Zaklínač 3: Divoký hon – Srdce z kamene – Recenze

Zaklínač 3: Divoký hon se vrací v novém datadisku Srdce z kamene a je to opravdu nářez.

16. 10. 2015

„Bylo to jednoho sychravého večera, kdy se opět zapnula černá konzole a uvnitř se roztočil onen objekt, jenž by v jistých otáčkách mohl býti smrtícím. Jako Striga čekající na svou oběť jsem se chystal na to, co mi bude předloženo, že však mě dokáže obyčejné rozšíření toliko rozvášnit, jsem opravdu nečekal. Poté co přístroj naposledy zavrněl jako Triss v nejlepším – z osobní zkušenosti nevím, Geralt se však často zmiňoval, jsem se ponořil do dějství.“

Marigold – Půl století recenzie

Geralt znovu na scéně

S Geraltem jsme se rozešli před pár měsíci, kdy CD Projekt hrdě vypustil třetí dějství s podtitulem Divoký hon a zanechal v nás hluboký dojem. Vynikající hratelnost a perfektní děj, který vás udrží u obrazovky od začátku až do konce. Díky tomu se autoři rozhodli na úspěch navázat DLC příběhem, který vyšel právě nyní s podtitulem Srdce z kamene. Jak se povedl?

Abyste mohli nové DLC hrát, je zapotřebí level na hodnotě 30. Jsou tu tedy tři možnosti spuštění. Jedna je že pokud jste původní hru nehráli, nedohráli či ještě nejste na levelu 30, tak si můžete nechat nagenerovat vylepšeného Geralta s tímto levelem. Druhou možností je spuštění DLC v rámci rozehrané hry a třetí v rámci New Game+. Datadisk je tedy možné spustit i v případě že jste původní hru nehráli vůbec.

Původně jsme měli za to, že nás autoři pošlou do zcela nových lokací. Vše se nicméně odehrává na původní mapě, kde v místech kam jste dříve nemohli, jsou nová místa k objevení a nové lokace. Jedná se o východní část Velenu za Novigradem. Díky tomu můžete v podstatě hrát klasickou hru na přeskáčku s datadiskem a hru to nijak neovlivní. Questy se vám zadávají odděleně.

Žabí princ, veselý duch a spanilá Shani

O čem ale vlastně tenhle dodatek je? Geralt se „pochopitelně zcela náhodou“ připlete do sporu mezi dávnými rivaly, zasáhne do toho také menší potyčka s jistým princem a rázem je Geralt opět za mřížemi. Inu buď jak buď více prozrazovat nebudeme. Celé DLC má skvělý příběh a ráznou špetku humoru. Jen se sluší zmínit, že se dočkáte Shani, která vystupovala v prvním díle.

DLC v základu vyžaduje větší level, takže není divu, že není pro úplné nováčky. Je samo o sobě o něco těžší než původní hra a možná díky tomu je i větší výzvou. Nově jsou do hry přidány také nějaké nové karty do Gwintu, který se zde rovněž nalézá a nechybí sem tam nějaký ten vedlejší úkol. Ty však jsou poměrně rychle vyřízené, neboť se nejedná o žádnou velkou pouť.

Technicky je na tom datadisk v podstatě totožně jako původní hra. Nicméně díky obřímu patchi, který vyšel těsně před datadiskem pro původní hru, se stabilizoval framerate a zmizela hromada bugů z celé hry. Datadisk jede tedy pochopitelně ve stejném duchu a žádných nových nedostatků jsme si nevšimli. Problémem jsou stále poněkud dlouhé loady se kterými se autoři snad ještě vypořádají. Opět samozřejmě nechybí brilatní české titulky.

Srdce z kamene je bombastický datadisk, který jde velice tvrdě do příběhu. Rozjíždí se zde vynikající dějství, které si budete užívat plnými doušky zhruba 10-12 hodin v závislosti na obtížnosti a také na rychlosti a pečlivosti s jakou procházíte tímto rozšířením. Rozhodně se necelých 300 Kč v případě sběratelské edice (s kartami Gwintu) 600 Kč vyplatí investovat. Bavili jsme se královsky.

Zaklínač 3: Divoký hon – Srdce z kamene obsahuje kompletní české titulky

- cena
- herní náplň