Zavřít reklamu

Vývoj God of War trval dlouhých 5 let

God of War je fenoménem posledních týdnů. Tušíte však, jak dlouho tento fenomén vznikal?

7. 5. 2018    

V posledních týdnech nejspíš nenaleznete v herním světě diskutovanější hru než God of War. Tato exkluzivní bojovka pro PlayStation totiž svět naprosto nadchla jak svým zpracováním, tak hratelností a příběhem, který je velmi poutavý. I díky tomu je tato hra recenzenty z celého světa vynášena do nebes a i od těch nejprestižnějších redakcí získává ty nejvyšší hodnocení. I s ohledem na tyto skutečnosti je tak víceméně jasné, že se tento mistrovský kousek nezrodil ze dne na den.

Ani fanouškům této hry nedá otázka, jak dlouho pracovali vývojáři ze Santa Monica Studia , jen tak spát a proto o tomto tématu horlivě diskutují na mnoha internetových serverech. Zatímco jedni z nich zastávají názor, že si vývojáři se hrou hráli zhruba čtyři roky, jiní si naopak myslí, že se mohla tato doba prodloužit i na zhruba deset let. Těmto spekulacím však učinil přítrž “otec hry”, vedoucí vývojář Cory Barlog. 

Cory se o svém herním dítku rozpovídal už ve spoustě rozhovorů, přičemž velmi zajímavý přinesl portál Kotaku. Díky všetečným otázkám jeho redaktorů víme například to, že vývojáři na God of War pracovali celých pět let, což je bezesporu velmi slušná nálož času. 

Dlouhá cesta

Je zajímavé, že první herní ukázky této pecky jsme mohli vidět už na E3 před dlouhými dvěma roky, kvůli čemuž mnoho lidí předpokládalo, že se hra na konzolích objeví o poznání dříve. Zdržení však Cory vysvětlil tím, že v době ukázky nebylo ve hře hotovo opravdu spoustu věcí, bez kterých by nemohla fungovat. Poměrně složitá pak byla i koordinace jednotlivých vývojářských týmů, které pracovali různě rychle a tím pádem se občas stalo, že jedni museli čekat na druhé. I kvůli tomu proto vývojáři se hrou finišovali doslova na poslední chvíli, kdy poslední dodělávky dokončovali zhruba dva měsíce před samotným vydáním.

V minulých dnech jsme vás na našem webu informovali i o tom, že mají prý vývojáři spousty nápadů a věří, že z nich dokáží vytvořit dalších pět dílů Kratova dobrodružství. Jejich vývoj by podle Coryho neměl trvat tak dlouho jako tomu bylo tentokrát, nemáme však čekat, že se hry na našich konzolích objeví příliš brzy. Na další díl hry bychom tak mohli teoreticky opět čekat řádově pět let. Vše záleží na tom, jak rychle budou tvůrci schopni opět zasednout “ke strojům” a pustit se do vývoje dalšího dílu, kterým budou chtít na dnešní fenomén navázat.