dílu zabijácké akce Assassin´s Creed znamenal především jistotu, že se dočkáme pokračování. Pokračování, které ale bylo až doposud zahaleno rouškou tajemství a všichni jsme stále nevěděli co od dalšího Eziova dobrodružství můžeme čekat. Nyní borci z Montrealu vyložili karty na stůl a ubisofťácký „oslíček otřes se“ vypadá, že opět pustí pár chechtáků. Z Assassin’s Creed: Brotherhood, titulu ke kterému jsme přihlíželi s mírnou skepsí a velkým očekáváním se rázem po E3 očividně vyklubal plnohodnotný nástupce, který nabídne pokračování zajímavého příběhu, nové, rozlehlé a designově detailní a propracované lokace, ba co víc, i několik nových herních prvků, které rozhodně stojí za povšimnutí.

To be continue…

Jak už jsme nakousli, dějově Assassin’s Creed: Brotherhood přímo navazuje na konec příběhové linky druhého dílu. Slovy scénáře se z okamžiku, kdy Ezio Auditore da Firenze, kdysi rádoby přezdívaný Florentský floutek, nyní již smrtonosný Asasín zasloužil o zlaté jablko Rodriga Borgii, kterého připravil o všechnu čest až k situaci, kdy však podcenil skrytou hrozbu, která číhala v Rodrigově synátorovi Caesarovi. A tak synáček plný cti a odhodlání pomstít svého otce srovnává se zemí vaše sídlo Monteriggioni, se kterým jste si v díle předešlém dali tolik práce. K absolutní Eziově deklaraci přispěje i ukradení zlatého jablka a uzmutí života jeho strýce Maria, jak jinak než z meče pomstychtivého Caesara. Stručně a polopaticky řečeno, jsme zase tam, kde jsme byli. Stojíce před velkou výzvou a hrozbou zároveň a prakticky beze všeho, se vás ihned po vcelku strhujícím a filmovém začátku hry ujme úvodní dvacetiminutovka hry, která působí jako nenápadný tutoriál, který seznamuje se všemi novinkami Assassin’s Creed: Brotherhood.

Vjezd povolen

Přestože se nejedná o nijak zásadní novinky či úpravy, jde o velmi milá překvapení či vylepšení. Jedním z oněch vylepšení je jízda na koni i ve městě (doposud jste se na tomto ušlechtilém zvířeti mohli prohánět jen v přírodě, mezi jednotlivými městy). Možná jste si právě odfrkli něco ve smyslu „pche, to je mi tedy novinka“. A přestože může první dojem klamat, jde o naprosto adrenalinový zážitek, pokud se stanete součástí zběsilé honičky v ulicích města. Jedno jestli na straně lovce, či škodné. Mezi další podobná zpestření, které mají hráči zabránit aby upadl do případného stereotypu, jsou například děla, která si vyzkoušíte právě v úvodu hry, při obraně svého sídla Monteriggioni.

Víc hlav, víc ví

Jednou z těch větších novinek je systém spolubojovníků, se kterým přichází i předzvěst přítomnosti taktizování při plnění úkolů. Vaší spolubojovníci se ihned po příjezdu do Říma, kam uprchnete jen se štěstím, stanou vaší pravou rukou. Nelze však všechny nazývat spolubojovníky. Většina z nich přeci jen bude zabíjet a loupit na váš rozkaz, na stranu Ezia Auditore se však přikloní i obyčejní lidé a dokonce i staří známí, v první řadě Leonardo Da Vinci. Celý systém funguje tak, že si můžete najmou zabijáka, aby vyřídil některého z vašich cílů, zatímco vy můžete spřádat další plány. Z většiny vám ale budou pomáhat při misích, právě jako už zmínění spolubojovníci, ale i špehové pro získávání informací, budiči rozruchu pro vaše klidné provedení práce a vůbec vaši přisluhovači, pokud jim samozřejmě pěkně zaplatíte.

