The Technomancer – Recenze

The Technomancer je příjemným překvapením na poli RPG, kdy ukazuje že i levnější produkce má co předvést!

29. 6. 2016

Herní vydavatel Focus Home Entertainment se povětšinou nevyznačuje dobrými kousky. Občas se však objeví výjimka, která potvrzuje pravidlo. The Technomancer z prvních materiálů nepůsobilo vůbec špatně. Zajímavé RPG s dobře vypadajícím bojovým systémem a zajímavou tématikou. Inu proč ne? Vrhnul jsem se tedy po hlavě do recenzování a zde je náš verdikt.

The Technomancer_20160626104129

Technomantem a válečníkem

Technomanté, to je skupina, respektive řád do kterého se brzy dostanete také. Tato kombinace zaklínače a čehosi ze Star Wars působí na Marsu, asi tak 200 let poté, co se jej podařilo kolonizovat. Začátek hry vás dostane přímo do tohoto řádu a vy se stáváte právoplatným členem a také bojovníkem. Vaším primárním úkolem však bude, najít způsob jak se spojit se Zemí, s níž se spojit již dlouhou dobu nelze.

Ačkoliv to vypadá jako fádní klišé, tak hra dokáže překvapit svými dialogy a možnostmi. Dokonce je tu i pár zajímavých příběhových zvratů, díky nimž je hratelnost příjemně osvěžena a hra ani chvilku nepřešlapuje zbytečně na místě. Ihned po prologu jste jako nový voják ve městě Ophir, kde si vyzkoušíte jaké to je být v kůži Technomancera.

The Technomancer_20160626103930

Zachariah? Raději Technomant

Trochu mě iritovalo, že hlavní hrdina má tak příšerné jméno, Zachariah Mancer. Toho si můžete na začátku jen lehce poupravit. Nic víc. Pak je také pouze na vás, na čí stranu se nakonec připojíte. Budete plnit úkoly pro řád anebo dokonce budete pomáhat rebelům? Kromě hlavního příběhu, kde budete řešit klasická velká dilemata, tak hra nabízí také vedlejší úkoly, jejichž náplň není vůbec špatná. Nic se tu vyloženě neopakuje a není to otravné.

Většinu úkolů plníte jako tým. Máte k sobě dva spolubojovníky, kteří vás doprovázejí téměř všude a pochopitelně se zapojují do boje. Technomancer má trochu problém v soubojích, neboť občas je jejich náročnost trochu neúměrná, ale k tomu se ještě dostaneme.

Jako každé RPG nabízí tato hra poměrně slušnou dávku schopností a možností, jak postavu vylepšit. Nechybí sběr a shánění kdejakých zbraní a zbrojí. Rovněž zde přiřazujete různé aktivní i pasivní schopnosti. A nechybí ani hlavní vývojové větve, dle nichž se vaše postava profiluje. Jednou je zloděj, bojovník, strážce a technomancer.

The Technomancer_20160626111317

Souboje trochu drhnou

S tím souvisí i celkový boj ve hře. Každá z profesí má jiný styl, který vám umožňuje bojovat. Zloděj využívá střelné zbraně a nože. Válečník má k dispozici hůl, strážce pak má jednoruční zbraň a štít. Sice mi přijde efektní a dobrý boj s holí, ostatně při technomancerských efektech máte pocit, že hrajete Star Wars, tak nakonec zjistíte, že to není nejvhodnější řešení. Vaši nepřátelé většinou disponují střelnou zbraní. Tím pádem pak dostáváte rány neustále a nemáte téměř možnost krytí.

Během boje můžete úkolovat své spolubojovníky, ale upřímně příliš to nefunguje. Co je zatím v hrozném stavu, tak to je zaměřování protivníků, které si dělá zcela, co chce. Nutno ale podotknout, že hru máme k dispozici již tři týdny a tím pádem mohlo docházet k potížím, které v den vydání byly již dořešeny.

technomancer4

Zpracování hry je lepší než bych očekával. Ne že by například modely postav byly kdovíjak propracované, ale celkové zpracování je pěkné a v některých efektech je dokonce Technomancer srovnatelný i s dražší produkcí.

The Technomancer není vůbec špatná hra. Po delší době titul, který mě od tohoto vydavatele zaujal a pohroužil do zajímavého sci-fi světa v němž jsem se po chvilce cítil jako doma. Poměrně ambiciózní dílo však sráží na kolena nedotažený soubojový systém a posléze trochu repetitivní hratelnost. Při doladění těchto faktorů bych si však druhý díl s klidem a chutí střihl.

The Technomancer nenabízí žádnou formu české lokalizace

- myšlenka

- občasné chyby