Všechny cesty vedou do Říma

Změn doznalo i herní prostředí, které bude sestávat jen z jednoho města, za to několikrát většího než byla Florencie z druhého dílu. Řím tak bude obrovská metropole, se kterou (věříme v to) si vývojáři dostatečně vyhrají a vypiplají k dokonalosti, jak z pohledu celkového designu, tak i architektury a s originálním nádechem tehdejší doby. A protože je Monteriggioni už minulostí, rozhodnete se opravovat, zkrášlovat a vůbec všemožně vylepšovat právě Řím, kde by takových možností mělo být mnohokrát více než ve dvojce. Na oplátku za to by k vám místní obyvatelé a prodejci měli být shovívavější. Neměl by tak být problém sehnat třeba levnější vybavení, nebo se rychle skrýt před pronásledovateli.

En garde!

Asi nejmarkantnější novinkou bude však upravený bojový systém, kdy se nepřátelé stávají útočnějšími. Doposud totiž většina hráčů bojovala stylem protiútoků, kdy vyčkávala na počínání soupeře, využívala často protiútoky, čímž se souboje staly tak trosku tahovou strategií. Vývojáři se tedy snaží udělat boje více svižnější a akčnější, k čemuž velkou měrou přispěje i doposud nepojmenovaný „stav“, kdy se Ezio dostane do válečné extáze a je schopen jednou ranou skolit vícero nepřátel za sebou. Ten vyvoláte několika dobře načasovanými seky a údery a středověká jatka mohou začít. Využívat protiútoky budete samozřejmě moci i nadále, celkově se ale styl boje v Assassin’s Creed: Brotherhood zrychlí a bude výraznějí akčnějšího ražení. Snad už jen takovou třešničkou na dortu jsou střelné zbraně, které vyniknou především při jejich kombinaci se zbraněmi sečnými.

Capture the Assassin?

Nejdiskutovanější, nejočekávanější a zároveň i absolutní novinkou nového Assassin’s Creed: Brotherhood je hra více hráčů. Právě díky multiplayeru visela kolem nového Assassin’s Creed oblaka nejistoty a pochybností. A možná právě kvůli tomu je hra více hráčů pravděpodobně největším a nejpříjemnějším překvapením. Má totiž svůj vlastní příběh, tedy i opodstatnění všech událostí v multiplayeru. Tak trošku vám tudíž dává o důvod víc, proč ji hrát. Zápletka je jednoduchá, přímočará, přesto ale úderná a nijak nedořešená. Společnost Abstergo prostřednictvím Animusu dostane „do hry“ další bojovníky, kteří mají za úkol jít po krku Desmondu Milesovi, aka Ezio Auditore da Firenze. To je opodstatněno tím, že chce společnost simulovat boj Templářů s Asasíny. Od toho se odvíjí i všechny hratelné módy.

Na E3 si novináři mohli vyzkoušet mód Wanted, kdy máte za úkol zabít protivníka. Jste ale hodnoceni za to, jak rychle ho najdete, jak přitom budete neslyšní, jakým způsobem ho zabijete a tak dále. Logicky za nejtišší postup, kdy o vás neví nepřítel ani okolní lidstvo dostáváte nejvíce zkušenostních bodů, jejichž počet pak určuje vaši úroveň (level) a také to, jaké vymoženosti můžete při boji používat. Těmi rozumějte především převleky, které samozřejmě ještě sníží šanci, že vás nepřítel spatří. Vyslovovat předčasné soudy na triko hry více hráčů by však v tuto chvíli nebylo ani za mák profesionální a ke hře samotné více než nefér. Jak si hra povede ukáže až ostrý provoz, kdy se do úzkých středověkých uliček nahrnou smrtě chtivý hráči.

S druhým dílem si nastavil Ubisoft laťku hodně vysoko, máme ale takové tušení, že tužby hráčů, ale i sliby vývojářů se alespoň z většiny vyplní a my se jen můžeme těšit na povedené pokračování příběhu jednoho florentského, ehm, tedy římského floutka.

 

Dnes nejčtenější

.